מה גורם לאנשים להגיב בפוסטים

 תגובות בפוסטים

 

מחקרים שנערכו במהלך השנים גילו, כל אחד מאיתנו מבלה מתוך שבע דקות של גלישה באינטרנט, דקה אחת של בפייסבוק. זה אומר שבאופן תיאורטי, קיים סיכוי שמרבית הזמן שאנחנו גולשים באינטרנט, אנחנו מבלים ברשתות חברתיות, שכן מלבד פייסבוק ישנן רשתות נוספות שמושכות את תשומת ליבנו. זה נתון שיכול להשפיע לא רק על הרגלי הגלישה שלנו, אלא גם על היבטים אחרים, למשל, פרסום עסקים.

 

הרי אם בתי עסק המפנים תקציב מסוים לפרסום ברשת, יודעים שחלק מהותי מהזמן של הגולשים מושקע ברשתות חברתיות ובפרט בפייסבוק, אזי שהם ישקיעו הרבה יותר כסף ומחשבה בשאלה מה מושך גולשים, מה מעניין אותם, ובמקרה של רשתות חברתיות, הרי שהם ישאלו את עצמם, מה גורם לגולשים להגיב לפוסטים.

 

הפרסום ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד), נעשה דרך פוסטים שבתי עסק מעלים. פוסטים אלו נועדו למשוך תגובה מהגולשים. הכוונה היא גם לעורר את תשומת ליבם, גם ליצור מצב שהם ייצרו פעולה מסוימת וכן, דרך האינטראקציה איתם אפשר למשוך אל העסק גולשים אחרים. כעת מה שנותר, זה לפענח מה גורם לאנשים להגיב לפוסטים.

אילו סוגי פוסטים עולים ברשתות חברתיות?

הפוסטים שעולים ברשתות חברתיות מתחלקים לקבוצות שונות:

 

פוסטים שיווקיים – מדובר על פרסום עסקים נטו. פוסטים שנועדו לשווק ולמכור מוצרים או שירותים שבית העסק מציע.

 

פוסטים אינפורמטיביים – הכוונה לפוסטים שנועדו לספק מידע, למשל על מוצרים חדשים, שעות פעילות, אירועים בעסק ועוד.

 

פוסטים אישיים – כפי שאנשים פרטיים מפרסמים פוסטים על החיים שלהם, כך הרבה פעמים בתי עסק משתמשים באופציה זו בשביל לייצר עניין. בין אם זה סיפור של אחד העובדים, סיפור של בית העסק, סיפור על קשר עם לקוח ועוד.

 

פוסטים מרגשים – פוסטים שנועדו לעורר את בלוטות הרגש של הגולש. למשל, באמצעות התייחסות להיסטוריה ולעבר של בית העסק, פוסטים שנועדו להתייחס למצב ועוד.

 

פוסטים היתוליים/משעשעים – אנשים שעוסקים בשיווק דיגיטלי, למדו במהלך השנים שאחד מסוגי הפוסטים הפופולאריים ביותר על לקוחות, הם דווקא אלה שאינם קשורים ישירות לבית העסק אלא מציעים היבט משעשע, חריג, שונה. החוכמה היא למצוא דבר שיכול לעורר עניין ויחד עם זאת, לדעת מתי לעזוב אותו ולעבור לדבר הבא, בשביל לא להשתמש בו יותר מדי.

 

מה גורם לאנשים להגיב לפוסטים של בתי עסק?

השאלה, מה גורם לגולשים להגיב ברשתות חברתיות על פוסטים, הפך כבר מזמן לעניין שחוקרים רבים מתעניינים בו. ישנן טענות שונות שקשורות לכך. אפילו ישנה טענה, שהרשתות החברתיות משתמשות במניפולציה מיוחדת שיוצרת אצל אנשים שגורמת להם תחושת מחויבת להגיב על פוסטים מסוימים. אפשר לראות את זה בעיקר בהיבט הפוליטי והחברתי.

 

אך האמת שאנשים מגיבים על פוסטים מסוגים שונים בהרבה סיבות. למשל, אם הפוסט מעניין ויש להם מה להגיד עליו, אם הם רוצים להיות חלק ממשהו או להרגיש חלק ממשהו, אם הפוסט מתעסק בנושא שמדבר לליבם וחושב להם, או מדובר על פוסט שמציע הצעה והם רוצים לשמוע עליה.

 

באופן טבעי, אם הפוסט מעניין, חשוב וכתוב בצורה ברורה ורהוטה, מרבית הסיכויים שהגולש יגיב עליו. אך זה לא מבטיח בהכרח שום דבר לגבי ההמשך. בהחלט ייתכן שהוא יגיב וישכח מזה. לכן אם בית עסק רוצה להשתמש בכלי זה בשביל שהתגובה תוביל לפעולה, אזי שהוא חייב לייצר המשכיות.

 

למשל, אם מישהו מגיב, הוא יכול לענות לו. הוא יכול לפנות אליו בפרטי ולהציע לו הצעות נוספות או לספק לו תשובות מפורטות יותר. אפשר גם שהתגובה של בית העסק, תהיה בסטייל פוסטים נוספים שקשורים לנושא, שגם בהם הגולש יתעניין ויהיה מעוניין להגיב.

 

התגובה של הגולשים היא חשובה לבית העסק, מאחר והיא יכולה ללמד על הלך רוח מסוים. אם אנשים מגיבים בצורה יפה, סימן שהפוסט היה חשוב להם והצליח לעורר בהם עניין חיובי. אם הגיבו בצורה שלילית, אז כנראה שהיתה בעיה עם הפוסט או עם מה שהוצג בו. לכן חשוב לשים לב, לא רק לעצם העובדה שיש תגובה אלא גם לאופי שלה וכיצד היא מתייחסת לפוסט.

 

ניתוח החשיפה לפוסט והתגובה עליו, יכולה לספק לא מעט מידע שיעזור בכתיבת פוסטים נוספים ברשתות חברתיות.

 

 

המלצה טיפים לעסקים - עכשיו גם בוואטסאפ

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן

* קבוצה סגורה ללא אפשרות תגובות - אנו נשלח טיפים לעסקים פעמיים בשבוע

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול