בניית אתר ללא פרסום ממומן - כמה זה באמת שווה?

 

פרסום אתר אינטרנטעד לפני מספר שנים רב, התפיסה בקרב בעלי עסקים רבים היתה, "מספיק לבנות אתר אינטרנט", כלומר, זה מספיק להקים אתר אינטרנט, לעדכן אותו מדי פעם והוא כבר יעשה בשבילנו את העבודה. עם הזמן, יותר ויותר בעלי עסקים הבינו שזה לא מספיק ולא נגמר כאן. בשביל שהאתר יממש את ייעודו, אזי שצריך גם להשתמש בכלים שונים לפרסום. פרסום עסקים בגוגל ובמקומות אחרים דרך האתר, יכול להגדיל את החשיפה ולהרחיב את קהל הלקוחות של בית העסק.

 

הבסיס היה פרסום אורגני, כאילו קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל באמצעות אופטימיזציה של האתר, שימוש במילות מפתח, כותרות מתאימות, קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד. זה בזמן שהפרסום הממומן נתפס כפחות מועיל.

 

עם הזמן זה השתנה. היום אנחנו יודעים, פרסום עסקים לא יכול להתבצע ללא קמפיין ממומן, ואין טעם לבנות אתר אינטרנט מבלי להשתמש באופציה של פרסום ממומן, מהרגע בו האתר עולה לאוויר ואפשר להשתמש בו וכן בהמשך הדרך כשהוא כבר רץ וצובר ותק באינטרנט. חשוב לציין, מלבד האופציה של הקמת אתר אינטרנט ושימוש בקמפיין ממומן, אזי שאפשר להשתמש גם באופציה של דפי נחיתה ספציפיים המיועדים עבור קמפיין ממומן.

 

לפני שאנחנו נסביר מדוע בכלל צריך קמפיין ממומן ואיך הוא יכול לעזור לנו, צריך להבין מה זה, מתי נשתמש בו ולמה באמת אין טעם להשקיע בבניית אתר אינטרנט אם בוחרים מראש לא להשתמש באופציה זו לפרסום.

מה זה קמפיין ממומן ואיך הוא יכול לעזור לנו?

קמפיין ממומן הוא קמפיין שנוצר על ידנו במנוע החיפוש של גוגל וברשת הפרסום שלה, כאשר להבדיל מקמפיין אורגני אנחנו משלמים על הפרסום על פי מדדים מסוימים (איכות מילות קידום, מיקום הפרסום, סוג הפרסום ועל פי פרמטרים נוספים). אנחנו יכולים להחליט שהפרסום יימשך לאורך ימים, שבועות, חודשים, ולקבל בעזרתו חשיפה רבה ומשמעותית במנוע החיפוש וברשת הפרסום של גוגל.

 

בעוד שקמפיין אורגני מחייב אותנו לפעול להתאמה של האתר, אופטימיזציה שלו, לפעול כל הזמן בשביל שהתהליך יתבצע כמו שצריך ונוכל לקדם את האתר ולקבל חשיפה גדולה יותר. זאת בזמן שאנחנו מתחרים עם היריבים שלנו בתחום, אזי שבקמפיין ממומן זה עובד אחרת. אנחנו צריכים לדאוג שהפרסום הוא יעיל ומתאים, עלינו להשתמש במילות קידום מתאימות והצלחת המודעות תלויה במידה לא קטנה בכסף שנהיה מוכנים להשקיע בהן.

 

יש לקמפיין ממומן הרבה יתרונות בכל מה שקשור לנושא של פרסום עסקים, בוודאי כשמדובר על עסקים קטנים. היתרון הבולט הוא היכולת לייצר חשיפה גדולה ומיידית. אם נניח בעל עסק בונה אתר, אז הוא ירצה בוודאי לקבל חשיפה כמה שיותר מהר בשביל למשוך אליו לקוחות חדשים. הוא לא יכול להמתין עד שקידום אורגני יעשה את העבודה. הוא ישתמש באופציות של פרסום ממומן בשביל לייצר בוסט ראשוני. לאחר מכן הוא יוכל להחליט האם להמשיך או להפסיק.

 

בעלי עסקים קטנים יכולים להשקיע סכומים יחסית נמוכים לפרסום ברשת בשביל לייצר תהודה לאתר החדש שלהם. זאת בזמן שאין להם אפשרות, כמו לעסקים גדולים, לפרסם בשלטי חוצות, בטלוויזיה או ברדיו את האתר שלהם. בעלי עסקים קטנים יכולים להשתמש בקידום ממומן בשביל לפרסם את האתר שלהם גם באופן לוקאלי בקרב קהלים ספציפיים באזור בו הם פועלים.

למה צריך להשתמש בקמפיין ממומן?

הרעיון של קמפיין ממומן הוא לייצר תהודה כמה שיותר מהר, בצורה בולטת ומשמעותית. למשל, אם הקמנו אתר לשיווק מוצרים ושירותים ואנו מעוניינים לייצר חשיפה גדולה באופן מיידי, אזי שזו הדרך המהירה והטובה ביותר לעשות זאת. כל מה שאנחנו צריכים זה לפרסם את האתר דרך מנוע החיפוש של גוגל וברשת הפרסום. בצורה כזו, אנחנו יוצרים בולטות לאתר באמצעות פרסום על ידי שימוש במילות קידום שונות.

 

זה ידרוש מאיתנו השקעה של זמן, כסף ומשאבים אחרים, אך אנחנו נוכל להשתמש בכלי זה, כל עוד הקמפיין האורגני לא מייצר עבורנו את התוצאות שאנחנו מחפשים. ברגע שהוא יתחיל לפעול ונקבל ממנו תוצאות, קרי חשיפה ועלייה בכמות הגולשים שנכנסים לאתר, אזי שנוכל לשנות גישה.

 

בשלבים הבאים, אנחנו להשתמש בקמפיין ממומן לצורך פרסום ושיווק של מוצרים ושירותיים ספציפיים, אירועים מסוימים, מבצעים והנחות. בצורה כזו, נוכל לפרסם כמה שיותר מהר דברים ספציפיים ולא בהכרח את כל האתר. למשל, אם אנחנו מתחילים לשווק מוצר מסוים או אירוע שנערך במועד ספציפי, הרבה יותר הגיוני להשתמש בקמפיין ממומן לצורך כך ולא בהכרח בקמפיין אורגני.

 

חשוב לומר, התהליך הזה ידרוש מאיתנו הבנה של הכלים אשר עומדים לרשותנו, הוא ידרוש מאיתנו תקציב בו נוכל להשתמש לצורך יצירת קמפיינים. חשוב לדעת איזה קמפיין לעשות, כיצד לעשות לייצר אותו, היכן ולכמה זמן. תמיד נוכל לשנות את זה בשביל שבסופו של דבר, יהיה אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר.

 

אחד היתרונות של קמפיינים בגוגל ובפרט קמפיין ממומן, זו היכולת לקבל נתונים מדויקים ולראות קצב התקדמות. כך אנחנו יכולים ללמוד על הקמפיין וההצלחה או הכישלון שלו. כך אפשר להפיק לקחים ולהחליט כיצד לנהוג בעתיד. המטרה שלנו צריכה להיות, כל הזמן, למקסם את היכולות שלנו, גם אם הן מועטות.

 

לסיכום, הקמת אתר אינטרנט בלי לעשות קמפיין ממומן הוא דבר לא נכון. אנחנו מוותרים על כלי עבודה משמעותי ורציני שיכול לשרת אותנו בצורות שונות. עלינו לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה, בשביל שנוכל להפיק בסופו של דבר את המיטב ממה שעומד לרשותנו. בצורה כזו נוכל לשווק ולפרסם את המוצרים והשירותים שלנו בפני הגולשים ולמשוך לקוחות חדשים לאתר ולעסק שלנו.

 

 

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול