לפני שמפרסמים באינדקס עסקים - האם האינדקס מתאים לתחום שלכם?

 

פרסום עסקים ובעלי מקצוע באינטרנט יכול להתבצע דרך פלטפורמות שונות. למשל, הפרסום יכול להתבצע דרך גוגל באופן אורגני או ממומן, רשתות חברתיות, אתרי תוכן, רכישת באנרים לפרסום ועוד.

 

אחת הדרכים הפופולאריות ביותר לפרסום עסקים ובעלי מקצוע, היא דרך אינדקסים של עסקים. מדובר באתר שמציג עסקים כמו מנוע חיפוש לכל דבר. כל אינדקס מאפשר להציג פרטי התקשרות של העסק, מידע אודות תחומי העיסוק שלו, ניסיון ופרטים אחרים שיכולים לעזור לגולשים. ישנם אינדקסים שמאפשרים גם לשלב תמונות, סרטונים, וכן מאפשרים לגולשים להגיב על העסק ולתת לו ציון.

 

מה המטרה של אינדקס עסקים?

בעיקרון, אינדקס עסקים נועד לספק כלי לגולשים למצוא עסקים בתחומים שונים, על פי הצרכים שלהם, בין אם זה באופן כללי ובין אם זה באופן ממוקד על פי אזור, נניח עסקים שפועלים בתל אביב, ירושלים, אילת וכדומה. כמו שציינו, באינדקסים מסוימים מאפשרים לגולשים גם להביע את דעתם על העסק.

 

בעלי עסקים, כפי שאפשר להבין, יכולים להרוויח מכך פרסום איכותי חינם. דרך פרסום האתר באינדקס, הם יכולים להציג מידע רלוונטי אודות העסק שלהם כולל פרטי התקשרות, יש להם אפשרות לעלות מידע שיכול למשוך אליהם לקוחות, במידה ומדובר באתר שמפרסם תגובות של גולשים הרי שהעסק יכול לבקש מהלקוחות להמליץ עליו, בשביל שגולשים אחרים יתרשמו ממנו יותר.

 

באופן טבעי, המטרה של אינדקס עסקים הוא לייצר תנועה, כלומר למשוך גולשים לאתר, דרך אותם עמודי עסקים וקידומם בגוגל. כך האתר גם ימוקם במקום גבוה בגוגל, גם יוכל ליהנות מחשיפה גבוה ומשמעותית. בהמשך יהיה ניתן להציע חבילות פרסום שונות בתשלום לבעלי עסקים, כך הם יוכלו לקדם את עצמם על פני עסקים אחרים, ולקבל חשיפה משמעותית יותר.

כיצד עובדים בצורה נכונה באינדקס

על מנת ליהנות מחשיפה אפקטיבית וחיובית באינדקס, חשוב לדעת כיצד לעבוד איתו בצורה נכונה. בראש ובראשונה זה אומר, יש צורך לבחון האם האינדקס בכלל מתאים למאפיינים של העסק ויכול לקדם אותו.

 

כל מי שמחפש אינדקסים ומדריכים באינטרנט, יכול למצוא מגוון רחב של סוגים. החל מאינדקסים כלליים שמציעים את כל סוגי העסקים בכל התחומים, המשך באינדקסים ספציפיים על פי תחומי עיסוק מסוימים, וכלה באינדקסים שמבוססים על אזורים ויישובים שונים.

 

באופן טבעי, כל בעל עסק שרוצה לפרסם את העסק שברשותו, צריך לבחון במה בדיוק האינדקס מתעסק, אילו תחומים הוא מפרסם, באילו אזורים ועד כמה זה מתאים עבור העסק שלו.

 

יש לכך שתי סיבות עיקריות: ראשית, אם מפרסמים את העסק באינדקס לא מתאים, אז זה לא יוביל לשום תוצאה. גולשים שייכנסו לאינדקס ויראו את העסק, לא יבצעו שום פעולה ליצור איתו קשר, מאחר והוא לא רלוונטי עבורם, לחילופין הם יכולים ליצור איתו קשר אך זו תהיה פנייה לא רלוונטית מאחר והם מחפשים בעצם בית עסק שעוסק בתחום אחר.

 

שנית, מדובר על השקעת משאבים לחינם, אפילו אם הפרסום לא עולה כסף, הרי מדובר בהשקעה של זמן. לכן זה חסר חשיבות ולא נכון לפרסם בכל אינדקס, ובוודאי באינדקסים שאינם רלוונטיים לבית העסק.

 

איך בוחנים אם האינדקס מתאים וכיצד נמנעים מטעויות קטנות

כאמור, בעל עסק אשר רוצה לפרסם את העסק שלו באינדקס, צריך לבחון האם הוא מתאים לצרכים שלו. בין אם זה לגבי תחום העיסוק ובין אם זה לגבי האזור. לגבי אזור, צריך לומר שזה הרבה יותר גמיש מאשר תחומי עיסוק. שכן, בעל מקצוע שיכול לספק שירותים בכל מקום, זה לא משנה אם הוא יפרסם את עצמו בכל אינדקס, שכן אין משמעות אמיתית למקום ממנו הוא מגיע. כנ"ל עסקים שמבצעים משלוחים לכל רחבי הארץ.

 

לגבי תחומי העיסוק, חשוב להבדיל אפילו בניואנסים הקטנים, על מנת שהפרסום לא יהיה לחינם. למשל, אם מעצב פנים מתמחה בעיצוב מבנים מסוימים, נניח דירות, אז חשוב שהוא יקפיד על פרסום באינדקס שמתמחה בכך, תוך שימוש בתגיות וביטויים שקשורים לנושא שלו. כך יש סיכוי שהוא יגדיל את כמות הפניות הרלוונטיות עבורו.

 

הדגש על תגיות וביטויים מסוימים, יכול לנפות פניות לא רלוונטיות ולייצר פניות (לידים) שאכן יובילו בסופו של דבר לעסקאות. כמובן שאם הפרסום באינדקס הוא בכסף, אז יש לכך משמעות הרבה יותר רחבה מבחינה כלכלית.

 

מעוניינים להוסיף את העסק שלכם לאינדקס אתר "המלצה" ?

לחצו כאן להוספה חינם

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול