טיפים לעיצוב מודעה בעיתונות הכתובה

 

עיצוב מודעה בעיתונות הכתובהאחת הטענות שאנחנו שומעים לא מעט בשני העשורים האחרונים היא "הפרינט מת" . כלומר, העיתונות המסורתית, המודפסת, מתה ואין לה תקומה. אנשים צורכים חדשות דרך האינטרנט או דרך כלי תקשורת אלקטרוניים. זה נכון חלקית, כי בכל מה שקשור לנושא של פרסום עסקים, העיתונות הכתובה חיה ובועטת. אין לשכוח גם שעיתונים רבים מציגים את העיתון שלהם לקריאה אונליין.

 

אומנם פחות אנשים צורכים עיתונות מודפסת מבעבר, אך עדיין לא מעט אנשים נהנים לשתות את הקפה הראשון של הבוקר כשהעיתון מונח מולם על השולחן, ולא מעט אנשים קוראים עיתון כשהם מחכים בתחנת אוטובוס, נוסעים ברכבת, בהפסקות עשר או הפסקות צהריים בעבודה, ולא מעט מהם מחכים לרגע שיגיעו הביתה, יכינו לעצמם ארוחת ערב ויוכלו לקרוא כתבות שהתפרסמו בעיתוני הבוקר.

 

פרסום עסקים בעיתונות הכתובה הוא כלי מאוד חשוב לשני הצדדים. מבחינת בעלי עסקים, הרי שזה אחד הכלים המאפשרים להם לקבל חשיפה ולמשוך אליהם לקוחות רבים. מבחינת העיתונות הכתובה (ועיתונות בכלל), הרי שזה מקור ההכנסה העיקרי מאז ומתמיד. לכן עיתונים דואגים לפרסם כמה שיותר, מאחר וזה בסופו של דבר מה שמחזיק אותם מבחינה כלכלית.

באופן טבעי, עבור בעל בית עסק יש חשיבות רבה אך הפרסום בנוי וכיצד הוא מוצג. קורא אשר מדפדף בעיתון, ישים לב יותר למודעות שנראות ומעוצבות יפה, בצורה מיוחדת ומקורית. סביר להניח שמודעות כאלה ימשכו את תשומת ליבו ויעוררו בו יותר עניין, מאשר מודעות סטנדרטיות. לכן נוהגים להשקיע הרבה זמן בתכנון ובביצוע, לפני שמפרסמים מודעת פרסום כזו או אחרת בעיתון.

 

איך מעצבים וכותבים מודעה בעיתון?

לפני שאנחנו נציג שורה של טיפים כיצד בונים ומעצבים מודעה, צריך לציין מספר נקודות בסיסיות וכלליות:

נקודה ראשונה, לא כל המודעות דומות ולא כל המאפיינים של מודעה הם אותם מאפיינים. כלומר, אנחנו יכולים למצוא בעיתון אחד, שלל דוגמאות של מודעות שונות אשר המאפיינים שלהן שונים. זה מתבטא בגודל המודעה, במיקום שלה, ובהיבטים אחרים.

 

נקודה שנייה, כל בעל עסק משלם על מודעה מחיר מסוים בהתאם לגודל ולמיקום שלה. מודעה בעמוד הראשי עולה יותר מאשר בעמוד אחורי, מודעה גדולה תעלה יותר מאשר מודעה קטנה. זה גם ישפיע על העיצוב וגם התמחור של המודעה.

נקודה שלישית, לא חייבים להציג מודעות אחידות. כלומר, אפשר בעיתון אחד לפרסם מודעה מסוימת ובעיתון אחר מודעה מסוג שונה. כל אחד יעשה את הבחירה שלו על פי מה שמתאים לו.

 

הנה מספר טיפים איך לעצב ולכתוב מודעה בצורה נכונה:

 

טיפ ראשון – תאפיינו את המודעה שתרצו לפרסם ואת קהל היעד אליו אתם פונים. לעיתים זה יהיה קהל כללי ולעיתים קהל ספציפי. האפיון יעזור לכם למקד טוב יותר את המודעה.

 

טיפ שני – תבחנו את השטח שעומד לרשותכם ובהתאם תתכננו איך להציב תמונה, טקסט ומאפיינים אחרים שקשורים למודעה.

 

טיפ שלישי – הקפידו על צבעים בהירים ויפים וכן על טקסט בפונט ברור ונוח לקריאה. כמובן שעליכם להקפיד על כתיבה ברורה, רהוטה, נכונה.

 

טיפ רביעי – אל תכניסו יותר מדי נתונים למודעה. ברגע שמכניסים הרבה מאוד נתונים, קשה מאוד לקרוא את המודעה וקשה מאוד להבין מה המסר שלה.

 

טיפ חמישי – תעבירו את המסר בצורה מדויקת ונכונה. אין טעם לנסות להתחכם, בטח לא כשמדובר על קהל יעד שאיננו רגיל לכך.

 

טיפ שישי – תזכור שמדובר בעיתונות מודפסת, ולכן תתאימו את המודעה ליכולות ולתנאים שעומדים לרשותכם. תחשבו איך זה נראה בעיתון ואיך ירגיש הקורא כשיתקל במודעה בעת שידפדף בין העמודים השונים.

 

למי זה יכול?

על פניו, מודעות בעיתונות כתובה יכולות להתאים לכלל העסקים ובעלי מקצוע, בתנאי כמובן שיודעים לעשות את ההתאמות הנכונות.

 

כלומר, אם בוחרים להדפיס מודעה בעיתון ארצי, אז יש לקחת בחשבון שזה לא בהכרח נכון ומתאים לכולם. זה לא בהכרח יתאים לבעל מקצוע לוקאלי שעובד בעיר ספציפית. לו דווקא יתאים פרסום בעיתון מקומי, עירוני או שכונתי. אז הוא ימצה טוב יותר את הפוטנציאל שלו וגם ישקיע הרבה פחות כסף במודעה.

 

אפשר לפרסם מודעות בעיתונות הכתובה, כשרוצים לפרסם בית העסק, מוצרים, שירותים ודברים אחרים שרוצים להעביר בהם מסר לקהל הרחב. יש לחשוב לשם מה המודעה הנדרשת, לשם מה רוצים לפרסם אותה ואיך לעשות זאת בצורה נכונה.

 

לסיכום - אין לפסול עיתונות כתובה מראש - כדי לדעת יש צורך לנסות לפחות פרסום אחד

יש אנשים שיעידו על הצלחה ענקית ויש שיגידו שאין להם תוצאות

אם לאחד לא הצליח, זה לא אומר שגם לכם לא יצליח

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר