שאלות נפוצות

מה הוא הרעיון העומד מאחורי הקמת אתר "המלצה"?

כל אחד מאתנו המעוניין באיתור בעל מקצוע בתחום מסוים, מסעדה, טיול או מוצר, פונה לבני משפחה או חברים ומבקש לשאול את דעתם על המלצה טובה. זהו המעגל הראשון בו אנו שואלים ומחפשים. משאיננו מסתפקים בהמלצה מהמעגל הראשון אנו עוברים למעגל השני - לרשת האינטנרט ומבקשים לאתר בה את המבוקש. משוטטים במנועי החיפוש השונים, אתרים מתמחים ומקבלים אינספור תוצאות אשר אינן ממוקדות במבוקשנו. אתר "המלצה" נועד להתגבר על בעיית החיפוש ע"י איגוד כלל סוגי ההמלצות למקום אחד אשר יחסוך את השיטוט באינספור אתרים.

האתר מציע גם במה לאמירת "מילה טובה" על מתנדבים ועובדי ציבור נאמנים ובכך לחזק את ידם ופועלם באמצעות הכרת תודה על שרותם ומתוך תיקווה כי ניתן יהיה לעודד את כלל המתנדבים ועובדי הציבור שלרוב זוכים בעיקר ל"קיתונות של רותחין".

למי מיועד אתר המלצה?

אתר "המלצה" מיועד לכל אזרח ולכל גיל. האתר מהווה במה לכל אחד המעוניין להמליץ או המעוניין לחפש המלצה על כל נושא.

אלו סוגי המלצות ניתן למצוא באתר?

ההמלצות מחולקות לחמש קטגוריות אב ראשיות ואלו הן:


1. בית עסק או העובדים בעסק

2. מוצרים

3. המלצות על אנשים - על אזרח שעשה מעשה טוב לזולת ולחברה בכלל, אם במפגש אקראי או במסגרת כלשהי כדוגמת מתנדבים בארגונים שונים

4. נושא חופשי - טיולים, סרטים, ספרים, טיפים ליצירה וביצוע וכל נושא העולה על הדעת

5. מוסד ציבורי או העובדים במוסד

זכרו, מטרת רישום ההמלצות היא להועיל ליתר ציבור הגולשים אשר נזקק לאותן המלצות. ככל שתועלנה המלצות איכותיות יותר המלוות במלל מפורט, תמונות וסרטוני וידאו, כך יקודם האתר לטובת כלל הציבור.

מה הוא התנאי לרישום וקליטת המלצה?

כל אחד רשאי להמליץ. תחילה, יש להירשם לאתר ורק לאחר מכן ניתן למלא את פרטי ההמלצה כמופיע בטופס רישום ההמלצה. תוכלו לבחור אלו פרטים יפורסמו באתר, למשל שמכם המלא או כינוי בלבד, עם או ללא טלפון ודוא"ל.

רישום המלצות על בתי עסק, מותנה בציון מספר טלפון כחובה וזאת לשם אימות ההמלצה בטלפון חוזר מנציגי האתר. 

 

מה הוא התנאי לפרסומה של המלצה ולאחר כמה זמן היא מתפרסמת באתר?

בהמלצה על בית עסק:
מכילה רק את פרטי העסק והיישוב בו הוא נמצא (צורת הפרסום של שם העסק ללא תשלום).
לאחר קליטת ההמלצה היא עוברת ביקורת אמיתות של נציגי האתר מול הממליץ ורק לאחר מכן היא מתפרסמת.

אם ההמלצה נרשמת בימי שישי, שבת, שבתון וחגים, היא תיבדק רק ביום העבודה שלאחר מכן ורק אז תתפרסם.

 
ביתר סוגי ההמלצות:
מיד עם שליחת ההמלצה.

כיצד אוכל לפרסם את עסקי באתר "המלצה"?

בעל עסק יוכל לפרסם את עסקו באחת הדרכים הבאות:

א. ע"י פתיחת כרטיס עסק חינמי או כרטיס עסק בתשלום כמפורט בטבלת החבילות בדף "רישום עסק חדש" אליו ניתן להיכנס מדף הבית.

הרישום לחבילות מאפשר רישום עצמאי לחלוטין. על אף זאת, ניתן להתקשר עם מח' התמיכה לקבלת עזרה ברישום.

ב. ע"י פרסום "באנר" בדף הבית או בדפים הפנימיים - בתאום מול מערכת האתר.

 

כיצד ניתן לדעת בוודאות כי המלצה שניתנה על עסק ניתנה אכן ע"י לקוח העסק ולא ע"י ממליצים מטעם?

הנהלת אתר "המלצה" שואפת לצמצם ככל הניתן התחזות של גורמים מטעם.

המלצה על בית עסק מתקבלת במערכת ומתפרסמת באתר רק לאחר שנציגי האתר מתקשרים אל הממליץ לפי פרטיו כפי שנרשמו באתר. נציגי האתר פונים טלפונית אל הממליץ ומוודאים ע"י מספר שאלות מבחן את נכונות היותו לקוח העסק. כחלק מהרצון להעלות את רמת האמינות של האתר, בחלק מסוגי העסקים, נדרשת הצגת חשבונית מס' כחובה אשר פרטיה נשמרים חסויים במערכת והיא אינה מתפרסמת ברבים.

האם ניתן להגיש תלונה על עסק?

אתר "המלצה" אינו מיועד להיות "במה" לפרסום תלונות אזרח כנגד בעל עסק ובוודאי שלא להיות מנגנון התורם לתופעת הביוש ("שיימנינג").

מתן האפשרות להגשת תלונה היא אך ורק לשם בדיקה פנימית ובקרה על בתי העסק המופיעים באתר ולשם שיפור מתן השירות.

להלן תנאים להגשת תלונה על עסק:

  1. הגשת תלונה והטיפול בה כפופים לתנאי השימוש באתר.
  2. יש להמציא למערכת אתר "המלצה" חשבונית מס להוכחת נכונות המתלונן כלקוח העסק.
  3. צרוף מסמכים / תמונות התומכים בתלונה (רצוי אך לא חובה)
  4. אישור מראש לאתר "המלצה" למסור את פרטי המתלונן לבעל העסק יחד עם פרטי המקרה.

את פרטי התלונה יש לשלוח למייל info@hamlatza.co.il . תלונה ללא צרוף הנ"ל לא תיבדק.

ניתן לשלוח למערכת "המלצה" תלונה על בעל עסק הרשום באתר. המערכת תקלוט את התלונה ותעבירה לבעל העסק לקבלת תגובתו ולצורך שיפור השירות בעסקו. התלונה לא תפורסם בפני ציבור הגולשים אלא תשמש את מערכת אתר המלצה בהתנהלות מול בעלי העסקים.  במקרה ויימצא כי קיימת הצדקה להגשת תלונה ובעל העסק פעל בניגוד לתנאי אמנת השירות, תינתן לבעל העסק האפשרות לתקן את הדרוש ולפעול לרצות המתלונן.

הנהלת האתר אינה מעוניינת לתת במה לעסקים נגדם הוגשו תלונות חוזרות ונשנות. משום כך, היא פועלת למען הסרת עסקים "בעייתיים" אלו מהאתר.

מה היא עלות הפרסום באתר "המלצה"?

עלות הפרסום היא למנוי שנתי ומשתנה בהתאם לסוג חבילת הפרסום כמתואר בטבלת החבילות שבדף "רישום עסק חדש" אליו ניתן להיכנס מדף הבית. למעוניינים בתקופת ניסיון, ניתן לאפשר תקופה בת שלושה חודשים מינימום.

לפרסום "באנר" בדף הבית או בדפים הפנימיים יש להתקשר למערכת האתר.

מה הוא אופן התשלום לפרסום באתר?.

אופן התשלום ניתן לביצוע במספר אופנים ובתשלומים:

1. באמצעות כרטיס אשראי ישירות באתר "המלצה" המוגן ומאובטח ע"י תקן dss pci ssl  מורחב מבית טרנזילה סליקה באינטרנט

2. כרטיס אשראי בעיסקה טלפונית

3. העברה בנקאית

האם קיימת הגבלה למספר ההמלצות הניתנות לעסק, מוצר או נושא אחר?

אין הגבלה למספר ההמלצות. אפשר להמליץ ככל הניתן וללא הגבלה ובתנאי שכל גולש ימליץ פעם אחת על אותו נושא או בית עסק.

כיצד ניתן לקדם את שם העסק לראש רשימת העסקים.

מיקום שם העסק תלוי בגורמים הבאים:

  1. מספר ההמלצות ואיכותן. איכות ההמלצות נקבעת ע"י האלגוריתם המיוחד של מערכת "המלצה" ונבחנת ע"י:
    • רמת הציון שניתנה ע"י הממליץ לכל המלצה.
    • רמת הפירוט המילולי בה ובכלל זאת צירוף תמונות ו/או סרטון וידאו בהמלצה.
    • האם נרשמה ההמלצה ע"י "מומחה" בתחום.
  2. סוג הפרסום (כרטיס העסק) - חבילת פרימיום המכילה גלריות ומאמרים תורמת לקידום מאשר חבילה חינמית.

כמו כן, ניתן לקדם את בית העסק בדרך של קידום אורגני במנועי החיפוש ללא קשר לחבילת הפרסום ומספר ההמלצות הרשומות על בית העסק באתר. יחד עם זאת, ברור שהעלאת מאמרים בתחום העסק, תמונות וסרטוני העסק מהווים חלק מהקידום האורגני.

מה היא "איכות המלצה"?

איכות ההמלצה נגזרת מרמת שביעות הרצון שניתנה לעסק, למוצר ונושא אחר במספר קריטריונים המצוינים בדף ההמלצה. נעשה שקלול להמלצה והיא מקבלת ציון ממוצע.

איכות המלצה נקבעת ע"י האלגוריתם המיוחד של מערכת "המלצה" ונבחנת ע"י:

  • הציון הממוצע שניתן להמלצה ע"י הממליץ.
  • רמת הפירוט בה. בין אם מילולי, בדרך של הוספת תמונות ו/או סרטון וידאו בהמלצה.
  • האם נרשמה ההמלצה ע"י "מומחה" בתחום.

האם ניתן להסיר המלצה, ובאלו מקרים?

הסרת המלצה אפשרית במקרים הבאים:

ביוזמת מערכת האתר:

מקרה א'- מערכת האתר מזהה רישום מילות גנאי או תוכן פוגעני בתיאור המילולי בגוף ההמלצה במקום המלצה עניינית.

מקרה ב' - מערכת האתר מזהה כי ההמלצה נרשמה מטעם המומלץ.

ביוזמת הממליץ:

גולש רשאי בכל עת להסיר המלצתו מתוך ה"כרטיס האישי" לאחר תאום עם מערכת האתר ללא תלות בזמן שעבר מאז רישומה וללא כל צורך במתן הסברים.

 

האם ניתן להזמין ממערכת "המלצה" בניית אתר אינטרנט תדמיתי לעסק שלי?

מערכת "המלצה" בונה ומתחזקת אתרי אינטרנט ללקוחותיה עפ"י הזמנה ולפי חבילת פרסום.

האם ניתן להסיר בית עסק ממאגר העסקים?

ניתן להסיר בית עסק ממאגר העסקים במקרים הבאים:

מקרה א' – בית העסק הפר את אמנת השירות ותנאי השירות לעסקים של אתר "המלצה".

מקרה ב' – כנגד בית העסק מתקבלות תלונות חוזרות ונשנות מאת לקוחותיו ולאחר בדיקה התבררה נכונותן.
מקרה ג' – הובא לידיעת מערכת האתר כי בית העסק מנוהל ללא רישיון עסק או ללא היתר בניה בעודו מחויב בכך מתוקף התקנות לרישוי עסקים וחוק התכנון והבניה ונתקבל אישור על כך מאת הרשויות המוסמכות.

מקרה ד' – התברר כי נרשם עסק פיקטיבי במאגר העסקים.

 

תנו לחיות לחיות
 ירמי קפלן
על גלגלים - חברה מובילה בתחום אביזרי הרכב
איציק חוקר פרטי סיקורית חקירות
חברת חזני פרויקטים
מתכונים מומלצים
המתוקים של ענבל - עוגות מעוצבות
מולקולה פרפיום
פרופסור יהודה אדלר
דומינטור משחקי ווידאו
לאוס מדיה ואינטראקטיב
פספורטוגו - דרכון אירופאי
לוקס - עולם השופינג הישראלי
 נגריית אבי לוי
נויה סול - דיקסילנד ריקודים
MyWay חנות ספורט, טיולים וחיילים ברמת ישי
דיופיקס
בולדוג סטודיו לקעקועים ופירסינגים
עוגות חתונה וימי הולדת