מפרסמים את העסק? כמה טיפים לעבודה מול גרפיקאית

 

פרסום עסק, בכל צורה שהיא ובפרט כשהוא נעשה בעולם האינטרנט, נעשה במספר רבדים. אחד הרבדים של פרסום עסקים היום, הוא בכל מה שקשור להיבט הויזואלי ובפרט בעבודה מול גרפיקאים וגרפיקאיות המתחמות בעיצובים של פרסומות וחומרים אחרים המיועדים לפרסום.

 

הרבה פעמים, אנשים מבחוץ, נוטים לחשוב שכל מה שקשור לעולם הפרסום קשור לקריאטיביות של הטקסטים המוצגים בפני הצרכנים וכן לדרך בה מציגים את הפרסום, התזמון והיבטים טכניים אחרים שעוזרים להעביר ולהנגיש את הפרסום. כל זה נכון, אך אחד הדברים המהותיים בתהליך זו הדרך בה אנחנו מעצבים את הפרסום. בין אם מדובר בפלייר, בין אם מדובר בדף נחיתה, מודעה באתר או בכל מקום אחר.

 

זו אחת הסיבות מדוע חשוב מאוד לדעת כיצד לעבוד עם גרפיקאיות וגרפיקאים אותם אנחנו מבקשים לשכור, לצורך פרסום עסקים ברשת ובמקומות אחרים. אם אנחנו נדע כיצד לבחור, לשכור ולעבוד איתם, אזי שהתהליך יהיה הרבה יותר פשוט, נכון, מהיר ואיכותי. בסופו של דבר, התוצאות גם יהיו כפי שאנחנו מצפים.

איך מגייסים גרפיקאים וגרפיקאיות בצורה נכונה

השלב הראשון בתהליך העבודה, היא חיפוש וגיוס גרפיקאים או גרפיקאיות לתהליך. לשם כך, צריך תחילה לאפיין מה בדיוק מה מחפשים, מה רוצים להשיג בעבודה איתם, מה גובה התקציב שאנחנו מוכנים להעמיד בשביל לגייס ובאיזו צורה אנחנו רוצים לעשות את זה.

 

בעיקרון, עומדות בפנינו שלוש אופציות לגיוס גרפיקאים או גרפיקאיות:

 

אופציה ראשונה היא לשכור משרד שמתעסק בתחום והם יטפלו בתהליך כפי שאנחנו רוצים.

 

אופציה שנייה היא לשכור גרפיקאים שעוסקים בתחום באופן מלא, עצמאיים, שיעבדו מולנו באופן ישיר.

 

אופציה שלישית היא לחפש גרפיקאי פרילנסר שעובד בתחום במשרה מלאה או חלקית. היום אפשר אפילו למצוא ולגייס גרפיקאים ממדינות אחרות שיעבדו מולנו ברשת ויעזרו לנו לבצע את הפרויקט.

 

עלינו להחליט מה הדרך הנכונה והטובה ביותר מבחינתנו, בין אם זה בהיבט הכלכלי ובין אם זה בהיבטים אחרים, ובראשם כמובן ההיבט המקצועי.

 

על מנת לגייס גרפיקאי או גרפיקאית לתהליך, הרי שעלינו לבחון תיק עבודות קודמות שלהם, ללמוד על הסגנון העיצוב ודרך העבודה מולם, לבחון את הזמינות שלהם לבצע את הפרויקט ולראות האם העלויות שהם דורשים לצורך ביצוע העבודה, אכן מתאימות לנו.

 

אחרי שאנחנו עושים את כל התהליך של החיפוש, אז אנחנו יכולים לגייס איש או אשת מקצוע ולהתחיל לעבוד איתם באופן מעשי על הפרסום שלנו. גם לחלק זה, יש שלבים שונים שמטרתם לעזור לנו להגיע לתוצאה הטובה ביותר. לפני שאנחנו מתחילים לעבוד ביחד, יש לחתום על הסכם עבודה שעליו נעלה את כל ההסכמות בינינו לגבי כל פרט ופרט בתקשורת בינינו.

איך עובדים עם גרפיקאים או גרפיקאיות בצורה נכונה

שני הדברים החשובים ביותר בתהליך זה תיאום ציפיות ועמידה בכל ההסכמות. לכן, חשוב שאיש או אשת המקצוע ידעו מה אנחנו צריכים, מחפשים ומצפים מהם לעשות, ואנחנו נדע בדיוק מה הם אמורים לספק לנו.

 

התפקיד שלנו הוא לאפיין את הצרכים שלנו ולהחליט מה בדיוק אנחנו מעוניינים שהם ייצרו עבורנו, באיזה סגנון, באיזו צורה, תוך כמה זמן ואילו עלויות אנחנו מוכנים להשקיע בתהליך. חשוב שהם ידעו בדיוק מה אנחנו מחפשים ואיך זה אמור להיראות, בשביל שהם לא ייצרו עבודה לחינם.

 

התפקיד שלהם, הוא לספק לנו הסבר מה בדיוק הם מתכוונים לעשות, להציג בפנינו אופציות שונות, לעזור ולייעץ אם הם חושבים שאנחנו לא בחרנו נכון ובסופו של דבר, להגיש לנו סקיצות של המוצר הסופי בטרם הם ניגשים להכין אותו. חשוב שיוסכם מראש כמה סקיצות הם אמורים, כמה פעמים הם אמורים להכין את התוצר הסופי, במסגרת מכסת התיקונים הרלוונטית שאנחנו יכולים לבקש.

 

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך העבודה מול גרפיקאים וגרפיקאיות, הוא שאנחנו צריכים לאפיין בצורה מדויקת את הצרכים שלנו. למשל, אם אנחנו מעוניינים בעבודת גרפיקה לעיצוב אתר או פרסומת ברשת, אז חשוב שאנחנו נספק את כל המידע אודות הפרסום הרלוונטי, בשביל שהצד השני יבין מה אנחנו מחפשים ומה עליו להכין עבורנו.

 

חלק מתהליך העבודה של גרפיקאים וגרפיקאיות מול הלקוחות שלהם, היא להכיר אותם ואת תחום העיסוק שלהם. לכן, אנחנו צריכים לוודא שהם ידעו במה אנחנו מתעסקים, יכירו את המוצרים והשירותים של בית העסק, ידעו לאיזה קהל הוא פונה ודברים אחרים שיכולים לעזור בתהליך העבודה, בשביל שבסופו של דבר יוכלו לייצר עבורנו מוצר איכותי וטוב.

מה קורה בסיום התהליך

ישנם מקרים בהם אנחנו מבקשים לגייס גרפיקאי או גרפיקאית לביצוע עבודה חד פעמית, ואז עליהם להציג בפנינו את התוצר סופי, ואחרי שאנחנו משלמים להם עליו אז התקשורת בינינו מגיעה לסיומה. לעומת זאת ישנם מקרים בהם נרצה להשתמש בשירותים שוב ושוב לצרכים שונים, בין אם זה לצרכי פרסום ובין אם זה לצרכים אחרים.

 

הרבה פעמים חשוב שתהיה המשכיות בתהליך, אם הפרסום הוא טוב, בשביל שהפרסומים הבאים יהיו באותו סגנון ואיכות. מאוד ייתכן שאנחנו נרצה שהם יעצבו עבורנו שורה של פרסומים, לא רק ברשת אלא גם בדפוס ואפילו של מוצרי פרסום שונים המיועדים ללקוחות שלנו.

 

בכל מקרה, בסיום התהליך אנחנו אמורים לקבל את המוצר המוגמר כפי שסוכם בינינו, על פי לוח הזמנים שנקבע בינינו, ובהתאם לעלויות שסוכמו.

 

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר