טיפים למחקר מילות מפתח עבור הפרסום שלכם

 

Keyword research tipsכל מי שמתעסק בקידום אתרים באינטרנט, שיווק דיגיטלי, צריך להכיר היטב את התחום של מחקר מילות מפתח לעומק ולהבין את החשיבות שלו בתהליך העבודה. בלי מחקר זה, אי אפשר לבצע את התהליך בצורה מקצועית ואמינה.

 

במאמר זה אנחנו נסביר מה זה בדיוק מחקר מילות מפתח, כיצד מבצעים אותו, באילו כלים ואמצעים משתמשים, ולמה חשוב להשתמש בכמה שיותר מילים שמופקות באמצעות המחקר וכיצד מדרגים אותן בצורה נכונה.

 

חשוב להבהיר, כל מי שנכנס לתחום של קידום אתרים באופן כללי ובוודאי מי שבוחר להשתלב בתחום של שיווק דיגיטלי בדרכים שונות, צריך ללמוד כיצד מבצעים מחקר מילים, איך להשתמש בכלים ובנתונים בצורה נכונה, ואיך בדיוק זה נועד לשרת את המטרה. אי אפשר לעסוק בתחום של קידום אתרים באופן מעשי, מבלי להשתמש בכלים המאפשרים לבצע מחקר וכמובן מבלי לדעת כיצד להסיק את המסקנות הנכונות ממנו.

מה הן מילות מפתח, מה זה מחקר מילים ולשם מה הוא נועד?

בשביל להבין את כל הרעיון שעומד מאחורי מחקר מילים, צריך להבין תחילה מה זה מילות מפתח.

 

כאשר גולש נכנס לגוגל לחפש בעל מקצוע, עסק, מוצר, שירות או כל דבר אחר, הוא מקליד ביטוי מסוים. נניח, אם הוא מעוניין לקבל פרטים על בתי מלון באילת, אז הוא ישתמש בוורסיות שונות של הביטוי "מלונות באילת" נניח, בתי מלון באילת, מלונות באילת, מלונות זולים באילת ועוד. למעשה מדובר על מילות מפתח המשמשות לחיפוש. בכל תחום, בכל נושא, יש שורה של מילות מפתח המשמשות גולשים לצורך חיפוש בגוגל.

 

בשביל שיהיה אפשר לקדם עסקים ובעלי מקצוע, מוצרים ושירותים, באינטרנט, אנחנו צריכים להשתמש במילות המפתח הפופולאריות לחיפוש בתחום שלהם. למשל, אם אנחנו מקדמים בית מלון באילת, אז עלינו להשתמש באותן וורסיות שזוכות לפופולאריות הגבוהה ביותר על ידי גולשים. אז נוכל להשתמש בהן, בין אם זה לצורך בניית קטגוריה מתאימה באתר, כותרות, מאמרים, קישורים ובדרכים אחרות.

 

מחקר מילות מפתח יאפשר לנו ליהנות משלושה דברים עיקריים:

  1. לזהות את מילות המפתח הפופולאריות ביותר. אז אנחנו נשתמש בהן ולא במילות מפתח שלא זוכות כלל לחיפוש.

  2. נוכל להכיר ביטויים שלא הכרנו או לא חשבנו עליהם, כאלה שנחשבים פופולאריים. נוכל לקבל רעיונות למילים בהן נוכל להיעזר.

  3. נוכל ללמוד על הערך הכספי של כל ביטוי, בשביל לדעת כמה כסף עלינו להשקיע בפרסום ממומן. לצד קידום אתרים אורגני, קיימת אופציה של קידום אתרים ממומן באמצעות פרסום בגוגל. הקידום נעשה על ידי שימוש בביטויים פופולאריים המתומחרים בהתאם. בעזרת המחקר אנחנו יכולים לדעת באילו ביטויים להשתמש וכמה עלינו להשקיע לשם כך.

חשוב להדגיש, המחקר חייב להתבצע בכל פעם כשמתחילים פרויקט קידום עבור עסק או בעל מקצוע, הוא חייב להיות רחב ולתת את כל האפשרויות, בשביל שנוכל להשתמש בביטויים הרלוונטיים ביותר. באופן טבעי, יהיו ביטויים בהם נוכל להשתמש ולהצליח לקדם את הלקוח, לעומת זאת, יהיו ביטויים בהם יהיה מאוד קשה להתחרות, מאחר ויהיו גורמים אחרים שישתמשו בהם, עם הרבה יותר כסף ויכולות. לכן צריך לברור היטב את הביטויים, לא רק מבחינת פופולאריות אלא גם על פי ההיבט, עד כמה הביטוי תחרותי ומה הסיכוי להצליח בו.

כיצד מתבצע מחקר מילים ואיך משתמשים בתוצאות שלו בצורה נכונה?

מחקר מילים נעשה באמצעות כלי שגוגל ייצרה, google ads (בעבר זה נקרא google adwords). מדובר על כלי שנועד לעזור למקדמים ומפרסמים למצוא את הביטויים הפופולאריים והרלוונטיים בכל תחום. לא משנה מה אנחנו מבקשים לקדם ולשווק, נוכל למצוא דרך כלי זה את הביטויים המתאימים עבורנו. זה נכון גם עבור ביטויים שיש להם פחות מעשרה חיפושים בסך הכל. כמובן שאנחנו נשאף למצוא ביטויים עם אלפי ועשרות אלפי חיפושים פר חודש.

 

ברגע שאנחנו נרשמים (בחינם) ונכנסים לכלי זה, יש לנו אפשרות לבדוק כל ביטוי שאנחנו רוצים, בצורות שונות. כלי זה יספק לנו גם צורות ביטוי נוספות, כולל דברים קשורים, קרובים, רלוונטיים, ועוד.

 

המטרה שלנו, כאמור, היא למצוא את הביטויים הכי פופולאריים בתחום שלנו, אלו הביטויים שאנשים משתמשים בהם הכי הרבה לצורך חיפוש עסקים ובעלי מקצוע, מוצרים ושירותים בגוגל. באופן טבעי, אלו גם הביטויים שיוכלו לשרת אותנו כשנרצה לעשות קמפיין ממומן בגוגל. הביטויים ישמשו אותנו לבניית פרסומת אשר תופיע בעמוד החיפוש של אותו ביטוי.

 

חשוב להבהיר, מעבר לביטוי עצמו כפי שהוא מופיע אנחנו צריכים לבחון גם אופציות שונות, משולבות, אשר ישמשו אותנו בצורות אחרות. למשל, אם אנחנו מקדמים בעל מקצוע כמו חשמלאי, אז יהיה נכון להשתמש לא רק בביטויים שקשורים לתחום בצורה רגילה אלא גם באמצעות ביטוי מיקום, דוגמא, חשמלאי ברמת גן, חשמלאי בתל אביב וכדומה. כך אנחנו פונים לקהל יעד שמחפש חשמלאי על פי מיקום. כמו כן, אפשר להשתמש בביטויים שקשורים לעבודות ושירותים, למשל, חשמלאי לתיקון תקלה, חשמלאי לבניית ארון חשמל ועוד.

 

עלינו לדעת כיצד לנתח את הנתונים שעולים מהמחקר לפני שאנחנו מתחילים להשתמש בהם, בין אם זה לבניית אתר ובין אם זה בתהליך שוטף של קידום האתר. למשל, אנחנו יכולים לייצר טבלה משלנו בשביל לבחון באילו ביטויים להשתמש, אילו ביטויים משתלמים יותר לשימוש, ובמשך הזמן נוכל לעבוד על פי הטבלה הזאת, לכתיבת תכנים או כל דבר אחר.

 

לפני סיום חשוב להבהיר, בדרך כלל אין שינויים משמעותיים בפופולאריות של ביטויים בתחומים שונים. סביר להניח שאם תחום, מוצר או שירות מסוים נכנסים לאופנה, אז הם הופכים להיות פופולאריים. אך בעיקרון, הביטויים הכלליים נשארים פופולאריים לאורך זמן ומוטב להשתמש בהם.

 

 

 

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול