טיפים לבניית קהילה חזקה לפרסום שלכם

 

בניית קהילה חזקהפעם, כשהיו מדברים על בניית קהילה חזקה, הכוונה היתה לקהילה ביישוב בו מתגוררים, לקהילה של מגזר מסוים. היום כשמדברים על בניית קהילה חזקה, מכוונים בין היתר לצורך פרסום ברשתות חברתיות, בין אם זה עבור בית עסק ובין אם זה עבור ארגון, עמותה או כל קבוצה אחרת.

 

כידוע, רשתות חברתיות יוצרות קהילות אשר מזדהות עם אלמנטים מסוימים, ספציפיים, אשר יוצרים זהות אחת משותפת בין כל חברי הקבוצה. כאמור, זה יכול להיות בהקשר של פרסום עסק וזה יכול להיות בהקשר של פרסום ארגון, עמותה או אפילו קהילה שיש תחביב משותף. למשל, קהילה של רצים, קהילה של מוזיקאים, מטפלים, הורים וכדומה.

 

פרסום ברשתות חברתיות הוא אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו בשביל להפיץ מסרים מכל סוג שהוא. רשתות חברתיות, מאפשרות לנו להגיע לכל אחד ואחת, בכל מקום, בין אם זה בארץ ובין אם זה בעולם, לייצר תקשורת וקשרים בין גולשים אשר אלמלא הרשתות החברתיות כנראה לא היו מכירים ולא היו יוצרים קשר אחד עם השני. הפרסום מאפשר לנו להעביר את המסר שלנו בצורה רחבה, בולטת, וליהנות משיתוף פעולה ממגוון רחב של גולשים, בכל יום ובכל שעה.

 

במאמר זה אנחנו נציג שורה של טיפים אך אפשר לבנות קהילה חזקה ברשתות חברתיות, לכל צורך ועניין. לאחר מכן, אנחנו גם נסביר בקצרה למה זה חשוב, בין אם אנחנו בעלי עסק המעוניינים לפרסם מוצרים ושירותים, ובין אם אנחנו רוצים לקדם נושא ועניין מסוים, בלי משמעויות כלכליות.

חמש המלצות איך בונים קהילה חזקה ברשתות חברתיות

המלצה ראשונה – פרסום רלוונטי וקבוע לעיתים קרובות

גולשים ירצו להיות חלק מהקהילה שלנו, אם אנחנו נפרסם פוסטים, תמונות וסרטונים באופן עקבי ושיהיו רלוונטיים עבורם. כלומר, אם אנחנו רוצים לייצר קהילה זה לא יכול להתבסס על פרסום פוסט פעם בשנה. אנחנו חייבים להקפיד על פרסום עקבי, פעם-פעמיים בשבוע, וזה חייב להיות דברים רלוונטיים לנושא וכאלה שיכולים לעזור לגולשים שלנו.

 

המלצה שנייה – שיתוף פעולה עם הגולשים

אומנם אנחנו יוצרים את הקהילה, אך אנחנו לא לבד שם. עלינו לשתף את הגולשים שלנו, לתת לנו אפשרות לדבר, אפשרות להגיב, לעלות דברים. כך נוצרת קהילה. זו צריכה להיות המטרה שלנו. כשהגולשים יכולים לעלות דברים משלהם, אז הם מרגישים שייכות, הזדהות, ומעוניינים להיות שותפים לדרך.

יחד עם זאת, חשוב לבחון מה בדיוק עולה לפרסום, להקפיד על כללים מסוימים בשביל שלא יווצר מצב שגולשים כותבים ומעלים דברים פוגעניים. אנחנו יכולים לייצר כללים מסוימים שכל הגולשים יהיו מחויבים אליהם ומי שלא עומד בהם, נזרק מהקבוצה.

 

המלצה שלישית – הפעלות ברשת ומחוצה

בתור מנהלי הקהילה אנחנו יכולים ליצור הפעלות שונות לקהילה. למשל סקרים, לבקש מקהל הגולשים שישתף בסיפורים מסוימים, הגרלות ועוד. אלו דברים שגם מושכים גולשים וגם יוצרים יותר עניין ושיתופי פעולה. דוגמא טובה להפעלה היא הרצאות שנעשות בעמוד באמצעות תוכנת זום או תוכנות וידיאו אחרות.

אנחנו יכולים גם לייצר הפעלות מחוץ לרשת החברתית. למשל, מפגשים חברתיים, הרצאות, הופעות וכדומה. הכל תלוי כמובן בסוג הקהילה ובנושא בו היא עוסקת.

 

המלצה רביעית – סרטונים ותמונות

אחד הדברים שתמיד יכולים לעזור בנושא של פרסום וקידום בכלל ובפרט ביצירת קהילה ברשת חברתית, היא שימוש בסרטונים ותמונות. זה הרבה יותר ויראלי, הרבה יותר מושך ומעניין מאשר טקסטים רגילים.

אפשר לייצר סרטונים ולעלות תמונות ואפשר גם להשתמש במאגרים קיימים, למשל דרך יוטיוב וכדומה. כמובן שניתן גם לייצר אווירה קלילה יותר באמצעות שורה של ממים וגיפים שונים, כאלה שאנחנו יכולים ליצור בעצמנו או כאלה שהרשתות החברתיות מספקות לנו.

 

המלצה חמישית – פרסום ברשתות חברתיות נוספות

הרעיון הוא להזמין גולשים נוספים מרשתות אחרות. אנחנו לא חייבים להתמקד אך ורק ברשת בה אנו יוצרים קהילה, אלא יכולים גם לשתף אותה במקומות אחרים, ולהזמין אנשים שיצטרפו. אפשר גם לייצר פרסום ממומן בשביל למשוך אנשים שלא מכירים את הקהילה שלנו.

 

למה חשוב לייצר קהילה חזקה?

מבחינתנו בתור מי שמעוניינים ביצירת קהילה, המטרה היא ברורה, לקדם נושא מסוים. לשם כך, אנחנו צריכים שיצטרפו כמה שיותר אנשים שמתעניינים בו, יכולים לעזור לנו ולקדם אותו ביחד איתנו. ככל שהקהילה תהיה גדולה יותר, אזי שיהיה קל יותר לקדם את הנושא ברשת החברתית ובאינטרנט בכלל. הרבה פעמים זה חורג מהרשת עצמה ועובר גם לכלי תקשורת ממוסדים.

 

אם אנחנו בוחרים להשתמש בקהילה לצרכים שיווקיים, אז באופן טבעי זה יכול לעזור לנו להגדיל את כמות הלקוחות שלנו.

מבחינת המשתתפים, הרי שזה מהווה מקור נהדר לחיבורים עם אנשים אחרים, לשתף סיפורים וחוויות, להציג שאלות ולקבל מענה לבעיות שונות. הרבה אנשים מעוניינים להרגיש חלק מקבוצה, ליטול חלק בקהילות ברשתות חברתיות, כי זה עוזר להם בדרכים שונות. אפילו אם מדובר בעניין שיווקי נטו.

 

בסופו של דבר, עלינו לחשוב על קהילה ברשת חברתית בדיוק כפי שאנחנו חושבים על קהילה במובן הקלאסי של המילה. כולנו רוצים להרגיש ממשהו, מקבוצה גדולה.

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול