כמה מילים מומלץ לכתוב למאמר לקידום

 

articles seoאחת השאלות שמקדמי אתרים בכלל וכותבי מאמרים בפרט מתעסקים בה היא, כמה מילים צריכות להכיל כל מאמר המיועד לקידום ברשת. על פניו זו שאלה טכנית, אך יש לה משמעות גם מבחינת קידום אתרים, בוודאי בכל מה שקשור לנושא של פרסום מאמרים ברחבי הרשת.

 

יהיו שיאמרו שאנחנו חיים בעידן בו אנשים לא ישבו לקרוא מאמרים ארוכים, אלא הם יסתפקו במספר משפטים בודדים, משהו בסגנון פוסט בפייסבוק ואולי אפילו 240 תווים כפי שנהוג בציוץ בטוויטר. יכול להיות שזה נכון לגבי רשתות חברתיות, יכול להיות שזה גם נכון לגבי מקרים אחרים ברשת, אך בכל מה שקשור לפרסום מאמרים מקצועיים, רלוונטיים לגולש, זה לא מדויק. להיפך, אם אנחנו רוצה שהגולש ימצא עניין במאמר ואם אנחנו רוצים שהמאמר יעזור לנו לקדם את האתר שלנו, רצוי מאוד לא להסתפק בכמה משפטים בודדים או ב-240 תווים.

 

לפני שניכנס לעובי הקורה ונסביר כמה מילים צריכות להיות בכל מאמר שאנחנו מפרסמים ברשת ולמה חשוב לשמור על כמות סבירה, צריך להדגיש שלוש נקודות מהותיות:

 

נקודה ראשונה: זה לא מספיק להסתכל אך ורק על כמות המילים. יש להסתכל על התוכן, יש להתייחס למידע שאנחנו מספקים לגולשים. לכן זה לא רק הכמות אלא גם האיכות.

 

נקודה שנייה: כשבוחנים את האיכות, יש להתייחס גם לשאלה איך המאמר בנוי, כיצד הוא מחולק, איך הוא כתוב וכל דבר אחר שיכול להשפיע על הנראות שלו. אנחנו צריכים לכתוב את המאמר בצורה איכותית ורהוטה.

 

נקודה שלישית: חשוב להתייחס גם לשאלה איפה בדיוק אנחנו בוחרים להציג את המאמר ובאיזו צורה אנחנו מבקשים לעשות את זה. כלומר, זה לא מספיק רק להתייחס לשאלה מה אנחנו מפרסמים וכיצד, אלא גם היכן.

כמה מילים צריך לכתוב?

מי שמכיר את עולם האינטרנט יודע, אפשר למצוא בו מאמרים של 250-300 מילה ואפשר למצוא מאמרים של 1000 מילה. בדיוק כמו במהדורה של עיתון מודפס, יש ידיעות קצרות של מספר משפטים, ויש ידיעות וכתבות ארוכות של אלפי מילים. אלה וגם אלה יכולות לעניין את הקורא באותה מידה. אך כמובן שקיים הבדל ביניהן.

 

כשקוראים ידיעה קצרה ממשיכים הלאה אחרי מספר שניות או דקות, כשקוראים כתבה עם אלפי מילים, מתמקדים בה במשך מספר דקות ארוכות ומעבר לכך. סביר להניח שכתבה ארוכה תשאיר הרבה יותר רושם ותעורר הרבה יותר עניין ו"דיבור" מאשר ידיעה קצרה. היא תייצר הרבה יותר השפעה על הקורא ובכלל.

 

הדבר נכון גם במקרה של פרסום מאמרים ברשת. כשמפרסמים מאמר של 250 מילה, תהיה לו משמעות מאוד קטנה(אם בכלל - ולעיתים השפעה לרעה במקום לטובה), אפילו ברמה של תוכן שיווקי. זאת לעומת מאמר של אלפי מילים שיכול להשפיע ולהשאיר רושם רב יותר על הגולש. לא משנה אם מדובר במאמר שיווקי או מאמר שנועד לספק מידע מקצועי כזה או אחר.

 

מעבר לכף אנחנו צריכים גם לזכור פרט טכני מאוד חשוב. כשכותבים מאמר בן 250 מילה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי גם להפוך אותו ליעיל עם מידע רלוונטי לגולש וכן להכניס בתוכו ביטויים לקידום בצורה טבעית ונכונה. לעומת זאת, כשכותבים מאמר של אלף מילה נניח, אז קל יותר גם לספק בעזרתו מידע רלוונטי לגולש וגם להשתמש בו ככלי לקידום.

 

בכלל כל הנושא של קידום מושפע מאוד מפרסום מאמרים ברחבי הרשת ובאתר שלנו בפרט. כאשר מנוע החיפוש של גוגל סורק תכנים ברחבי הרשת, הוא בוחן את הרלוונטיות שלהם, בוחן עד כמה הם מעודכנים, וכן הוא בוחן את כמות המילים ועד כמה המידע שמסופק במאמר יכול לעזור לגולש. מאמר של אלף מילים ירשים הרבה יותר מאשר מאמר שיש בו מאתיים מילים. סביר להניח שהוא ישפיע הרבה יותר בכל מה שקשור לקידום האתר.

למה חשוב לשמור על כמות סבירה

אחרי שהסכמנו שמאמר צריך להכיל יותר ממאתיים או שלוש מאות מילה, צריך לבחון מהי כמות סבירה של מילים ולמה חשוב לשמור עליה.

מעבר לעובדה שאנחנו רוצים שהגולש ימצא עניין ורלוונטיות במאמר שלנו, אנחנו גם רוצים שהוא יקרא אותו עד סופו וכן יבין אותו. לכן, אם נספק לו מאמר באורך עשרת אלפים מילה, סביר להניח שהוא לא יקרא את כולו, ייתכן והוא בכלל לא יתחיל לקרוא אותו בגלל עומס המילים. לכן חשוב לשמור על פרופורציות סבירות. מאתיים מילה זה מעט מדי, אך אלפיים מילה יכול להיות יותר מדי.

הכמות הסבירה נעה בין ארבע מאות מילה לאלף מילה פלוס מינוס, זה כמובן תלוי בנושא ובמסר שאנחנו רוצים להעביר, אך עלינו לחשוב גם על השאלה, האם הגולש באמת ירצה לקרוא את כל המאמר מהתחלה עד הסוף, אם הוא יהיה ארוך מדי לטעמו.

 

 

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול