למה מומלץ שלכל עסק יהיה לפחות עמוד נחיתה או אתר תדמית

 

עמוד נחיתה או אתר תדמיתבתחילת עידן האינטרנט, כל בית עסק שכיבד את עצמו בנה לעצמו אתר. זה עלה המון כסף, דרש הרבה מאוד השקעה וזמן, מאחר והאינטרנט לא היה מתקדם אז כמו היום, אז האתרים גם לא בהכרח סיפקו את הסחורה. הם היו בעיקר עוד כלי לצורך פרסום עסקים, במטרה למשוך גולשים ליצור קשר טלפוני עם העסק או להגיע אליהם פיזית. לא בהכרח היה ניתן לבצע מכירות דרכו.

 

עם השנים הדברים השתנו בכמה אופנים. מצד אחד, היום אנחנו יכולים למצוא אתרי אינטרנט המציעים אפשרות להכיל חנות אונליין דרכה אפשר למכור מוצרים ושירותים. מה שהופך אותם להרבה יותר יעילים, איכותיים ושימושיים. מצד שני, קיימות אפשרויות אחרות, הרבה יותר פשוטות וזולות, כמו למשל, פתיחת עמוד בפייסבוק שיהווה תחליף לבניית אתר. 

 

יחד עם זאת, עדיין, בעלי עסקים צריכים להסתכל על התמונה הרחבה ולכן, מומלץ מאוד שלצד עמודים ברשתות חברתיות, מהסוג שאפשר לפתוח בפייסבוק, אינסטגרם או רשתות חברתיות אחרות, יהיו כלים נוספים, דוגמא, עמוד נחיתה או אתר תדמית. 

מה זה עמוד נחיתה?

עמוד נחיתה הוא למעשה עמוד אחד באינטרנט, עם URL משלו, אליו יכולים הגולשים להגיע ולקבל מידע על העסק או על מוצר, שירות, מבצע או כל דבר אחר שהעסק מבקש לפרסם. הרבה פעמים משתמשים בכלי זה כשמפרסמים מודעה בגוגל ורוצים להפנות את הגולשים לעמוד ספציפי, או כאשר שולחים ניוזלייטר לגולשים ומבקשים לייצר עבורם עמוד מסוים בו הם יכולים לקבל מידע נוסף, מעבר למה שנשלח להם במייל. 

 

עמוד נחיתה, מכיל בדרך כלל פרטים בסיסיים על העסק, פרטי התקשרות, וכן אפשרות להשאיר פרטים במטרה שצוות המקום יפנה אליו. הוא מהווה גם כלי פרסומי וגם כלי מכירתי. בנוסף הוא מספק אינפורמציה רלוונטית ועדכנית.

 

חשוב לציין, מאוד פשוט וקל לבנות עמודי נחיתה. ישנן מערכות שמאפשרות זאת בצורה פשוטה. מעבר לכך, אפשר לבנות שורה ארוכה של עמודי נחיתה על פי הצורך. למשל, עבור כל מודעה בגוגל, אפשר לבנות עמוד נחיתה מתאים. 

מה זה אתר תדמית?

אתרי תדמית קיימים מאז תחילת עידן האינטרנט. לרוב מדובר באתרים בסיסיים עם 4-5 עמודים. הם כוללים עמוד בית, שהוא למעשה הכתובת העיקרית של האתר, ומעבר לכך, האתר כולל מידע אודות בית העסק, מידע אודות מוצרים ושירותים שהעסק מספק, עמוד צור קשר, עמוד תמונות וסרטונים, ולעיתים גם עמוד נוסף עם מידע אינפורמטיבי לקהל. 

 

להבדיל מאתרים אחרים, מדובר באתר שמאוד קל לבנות וגם קל מאוד לתחזק אותו. מאחר והוא מבוסס על כמות נמוכה של עמודים, אז גם כמות התוכן שהוא מכיל, נמוך למדי. האתר נועד להכיר לגולש את בית העסק ולאפשר לו ליצור קשר עם בעליו או הצוות במקום בצורה נוחה וזמינה. 

 

אתרי תדמית, בדומה לעמוד נחיתה, יכולים לספק כל אחד. לא משנה באיזה עסק מדובר ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק. יחד עם זאת, ברור שעסקים גדולים יעדיפו לבנות אתרים הרבה יותר משמעותיים, בעוד שעסקים קטנים יעדיפו להשתמש בכלי כמו אתר תדמית או לבנות עמודי נחיתה ספציפיים.

 

למה חשוב להיעזר באתרי תדמית ועמודי נחיתה?

יש הסבורים שמספיק להשתמש בעמוד בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת. זה נכון שחובה לצורך פרסום עסקים, להקים עמודים כאלה ולהיות חברים פעילים ברשתות חברתיות. הרבה פעמים זה גם פטרון פשוט וזול עבור עסקים קטנים שאין להם אפשרות כלכלית להקים עמוד נחיתה או אתר תדמית ולתחזק אותו. יחד עם זאת, מוטב להשקיע את מה שנדרש, בשביל להשתמש גם בכלים אלו. 

 

ראשית, שימוש בעמוד בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת הוא מאוד מוגבל. נכון שהיום הרבה מאוד אנשים פעילים ברשתות אלו, אך לא כולם. ישנם לא מעט אנשים שבוחרים לא להתחבר אליהן, וישנם הרבה מאוד מבוגרים שאינם נוטלים חלק פעיל ברשתות חברתיות, חבל לפספס אותם. אם הם יחפשו עסק או בעל מקצוע בגוגל, הם יוכלו להגיע אל בית העסק דרך עמוד נחיתה או אתר תדמית. 

 

שנית, אתר תדמית ועמוד נחיתה, מאפשרים לספק מידע אינפורמטיבי ואחר, ולעדכן אותו. מי שיוצר אותם יכול לשלוט בצורה פשוטה בתכנים, להחליט מה הוא מפרסם, לעדכן את החומרים, לשנות את העיצוב ועוד. זה נכון בפרט כשמדובר על אתר תדמית. זה חשוב בשביל לספק תוכן אינפורמטיבי אקטואלי ועדכני. 

 

שלישית, במקרה של אתר תדמית, אפשר לקדם אותו בגוגל, כך שהוא יכול למשוך גולשים בביטויים שונים, אף על פי שמדובר באתר קטן. זה מאפשר לקבל חשיפה הרבה יותר גדולה. זה משמעותי כשמתעסקים בשאלה, כמה כסף וזמן נצטרך להשקיע במוצר בעתיד. במקרים אחרים, ההשקעה הראשונה היא אולי נמוכה, אבל בשביל לקדם אותם, נצטרך להשקיע כסף בפרסום. במקרה של אתר תדמית, ההשקעה הראשונה גבוהה, אחר כך ההשקעה הכספית היא נמוכה יותר. 

 

ארבע, שימוש בכלים אחרים במקום אתר תדמית או עמוד נחיתה, לא בהכרח יספקו את מה שבית העסק צריך. למשל, פרסום בפייסבוק הוא הכרחי, אך יש בעיה אחת מהותית והיא, שעם הזמן פחות ופחות גולשים יחשפו אליו. לעומת זאת, אתר תדמית שמקודם היטב, יכול לקבל כל הזמן חשיפה משמעותית שתמשוך אליו עוד ועוד גולשים, ולייצר לקוחות חדשים.

 

 

 

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ