מה זה בכלל סטוריטלינג ואיך זה יכול לעזור לכם בשיווק העסק

 

הקלישאה מלמדת שכל אדם הוא סיפור בפני עצמו. גם אם מדובר בבן אדם עם קורות חיים הכי בנאליים שיש, מקצוע שגרתי ומשעמם, סגנון חיים פשוט ושגרת חיים לא מלהיבה, עדיין הוא סיפור ויש לו מה לספר. לא רק בני אדם הם סיפור, גם עסקים, מותגים, הם סיפור בפני עצמו. זה בדיוק הרעיון של סטוריטלינג.

 

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סטוריטלינג, הדבר הראשון שעולה לנו בראש הם מספרי סיפורים מקצועיים אשר ממציאים סיפור דמיוני ומספרים אותו לקהל המאזינים או אנשים שמספרים סיפור על חיים שלהם, בין אם על אירוע מסוים שהתרחש כשהם שירתו בצבא, טיילו בחו"ל, סיפור משפחתי או כל סיפור אחר. אך כפי שנוכל לראות במאמר זה, סטוריטלינג הוא גם כלי שיווקי מאוד שימושי ויעיל.

 

לפני שנסביר איך סטוריטלינג יכול לעזור לנו לשיווק העסק, כיצד אפשר להשתמש בו בצורה אפקטיבית, חשוב שנסביר תחילה מה זה בכלל ואיך זה נוצר. באופן טבעי, כל אחד מאיתנו יכול להשתמש בכלי זה בצורות שונות ולהפיק ממנו את המיטב מבחינתנו.

מה זה סטוריטלינג?

כפי שניתן להבין מהשם, סטוריטלינג הוא מספר סיפורים. אדם שיכול להרכיב סיפור, דמיוני או אמיתי, באמצעות פרטים שונים. הוא עושה זאת על ידי יכולת שימוש גבוהה במילים ומשפטים, על ידי יכולת דמיון והמצאה, יכולת לתאר את המציאות בצורה מפורטת ומקיפה באופן שכל מאזין יוכל לראות במו עיניו את הסיפור שזה עתה שמע.

 

סטוריטילנג הוא לא דבר חדש כמובן. במשך מאות שנים אנשים נהגו לספר סיפורים, בין אם זה לצורכי פרנסה ובין אם זה לצרכים אחרים. ישנם סיפורים שעוברים מדור לדור, ישנם סיפורים ממוצאים שאיש אינו יודע מי חיבר אותם ולשם מה, ישנם כמובן מספרי סיפורים שמספרים סיפור פעם אחת ויותר לא חוזרים אליו. הסיפורים יכולים לשמש לצרכים שונים, למשל, הם יכולים לשמש לחיבור בין אנשים, לתיאור מקרה שאירע, ליצירת נראטיב, מסורת, או כל דבר אחר שיכול ליצור תוכן תרבותי ממשי.

 

כאמור, סטוריטלינג יכול ומשמש היום גם לצרכים שיווקים של עסקים, מותגים, מוצרים ושירותים, הכל שאלה כיצד נעזרים בכלי זה, ומי קהל היעד. אפשר לספר את הסיפור בשלל שפות, ואפשר כמובן להשתמש באלמנטים ויזואליים שונים, בין אם זה אנימציה, בין אם זה סרטונים, בין אם זה דמויות מוכרות מעולמות תוכן אחרים ועוד.

איך סטוריטלינג יכול לעזור לנו בשיווק?

תתארו לעצמכם את הדבר הבא: נניח ואנחנו מחזיקים ברשותנו עסק בן שלושים-ארבעים שנה, עסק משפחתי שמייצר ומשווק מוצרים בעלי אפיון מיוחד. אנחנו יכולים לשווק אותו בצורה רגילה על ידי פרסומות "רגילים". אך אנחנו יכולים להשתמש ביתרונות שעומדים לרשותנו, בשביל לספר סיפור על העסק שלנו ועל המוצרים והשירותים שאנחנו מבקשים לשווק.

 

למשל, אנחנו יכולים לספר סיפור איך הקמנו את העסק, איך התפתחנו, כיצד הוא הפך מעסק משפחתי קטן לעסק משמעותי, כיצד יצרנו לעצמנו קהל לקוחות גדול ועשיר, איך המוצרים והשירותים שלנו שינו עולמות. דרך הסיפור שנספר, נוכל לייצר משהו מיוחד וכך נשווק את העסק בצורה אחרת.

 

כמובן שזה נכון לא רק במקרים של עסקים משפחתיים, עסקים עם עבר מבוסס, אלא גם אם יש לנו עסק צעיר יחסית, הרי שאנחנו יכולים להשתמש ביכולת שלנו לספר סיפור בשביל לשווק אותו ואת המוצרים והשירותים שאנחנו מבקשים להציע.

 

למשל, אם יש לנו עסק חדש שמייצר ומשווק מוצרים מסוימים, אנחנו יכולים להשתמש בכלים השונים המיועדים להצגת סיפור, בשביל להציג אותו בפני קהל לקוחות שאיננו נחשף אליו עוד. בין היתר, אנחנו יכולים לספר כיצד העסק יכול לעזור, כיצד המוצרים והשירותים יכולים לשנות חיים ולאפשר ללקוחות ליהנות ממשהו חדש ומקורי, כיצד אנחנו יכולים לעזור בכל עניין שיפנו אלינו. יש לנו את הכלים, אנחנו רק צריכים לדעת כיצד להשתמש בהם.

איך עושים את זה נכון?

ראשית, אנחנו צריכים לאפיין את העסק ואת הכלים שעומדים לרשותנו, בשביל לדעת במה להשתמש ואיך לעשות את זה בצורה נכונה.

 

שנית, אנחנו צריכים לבחור את סוג ואופי הסיפור, משך הזמן שהוא יוצג, בין אם זה בטלוויזיה, בין אם זה דרך אתרי אינטרנט, כולל האתר שלנו, בין אם זה ברשתות חברתיות ועוד. הפלטפורמה בה נבקש להציג אותו, תשפיע לא מעט על הדרך בה נעשה זאת ועל משך הזמן שזה יקרה.

 

שלישית, אנחנו צריכים להחליט מה בדיוק להציג בסיפור. לשם כך, חשוב שיהיה לנו עורך או עורכת מקצועיים שידעו לחתוך את הדברים הלא רלוונטיים, ידעו לייצר סיפור שהוא אכן בעל משמעות וערך. אין טעם להכניס כל דבר אלא רק דברים שהם באמת חשובים והכרחיים.

 

ארבע, חשוב שהסיפור יוצג באופן שהלקוחות הפוטנציאליים יבינו, יתרשמו ובעיקר ירגישו קשר אליו. השפה צריכה להיות רהוטה, ברורה, מדויקת, עשירה ומתאימה לקהל היעד אליו מיועד הסיפור.

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה