למה לא כדאי לכם לזלזל בפרסום באינטרנט או בעיתון

 

פרסום באינטרנט או בעיתוןעסקים גדולים, קרי חברות ענק, נהנות מאמצעי פרסומים עצומים שעומדים לרשותם. לדוגמא, פרסומות בטלוויזיה, קולנוע, שלטי חוצות, פרסום באירועים גדולים ומשמעותיים ועוד. עסקים בינוניים ובוודאי קטנים, צריכים להסתפק במה שהתקציב שלהם מאפשר להם. לכן עליהם לחשוב כיוונים של פרסום עסקים בפלטפורמות ומקומות שיכולות באופן אופטימאלי, כך ינצלו את התקציב בצורה הטובה ביותר.

 

הרבה פעמים בעלי עסקים מתעלמים ומזלזלים בפרסום הנעשה באינטרנט או בעיתונות. זה נכון בפרט כשמדובר על בעלי עסקים מבוגרים מחד ובעלי עסקים צעירים מאידך. בעל עסק מבוגר, לא תמיד מודע לחשיבות של פרסום עסקים באינטרנט, בעוד שבעל עסק צעיר, לא מכיר את הכוח שיש לעיתונות המודפסת, בין אם לוקאלית או ארצית.

 

ישנם גם בעלי עסקים שניסו פרסום אחר או שניים והפרסום לא צלח ובעקבות כך הם מחרימים את אותה המדיה, מה שלא נכון לעשות כלל! הרבה פעמים אנשים חושבים שהם מבינים הכל ויכולים לעשות הכל לבד ולא צריכים בעל מקצוע או שפשוט "נפלו" על מפרסם לא נכון עבורם. פרסום מביא לקוחות חדשים, הכל עניין של ניסיון וכמובן גם תקציב. אל תצפו לתוצאות משנות עולם עם תקציב של כמה שקלים בחודש.

בפרסום עסקים הרבה מפרסמים מקימים בהתחלה עד 3 קמפיינים נסיוניים שפונים אל פילוח מסויים של אנשים ואחרי ניתוח המידע שהתקבל מרכיבים תקציב פרסומי מתאים להמשך.

 

ישנם הבדלים בין פרסום עסקים באינטרנט לבין פרסום בעיתונות המודפסת. חשוב להכיר אותם בשביל לדעת איך משתמשים באופציה זו בצורה נכונה, בין אם מדובר בעסק בתחום כזה או אחר, ותיק או צעיר, מקומי או אזורי. ההבדלים עוזרים גם להבין למה אסור להתעלם משתי האופציות. 

ההבדלים בין פרסום באינטרנט לפרסום בעיתונות

הבדל ראשון נובע מעלויות. פרסום באינטרנט הרבה יותר זול מפרסום בעיתונות המודפסת. ניתן למצוא דרכים זולות מאוד לפרסום ברשת, בין אם זה בגוגל, רשתות חברתיות או אתרי אינטרנט. הכל שאלה איפה רוצים לפרסם ולמשך כמה זמן. ההבדלים יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים.

 

הבדל שני נובע מהתדירות. פרסום באינטרנט יכול להימשך במשך תקופת זמן ארוכה, בעוד שפרסום בעיתונות הוא הרבה פעמים קצר יותר. בין היתר, בגלל העלויות שלו.

 

הבדל שלישי קשור למיקוד. פרסום באינטרנט הוא הרבה יותר ממוקד, בין אם הוא מתייחס לקהל יעד מסוים, מיקום ומועד הפרסום והיבטים אחרים שניתן לבחור. לעומת זאת, פרסום בעיתונות הוא הרבה יותר רחב ופחות ממוקד.

 

הבדל רביעי, אופי הפרסום. מודעת פרסום בעיתון היא שונה ממודעת פרסום באינטרנט. מצד אחד, ייתכן ויהיו בה יותר פרטים, צבעים ותמונות (ככל שהיא תהיה גדולה ומפורטת יותר, כך תהליך הפקתה יהיה יקר יותר). מצד שני, פרסום באינטרנט מאפשר לגולש לפעול באופן מיידי. יצירת קשר עם בית העסק ואפילו הזמנת מוצר אונליין.

מדוע חשוב להשתמש בשתי האופציות

נתחיל מהשאלה, מדוע אסור להתעלם מפרסום בעיתונות המודפסת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ישנם לא מעט אנשים שעדיין קוראים עיתונים על בסיס יומיומי ומשתמשים בהם לצורך קבלת מידע. לדוגמא, אנשים מבוגרים רגילים לקרוא עיתון ומעדיפים אותו כמקור מידע על פני אתרים באינטרנט. כל עוד זה המצב, זה יהיה לא נכון עסקית לוותר על אופציה של פרסום בעיתונות.

 

נקודה נוספת, עיתונות מחולקת לקטגוריות שונות. ישנה עיתונות ארצית, כמו ידיעות אחרונות או הארץ, וישנה עיתונות אזורית או מקומית. מדובר על מקומונים שמתפרסמים ביישובים מסוימים. אנשים רבים נעזרים בהם בשביל לקבל מידע אינפורמטיבי על הנעשה ביישוב שלהם. עסקים מקומיים יכולים לפרסם שם בשביל למשוך אליהם לקוחות מקומיים מהיישוב ומהאזור בכלל.

 

עוד נקודה חיונית שקשורה לפרסום בעיתונות היא, עסקים קטנים לא נהנים מהרבה פלטפורמות ומקומות שהם יכולים לפרסם, אז אם האופציה הזאת קיימת עבורם, מוטב שלא יפספסו אותה.

 

לגבי פרסום באינטרנט, ההסבר למה אסור להתעלם מאופציה זו היא הרבה יותר ברורה. היום, כמעט כל אדם, גולש באינטרנט במשך שעות ארוכות, בין אם זה דרך המחשב ובין אם זה בסלולר, מחפש עסקים ובעלי מקצוע או מידע לצרכים שונים.

 

מדובר על מקור פרסום עצום עבור עסקים שרוצים ליהנות מחשיפה משמעותית. עסק קטן שזונח את האופציה של פרסום ברשת, לא רק שהוא מוותר על אפשרות לזכות בחשיפה משמעותית, ממוקדת ונכונה, אלא הוא מעניק למתחרים שלו אפשרות לייצר פער משמעותי שיהיה לו מאוד קשה לסגור.

 

הסבר נוסף הוא, יכולת השליטה בפרסום. להבדיל מפרסום בעיתונות שיכולת השליטה נעלמת מהרגע שהמודעה מודפסת, הרי שבאינטרנט השליטה בפרסום היא אופטימאלית. אפשר לשנות אותה, אפשר להחליט איפה היא תוצג, מי יזכה לראות אותה ועוד.

 

שליטה זו בפרסום, מאפשרת לייצר הרבה מאוד אופציות לעסקים שרוצים גם להגיע אל קהלים שונים ומגוונים, להפיק תוצאות איכותיות ולשפר יכולות פרסום, גם אחרי שהמודעה עלתה לאוויר ומוצגת באתר או ברשת חברתית.

 

 

 

 

המלצה טיפים לעסקים - עכשיו גם בוואטסאפ

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן

* קבוצה סגורה ללא אפשרות תגובה - אנו נשלח טיפים לעסקים פעמיים בשבוע

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ