קידום ממומן בגוגל - מקדמים בגוגל? ניסיתם קמפיין משולב מדיה?

 

אחת הדרכים החשובות והטובות ביותר לקידום העסק היום ברשת, היא באמצעות קמפיין ממומן בגוגל. לצד קמפיין אורגני במנוע החיפוש, פרסום עסקים בסדרי גודל שונים יכולים להתבצע גם באמצעות רכישת שטחי פרסום במנוע החיפוש עצמו וברשת הפרסום והמדיה של גוגל אשר פועלת בשורה ארוכה של אתרים.

 

עד לפני שנים ספורות, קמפיין פרסום עסקים בגוגל היה בסיסי ביותר ומתבצע באמצעות מילות קידום וקישור לאתר של המפרסם או לעמוד נחיתה שהוא יצר עבור העסק אותו הוא מבקש לפרסם. עם השנים, גוגל החלה להכניס כלים ואמצעים נוספים אשר יכולים לעזור בתהליך הקידום של עסקים שונים. בין היתר, היא הכניסה כלים המאפשרים לשלב מדיות מגוונות בתהליך הפרסום. ניתן לשלב סרטונים, תמונות, אנימציות ועוד.

 

לפני שנסביר איפה וכיצד ניתן להשתמש באמצעים אלו, נסביר בקצרה מה זה אומר ולמה זה משתלם לבצע קמפיין משולב מדיה בשביל להגיע לתוצאה אופטימאלית מבחינת המפרסמים.

מה זה קמפיין משולב מדיה ולמה משתלם להשתמש בו?

קמפיין משולב מדיה הוא קמפיין הכולל בתוכו אלמנטים נוספים מלבד טקסט. מרבית הקמפיינים בגוגל כוללים אך ורק שילוב של מילות מפתח, במטרה לפרסם את העסק שלהם באמצעות מילים אלו. במקום זה, ניתן להשתמש באמצעים נוספים אשר מייצרים השפעה הרבה יותר משמעותית בתהליך של פרסום עסקים, גדולים או קטנים.

 

למשל, אפשר להשתמש באופציות של וידיאו, תמונות, אנימציות, גיפים, כשהמטרות הן, גם לעורר תשומת לב ועניין אצל הגולשים וגם להעביר את המסר בצורה הרבה יותר טובה. נניח, אם אנחנו רוצים לפרסם מוצרים מסוימים שבית העסק מוכר או משווק, אז אפשר לעשות זאת באמצעות תמונות, צילומים ואלמנטים אחרים אשר יכולים לשווק בצורה הרבה יותר טובה את הפריטים השונים.

 

חשוב לציין שיטת התמחור משתנה בהתאם לאופי הפרסום. בחלק מהמקרים אנחנו נצטרך לשלם עבור הפרסום מראש, במקרים אחרים, למשל כמו בפרסום באנרים של גוגל, אנחנו נשלם רק במקרה והגולשים יעשו קליק על המודעות. אחרת אנחנו לא נשלם כלום. התשלום יקבע על פי שיטת מכרז, בהתאם לאופי, למיקום ולאתר בו המודעות מתפרסמות.

למה זה משתלם לשלב מדיות בפרסום?

שילוב מדיות בקמפיינים יכול לעורר הרבה יותר עניין ולייצר הרבה יותר חשיפה עבור העסק שלנו, עבור המוצרים והשירותים שאנו מבקשים לפרסם. תמונות וסרטונים, אפילו בבנארים או במודעות אחרות, מעוררות הרבה יותר עניין ומושכות תשומת לב רבה יותר מאשר טקסטים רגילים. הם בולטים יותר לעין ובוודאי יוצרים תחושה אחרת, בפרט כשמדובר על אתרים עם הרבה מלל, אז מודעות רגילות עלולות "להיבלע" ויהיה מאוד קשה לשים לב אליהן.

 

כאמור, אנחנו יכולים להשתמש באופציות אלו בדרכים שונות. החל מיצירת באנרים, קמפיינים בג'מייל,  קמפיין ביוטיוב, שופינג ועוד. צריך להדגיש, ישנם קמפיינים שהם יחסית פשוטים וזולים, כמו למשל קמפיין שופינג (הרעיון הוא שאנחנו מציגים בפני הגולשים תמונה של המוצר אותו אנחנו מבקשים לשווק). לעומת זאת, ישנם קמפיינים הרבה יותר יקרים, כמו למשל, קמפיין יוטיוב שמחייב יצירת סרטון או אפילו קמפיין באנר הכולל סרטון כזה או אחר.

 

אנחנו צריכים לחשוב מה יכול להתאים לנו יותר, בהתאם לאופי הצרכים שלנו, לתנאים שעומדים לרשותנו וכן לסוג המוצרים והשירותים שאנו מבקשים לשווק. אם אנחנו עסק קטן הפונה לקהל מצומצם ומבקשים לשווק מוצרים מסוימים, אז ייתכן מאוד שהדבר הנכון לעשות הוא באמת להשתמש רק בתמונות של המוצרים. אך אם אנחנו עסק בתהליך צמיחה, עסק בינוני ומעלה בשוק תחרותי, אזי שעלינו להשתמש באמצעים יותר משמעותיים, כמו למשל, סרטונים.

 

איך עושים את זה נכון

בין אם אנחנו מבקשים לערוך קמפיין משולב ובין אם אנחנו מבקשים לערוך קמפיין הכולל מדיות מתקדמות, אזי שעלינו להיעזר באנשי מקצוע רציניים המתמחים בכך. הם ידעו לאפיין את הצרכים שלנו, ידעו להבין מה הכלים שעומדים לרשותנו, גודל התקציב ואז אפשר יהיה לייצר קמפיין ברמה גבוהה מאוד.

 

עלינו להחליט איפה נרצה לפרסם, באילו ביטויים להשתמש, באילו קטגוריות, באילו אתרים ואזורים, וכן אנחנו צריכים לבצע מעקב קבוע על הפרסומות השונות בשביל לראות האם הן באמת מספקות לנו תוצאה איכותית, והאם עלינו להמשיך איתן או לעבור ולהשתמש בגישות פרסום אחרות.

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה