למה חשוב לתעד כל הכנסה והוצאה למעקב כלכלי נכון בעסק

 

תיעוד הכנסות והוצאותמטרתו של כל בעל עסק, באופן טבעי, הוא להרוויח כסף, לייצר רווח. אם נפשט את הכוונה אזי שהוא שואף להכניס כמה שיותר כסף ולהוציא כמה שפחות. כך הוא מייצר הכנסות, רווחים, ויכול להתפתח מבחינה כלכלית. אחד הדברים שהוא צריך לעשות בשביל זה הוא מעקב כלכלי בעסק.

 

בעלי עסקים רבים, גדולים וקטנים, מבצעים מעקב כלכלי דרך הספרים שלהם, בעזרת רואי חשבון והנהלת חשבונות. שם רשומות כל ההכנסות וההוצאות שלהם. זה לא מספיק. מאחר וישנן הכנסות והוצאות שאינן בהכרח נרשמות, בין אם הן קטנות מדי ובין אם הוא נעשות בדרכים עוקפות. אם מתבצע מעקב נכון, אזי שאפשר להימנע מהן, לחסוך הרבה מאוד כסף ומנגד לייצר הכנסות הרבה יותר משמעותיות.

 

חשוב לציין, מעקב כלכלי בעסק איננו מתייחס לחסכון בהוצאות שלא בוצעו. כלומר, אין כאן כוונה לבחון האם בית העסק חסך סכום מסוים בזכות זה שהוא לא הוציא כסף. זה לא רלוונטי. הכוונה היא אך ורק להכנסות והוצאות שבוצעו. אם מבצעים מעקב מדויק, בוחנים אותו לעומק ולומדים כיצד ניתן לחסוך בהוצאות ולייצר יותר הכנסות, אזי אפשר לשפר את המאזנים של בית העסק בטווח הארוך.

החשיבות של תיעוד הכנסות והוצאות

בתי עסק שמבצעים עסקאות של עשרות, מאות או אפילו אלפי שקלים, נוטים לעיתים לא להתייחס להוצאות קטנות יותר. החל מהוצאות של שקלים בודדים או מעבר לכך. התפיסה אומרת, אם בית העסק מבצע עסקאות של מאות שקלים, אין סיבה להתמקד בהוצאה של שקלים בודדים.

 

אך כידוע, אם אנחנו אוספים שקל לשקל לאורך זמן, אז בטווח הארוך מדובר על אלפי שקלים. זה אולי נשמע קלוש, אך אם עושים מעקב ובוחנים את ההוצאות, אזי שמגיעים לתוצאה הזאת. סביר להניח שאז נבין שטעינו בגישה שלנו ובזבזנו כסף לחינם.

 

דוגמא נוספת לחישוב המעקב היא אם אנחנו מבזבזים כסף על דברים שניתן לקבל בחינם או לשלם עליהם הרבה פחות או להבדיל, דברים שבית העסק בכלל לא זקוק להם. דוגמא טובה לכך הם ביטוחים או מנויים לשירותים מסוימים.

 

לעיתים הוא עושים ביטוח שמיועד לשרת את בית העסק בהיבט מסוים, משלמים עבורו מדי חודש או מדי שנה, אך אנחנו לא באמת משתמשים בו. ישנם מקרים שיש לנו ביטוחים חופפים. כלומר אנחנו נהנים מאותם כיסויים ותנאים בפוליסה אחרת. אם נבצע מעקב כלכלי, נוכל לגלות מקומות בהם אפשר לחסוך בעלויות, להימנע מתשלומים מיותרים או כאמור, לשלם הרבה פחות. זה יחסוך לנו לא מעט כסף.

 

עוד דוגמא לחשיבות של מעקב כלכלי בעסק בא לידי ביטוי אם אנחנו בוחרים לבצע הוצאות מבלי לעשות השוואת מחירים. למשל, אם אנחנו רוכשים/שוכרים שירות מסוים, מבלי שבדקנו בכלל אם יש לנו אפשרות  לשלם עבורו הרבה פחות. בעזרת מעקב כזה, אנחנו יכולים לפנות לחברה ממנה אנחנו רוכשים או שוכרים את השירות, לנסות ולהתמקח על המחיר ואם זה לא עוזר, לעבור לחברה אחרת. זה אפשרי במקרים של שירותי השכרת רכב, שירותי כבלים ולווין, שירותי אינטרנט ובשירותים אחרים בהם אנחנו משתמשים.

איך מבצעים מעקב כלכלי?

המעקב צריך להתבצע על בסיס יומיומי קבוע אך גם על בסיס חודשי או שנתי. כלומר, אנחנו צריכים לבדוק כל הוצאה שמתבצעת תחת בית העסק, לבחון האם היא נכונה, האם היא רלוונטית, ואם ניתן להימנע ממנה באופן מלא או חלקי.

 

מעבר לכך שאנחנו בוחנים כל הוצאה באופן מיידי, יומיומי, הרי שאנחנו צריכים גם לבצע מעקב חודשי או שנתי על הוצאות. למשל, אם אנחנו רכשנו שירות מסוים, אז יהיה נכון לבחון בכל פעם כשאנו נדרשים לחדש את השירות או מעת לעת, האם ההוצאה רלוונטית עוד, האם היא משתלמת וכן אם יש לנו לקבל את השירות במחיר זול יותר. זה יאפשר לנו לחסוך לא מעט כסף.

 

כאמור, המעקב צריך להיות לא רק על הוצאות אלא גם על הכנסות, בשביל שנוכל לדעת בצורה מדויקת כמה כסף נכנס ואיפה הוא נמצא. אם אנחנו נהנים מהכנסות מסוימות שלא ציינו מסיבה כזו או אחרת בספרים, עלינו לעשות זאת גם בשביל לעמוד בדרישות החוק וגם על מנת שנוכל לדעת בדיוק כמה כסף עומד לרשות העסק שלנו.

 

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר