למה חשוב לעקוב באופן יומי או שבועי אחרי תנודות המיקומים שלכם בגוגל

 

בעל אתר אינטרנט המבקש לקדם אותו בגוגל באופן אורגני, צריך לעבוד בצורה מסודרת, בעת תהליך בניית האתר ולאחר מכן כשהוא פועל באופן שוטף. בתחילה הוא יבצע מחקר מילות חיפוש, על מנת לבדוק אילו מילים גולשים מחפשים בתחום שלו, אותם הוא ינסה לקדם על מנת לייצר חשיפה משמעותית. זה ייעשה באמצעות בניית קטגוריות באתר, כותרות, תכנים ועוד. לאחר מכן, עליו לבצע מעקב מילות חיפוש באופן עקבי, בשביל לבחון איך מתקדם תהליך הקידום.

 

מעקב מילות חיפוש, הוא למעשה כלי המאפשר לבדוק את המיקומים של האתר בגול באותם ביטויים. למשל, אם בחרנו לקדם את האתר בביטוי כגון "אדריכלות ירוקה", אזי שנצטרך לבצע מעקב אחרי המיקום שלנו בביטוי זה, בשביל שנוכל לדעת איפה אנחנו ממוקמים מדי יום או מדי שבוע, ואז נוכל לראות אם יש התקדמות, ירידה או עמידה במקום.

כיצד עושים את המעקב ובאיזו תדירות נכון לבצע אותה?

מעקב מילות חיפוש צריך להיעשות באמצעות כלים המיועדים לכך. מלבד גוגל המספקת כלים שונים שמאפשרים לבדוק את המיקומים השונים, אזי שניתן למצוא גם תוכנות חיצוניות המאפשרות לבצע את המעקב, חינם או בתשלום. חלק מאותן תוכנות גם מציעות לנו לקבל נתונים שגוגל לא בהכרח מספק, דברים שיכולים לעזור לנו לשפר את התהליך ולקבל רעיונות לביטויים חדשים בהם ניתן להשתמש בשביל לקדם את האתר.

 

חשוב לציין, כל התהליך החל ממחקר מילות חיפוש וכלה במעקב, יכול להתבצע על ידי כלים שגוגל מספקת, ומאפשרים להציג תמונה מלאה ומפורטת שעוזרת לקדם את האתר. כל מה שעלינו לעשות זה לציין את הביטויים אותם אנחנו רוצים לקדם והכלים השונים מאפשרים לנו לדעת איפה אנחנו ממוקמים.

 

תדירות המעקב צריכה להיות יומית או שבועית. אתרים גדולים ומשמעותיים, אתרים המשקיעים הרבה מאוד כסף בפרסום, יעדיפו לבצע מעקב יומיומי, בשביל לדעת איפה הם נמצאים. אתרים שמושקעים בהם פחות כסף, יכולים להסתפק גם במעקב שבועי. צריך לזכור, בביטויים מאוד תחרותיים, בהם יש עסקים גדולים ומרכזיים, יהיה מאוד קשה לראות שינוי משמעותי במיקום באופן קבוע ולכן מעקב שבועי יכול להספיק.

 

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון הם שינויים ועדכונים באלגוריתמים של גוגל, אשר יכול ליצור שינוי בתוצאות המעקב. לכן צריכים להיות ערניים גם לכך. אם גוגל עושה שינוי מסוים, זה יכול להשפיע, לפגוע או לשפר את מיקום האתר. הדרכים להתעדכן הן באמצעות עמודים בפייסבוק, אתרי חדשות בתחום וקבוצות אחרות של אנשי מקצוע של קידום אתרים.

למה חשוב לבצע מעקב?

מעקב מילות חיפוש נועד למספר דברים:

 

ראשית, הוא מאפשר לנו לדעת באיזה מקום האתר שלנו ממוקם בביטויים שונים. מאחר ואנחנו משקיעים זמן וכסף בתהליך, אז מוטב שנדע איפה אנחנו ממוקמים ואם זה משרת אותנו. אם בחרנו לקדם בביטוי מסוים ואנחנו לא מקודמים בו מספיק, אז נצטרך לעשות שינוי. למשל, להוסיף תכנים, קישורים או דברים אחרים.

 

שנית, המעקב מאפשר לנו גם לדעת האם אנחנו עובדים נכון בכל האספקטים של האתר. לא רק בביטוי אחד ספציפי. הרבה פעמים ההיגיון של קידום אתרים הוא לא דומה להיגיון הכללי. למשל, ישנם ביטויים מסוימים שזוכים לפופולאריות ברשת, למרות שלנו בתור בעלי מקצוע זה לא נשמע לא סביר. המעקב מאפשר לנו לבחון איך להתנהל ואיך אנחנו יכולים לקדם את האתר שלנו כפי שגוגל דורש.

 

שלישית, מעקב מילות חיפוש מאפשר לנו לדעת אם אנחנו צריכים להתמקד בביטוי מסוים. למשל, אם יש ביטוי שזוכה להצלחה גדולה ומביאה לנו חשיפה, ייתכן מאוד שנעדיף להשקיע בו ולא בביטויים פחות טובים. מצד שני, ייתכן ונעדיף להשקיע משאבים באותם ביטויים, אם יש להם פופולאריות, במטרה לעלות את נפח החשיפה שלנו בהם.

 

ארבע, מעקב כזה נועד להראות לנו מגמות ארוכות טווח. אנחנו יכולים לבחון האם התקדמנו או הלכנו לאחור. זה יכול לעזור לנו, למשל, אם אנחנו מקדמים את האתר שלנו לבד. אם אנחנו מצליחים, אין סיבה שלא נמשיך לפעול כך. אם אנחנו לא מצליחים לאורך זמן, אולי זה יהיה נכון לחשוב על שינוי גישה ולפנות לאיש מקצוע שיקדם אותנו. כך נשיג תוצאות טובות יותר.

 

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול