דף נחיתה או אתר אינטרנט

 

כאשר בעל עסק רוצה להיכנס למגרש המשחקים של האינטרנט ולהתחיל לפרסם את העסק שלו באינטרנט הוא צריך להחליט היכן הוא צריך להשקיע את תקציב הפרסום שלו. בתחילה כדאי לבנות תוכנית עסקית הכוללת תוכנית שיווק מסודרת ומתוכננת היטב. בתוכנית השיווק הזו כוללים את אפיון קהל היעד, היכן הוא עשוי להימצא בכלל והיכן הוא עשוי להימצא באינטרנט (בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב, באתרים נישתיים, וכו'). לאחר שיש לנו את הכיוון ניתן להכין תוכנית שיווק מסודרת ותכנון המותאם לתקציב העסק ולהחליט באילו טכניקות פרסום כדאי להשתמש בהם כדי להביא לקוחות לעסק. השלב הבא יהיה להחליט אם לבנות לעסק דף נחיתה או אתר אינטרנט. כמובן שיש הבדלים ביניהם הן במחיר הבנייה שלהם, הן ברמת המקצוענות שהעסק משדר וכמובן בשימושים השונים שלהם.

מהם הצרכים שלכם ולאן אתם מכוונים?

ברגע שאתם מאפיינים את הצרכים של העסק שלכם, קהל היעד והיכן הוא נמצא באינטרנט, ניתן הרבה יותר בקלות להחליט האם העסק צריך דף נחיתה או אתר אינטרנט. נשליך דוגמה: נניח שמנעולן עצמאי רוצה להביא לעצמו לקוחות דרך האינטרנט. מרבית האנשים המחפשים מנעולן יצטרכו את השירות במהירות כאן ועכשיו. הם נתקעו מחוץ לרכב או מחוץ לדלת הבית וזקוקים לשירותיו של מנעולן. הם לא יתחילו לעקוב אחרי המנעולן בפייסבוק, לקרוא מאמרים עליו וכו'. מעניין אותם לדעת שהוא מקצועי, שהוא אמין, שיש לו תעודת יושר ותעודת מנעולן, אולי ישמחו לצפות בסרטון של דקה שהמנעולן מציג את עצמו ובכך יפחיתו מהלחץ שלהם וכמובן ירצו לראות שהוא מספק את השירות במהירות באזור שלהם. מפאת כל מה שרשמנו כאן ייתכן ודף נחיתה או מיניסייט עם תפריט נגלל יכולים להספיק לכם בשילוב קמפיין ממומן בגוגל (שהרי הם יחפשו מנעולן ב-X (שם העיר) בגוגל). כמובן שישנם מנעולנים שהיו רוצים להשקיע באתר אינטרנט, לחלוק מאמרים ומידע עם הלקוחות שלהם, לבנות סמכות גדולה יותר, אפילו להקים דף פייסבוק וכל זה שאנשים יעקבו אחריהם ויכירו אותם רק למקרה ו... בעתיד הם יצטרכו מנעולן אז ידעו למי לפנות. זה בסדר גמור, אולם אם התקציב אינו מאפשר זאת – דף נחיתה הוא המתאים ביותר במקרה הזה. לעומת זאת, חנות מתנות או אפילו חברה המספקת שירותים מסוימים תצטרכו אתר אינטרנט מלא.

המבנה של דף נחיתה מול מבנה של אתר אינטרנט:

ההבדל הבסיסי והפשוט בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא העובדה שדף נחיתה כולל דף אחד ואתר אינטרנט כולל אינספור עמודים מבחינה פוטצניאלית. זו הסיבה מדוע מרבית בעלי העסקים מעדיפים להשקיע כבר באתר אינטרנט שהוא יקר יותר לבנייה הראשונית מאשר דף נחיתה אבל אינו מגביל אותם מבחינת אפשרויות הפרסום, מאפשר להם לקבל גם לקוחות ממנוע החיפוש של גוגל גם אם אינם משקיעים הרבה בקידום האורגני וכל זמן שהם מעלים תכנים לאתר שלהם וכמובן פותחים את עצמם למוצרים ושירותים נוספים. דף נחיתה בדרך כלל יקדם שירות/מוצר אחד, יהיה סביב התועלות של אותו מוצר/שירות ולכן מדובר בהבדל מהותי מאתר שיכול להכיל דפים רבים על מוצרים ושירותים שונים.

 

כמות התוכן בכל אחד מהם והשוני בין דף נחיתה לאתר:

דף נחיתה בנוי בצורה כזו שהתוכן בעמוד יהיה קצר וקולע. כמה שפחות תוכן שצריך לקרוא, כמה שיותר תועלות, אפשרות מהירה ליצירת קשר או השארת פרטים ופעולה אחת שצריך לבצע למעשה. באתר אינטרנט אתם יכולים להוביל את הלקוחות לאינספור עמודים פנימיים או מקורות חיצוניים שלכם כמו דף הפייסבוק, ערוץ היוטיוב ועוד. באתר האינטרנט ניתן להעלות מאמרי תוכן שנותנים ערך ללקוחות, מקרבים אותם אל המותג ומאפשרים קידום אורגני בגוגל ליותר ביטויי מפתח.

 

באילו טכניקות פרסום ניתן להשתמש בצורה אפקטיבית ולמה מהם הן מתאימות יותר?

פרמטר חשוב מאוד שכבר דיברנו עליו וכדאי להתייחס אליו לקראת סיום הוא טכניקות הפרסום שנעשה בהם שימוש. במידה ואתם הולכים להשקיע בקמפיין ממומן בגוגל/פייסבוק ולשלוח את הגולשים ישירות לאתר שלכם תוכלו לעשות זאת גם לדף נחיתה וגם לאתר אינטרנט. במידה ואתם רוצים למשל להשקיע בקידום אורגני הרי שעדיף לבנות אתר אינטרנט מלא לעסק ולא דף נחיתה. כך תוכלו להכניס יותר תכנים, להתפרס על פני מילות מפתח רבות יותר וליהנות מאינספור יתרונות של אתר על דף נחיתה בהקשר של קידום אורגני.

 

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

פרסום עסקים חינם

 

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

 

טיפים לעסקים

 

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם