טיפים לכתיבת כותרת מעניינת לפוסט שלכם ברשתות

 טיפים לכתיבת כותרת לפוסטים

 

אומרים שרושם ראשוני קובע את הטון. אנשים מתרשמים מדבר מסוים במבט ראשון ואז הם מחליטים האם להמשיך איתו או לא. כך למשל נהוג לעשות עם כותרות של פוסטים ברשתות חברתיות. אם הכותרת מעניינת, מלהיבה ומיוחדת, אזי שאנשים ימשיכו בקריאת הפוסט, אם לא, הם יעברו הלאה. לכותרת יש משמעות, בוודאי כשמדובר על פרסום עסקים ברשתות חברתיות.

 

בכלי תקשורת מודפסים, ישנם שני סוגים של כותרות: אינפורמטיבית ופיקנטית. כותרת אינפורמטיבית היא כזו שמספקת מידע יבש אותו אפשר למצוא בתוך הידיעה עצמה באופן משמעותי ונרחב יותר. כותרת פיקנטית יכולה להיות משחקי מילים, כותרת צהובה, כותרת שאמורה למשוך את הגולש לקרוא את הידיעה, כתבה, ראיון. אפשר למצוא כותרות כאלה בכל תחום, בכל חלק של אותו כלי תקשורת.

 

כשמדובר על פוסטים, רשתות חברתיות ובוודאי על פרסום עסקים, אזי שיש חשיבות לכותרת, גם בהיבט השיווקי. אם אנחנו נכתוב כותרת יבשה ולא נצליח למשוך את הגולש להמשיך ולקרוא את הפוסט, אזי שנפגע בשיווק של העסק, מה שכמובן יגרום לנו נזק כלכלי. לכן, חשוב שנדע איך לבנות כותרת בצורה שתענה גם על הצורך למשוך גולשים לקרוא את מה שפרסמנו וגם לקרוא לפעולה.

דברים שצריך לקחת בחשבון כשכותבים כותרת לפוסט

ישנם מספר דברים שצריך לקחת בחשבון ולבחון אותם לפני שכותבים כותרת לפוסט ברשת חברתית.

 

דבר ראשון, באיזו רשת מדובר ומי קהל היעד שלנו. יש הבדל בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בטוויטר, כפי שיש הבדל בין פרסום בפייסבוק לאינסטגרם או רשתות חברתיות אחרות. כל רשת מתנהלת אחרת, כל רשת פונה לקהל יעד מעט שונה. לכן, מוטב שאנחנו לא נפרסם את אותה כותרת בכל רשת חברתית.

 

דבר שני, אנחנו צריכים לדעת מי קהל היעד שלנו. יש הבדל בין קהל צעיר למבוגר, בין קהל שמתמחה בתחום לקהל רנדומאלי, בין קהל מקומי לקהל בינלאומי ועוד. אנחנו צריכים לאפיין את קהל הגולשים אליו אנחנו מבקשים לפנות.

 

דבר שלישי, באופן טבעי אנחנו צריכים לאפיין את סוג הפוסט ומה אנחנו מתכוונים לכתוב בו, מה אנחנו רוצים להשיג בעזרתו. יש הבדל בין פוסט מכירתי לפוסט אינפורמטיבי, בין פוסט שמבקש לנקוט עמדה לבין פוסט שמבקש לומר משהו כללי ולא מחייב.

 

דבר רביעי, הכותרת צריך להתאים לפוסט שאנחנו מבקשים לכתוב. לכן חשוב שנדע מראש מה אנחנו מתכוונים להגיד בשביל לדעת מה תהיה הכותרת של הדברים. במקרים רבים, כותבים את הטקסט ובסוף בוחרים את הכותרת שלו.

טיפים לכתיבה נכונה של כותרת

כאמור, אם אנחנו רוצים שיקראו את הפוסט שאנחנו מפרסמים, עלינו לתת לו כותרת מעניינת, כותרת ייחודית, רצוי מקורית, כזו שתעורר תשומת לב ותמשוך את הגולש להמשיך ולקרוא את הפוסט.

 

טיפ ראשון, תחשפו פרטים אך לא את כל הפרטים. אם אנחנו רוצים למשוך גולשים לקרוא את הפוסט, אסור לנו לתת להם את כל המידע כבר בכותרת. מוטב לתת חלק מהפרטים בשביל לעורר בהם עניין ולהמשיך ולקרוא אותו.

 

טיפ שני, השתמשו בביטויים ומושגים מוכרים. הרבה פעמים השימוש בביטויי, מושגים, שמות או דברים אחרים שמוכרים, מושכים את העין ומעוררים תשומת לב אצל הגולש. למשל, אם משתמשים בשם של דמות מוכרת, זה יכול לעורר עניין.

 

טיפ שלישי, השתמשו ב3-7 מילים. כותרת ראשית לא אמורה להיות ארוכה מדי. בטח לא ברשתות חברתיות. לכן הכותרת צריכה להיות קצרה ותמציתית. תזכרו, רשתות חברתיות מלאות בפוסטים שונים. הגולשים לא מתעכבים על כל פוסט ופוסט. אין להם זמן ורצון. לכן, אם תבחרו כותרת ארוכה, הם ידלגו על הפוסט. כותרת קצרה תעורר בהם יותר רצון להמשיך ולקרוא.

 

טיפ רביעי, הקפידו על כתיבה נכונה. נכון שמדובר ברשתות חברתיות ונכון שישנם לא מעט גולשים שלא מתייחסים לכך, אבל כותרת עם שגיאות כתיב או שגיאות תחביר, לא תתקבל יפה. תעברו על הטקסט שוב ושוב בשביל לוודא שהוא כתוב נכון.

 

טיפ חמישי, הכותרת היא לא חזות הכל. היא חשובה, יש לה משמעות, אך אם הטקסט של הפוסט לא מעניין, אז שום כותרת לא תעזור לו. לכן תשקיעו בכל החלקים של הפוסט ואל תשימו את יהבכם אך ורק על הכותרת.

 

 

 

המלצה טיפים לעסקים - עכשיו גם בוואטסאפ

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן

* קבוצה סגורה ללא אפשרות תגובות - אנו נשלח טיפים לעסקים פעמיים בשבוע

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול