מקדמים את אתר האינטרנט שלכם לבד? קצת על מחקר מילות מפתח

 

קידום ופרסום עסקיםאנשים שאינם מכירים לעומק את עולם האינטרנט, לא תמיד מבינים איך קורה שהם מקלידים ביטוי מסוים בגוגל ומוצגת בפניהם רשימה של אתרים הקשורה לאותו ביטוי. איך גוגל יודעת להציג בפניהם את אותם אתרים, כיצד היא מסדרת אותם בסדר שמופיע על המסך ובוודאי שאינם יודעים איך זה משפיע על בעלי אותם אתרים, בין אם מדובר בבעלי עסקים ובעלי מקצוע. באופן טבעי, אותם אנשים לא מכירים את המושג מחקר מילות מפתח והחשיבות שלו לקידום אתרים בגוגל.

כל מי שמחזיק ברשותו אתר אינטרנט, בין אם הוא בעל מקצוע, בעל עסק או כל אחד אחר אשר מבקש לספק שירותים ומידע כזה או אחר דרך האתר, חייב להכיר את הנושא של מחקר מילות מפתח, מה המשמעות שלו, כיצד הוא מתבצע ואיך משתמשים בתוצאות שלו בשביל לקדם את האתר בגוגל. מכאן הוא גם חייב להבין את המשמעות של עולם הקידום ומדוע אי אפשר להצליח בו מבלי לבצע מחקר מילות מפתח בצורה אופטימאלית.

 

לפני שאנחנו נסביר מה זה מחקר מילות מפתח, על מה הוא מתבסס וכיצד משתמשים בו בצורה נכונה, נסביר בקצרה על עולם הקידום בגוגל ולמה כל מי שמחזיק ברשותו אתר אינטרנט, בין אם הוא מיועד למכירות, מידע, שיווק או לכל צורך אחר, חייב להתנהל בו בצורה נכונה.

מה זה קידום אתרים בגוגל?

בעיקרון, קידום אתרים הוא הדרך בה אנחנו מפרסמים ומשווקים את האתר שלנו בגוגל. המטרה שלנו היא להופיע כמה שיותר גבוה בדירוג של גוגל בביטויים שגולשים באתר שלנו יחפשו. למשל, אם אנחנו מקדמים אתר תיירות, אז נרצה להופיע במנוע החיפוש של גוגל במקומות הגבוהים ביותר בביטויים שקשורים לתחום התיירות, בדגש על מה שאנחנו מתמחים בו, בין אם זה על פי סוגי טיולים, יעדים ועוד.

 

הקידום נעשה באמצעות כלים שונים. בין היתר הוא נעשה על ידי פרסום תכנים רלוונטיים באתר ובמקורות חיצוניים, בניית אתר עם כותרות והיררכיה כפי שגוגל מכתיבה לנו, קישורים פנימיים בתוך האתר וקישורים חיצוניים לאתרים אחרים, ועוד שורה של צעדים שעלינו לבצע, בין אם זה בתוך האתר ובין אם זה במקורות חיצוניים המקושרים אליו.

 

כל מה שאנחנו עושים במסגרת קידום האתר, מקושר באופן ישיר לתהליך של מחקר מילות מפתח. זה הבסיס לקידום אתרים בגוגל, אי אפשר לקדם אתר בגוגל מבלי לבצע מחקר שכזה ולמעשה, זה הצעד הראשון שאנחנו נעשה בטרם נבצע את הצעדים הבאים. רק כך אנחנו נוכל לקדם את האתר שלנו בצורה חכמה ונכונה.

 

לפני שנסביר על תהליך המחקר עצמו, חשוב להבהיר, בעיקרון כל אחד יכול לעשות את זה באמצעות כלים שגוגל מספקת. לכן מי שמקדם את האתר שלו בעצמו, יכול להשתמש בכלים ולעשות את התהליך באופן עצמאי. עם זאת, תמיד עדיף להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך וידעו גם כיצד לבצע את המחקר וגם כיצד להשתמש בתוצאות בצורה אופטימאלית.

מה זה מחקר מילות מפתח וכיצד הוא מתבצע?

כל אתר אינטרנט מקודם מתבסס על ביטויים פופולאריים אותם הגולשים מחפשים ודרכם הם יכולים להגיע אליהם. החל מכותרות, המשך בתכנים וכלה בקישורים פנימיים וחיצוניים. ככל שמשתמשים ביותר ביטויים פופולאריים ובצורה נכונה, כך גדל הסיכוי להיות מקודמים בגוגל ולהופיע במקומות גבוהים במנוע החיפוש.

 

המחקר נעשה באופן הבא. יש לחפש ביטויים שמתאימים לצרכים של האתר, על פי המאפיינים שלו ושל העסק שעומד מאחוריו, כאשר יש לחפש לא רק את הביטוי באופן ישיר אלא גם באופנים דומים, בין אם זה זכר/נקבה, רבים/יחיד, שימוש בצורות לוקאליות (תוספת של עיר או מדינה) ועוד שורה של מאפיינים נוספים. המטרה היא להשתמש בכמה שיותר ביטויים פופולאריים.

 

חשוב לציין, יש ביטויים שיחשבו ראשיים, כאלה שיקודמו יותר ובמקומות הרבה יותר בולטים, לעומת ביטויים שיהיו משניים ויוקדמו פחות. ההבדל בין השניים הם בפופולאריות שלהם. ככל שהביטוי יותר פופולארי, כך ישתלם יותר להשקיע בקידום שלו. הפופולאריות כמובן נקבעת על פי כמות המחפשים.

 

צריך לציין, אם בוחרים לקדם את האתר גם באמצעות קידום ממומן בגוגל, כלומר בכסף, אזי שיש משמעות כספית לביטויים. כלומר, ביטוי פופולארי יעלה יותר מאשר ביטוי פחות פופולארי, ולכן נצטרך לשלם יותר כסף על מנת להשתמש בו לצורך פרסום בגוגל. ככל שנשלם יותר, כך נוכל לפרסם את האתר במשך יותר זמן במקומות הרבה יותר אטרקטיביים.

לסיכום, כל מי שמקדם אתר חייב לדעת כיצד עושים את המחקר ואיך משתמשים בתוצאות שלו בצורה נכונה.

 

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול