מתכננים פתיחת עסק חדש? בדקתם מה עושים המתחרים שלכם?

 

מתכננים פתיחת עסק חדשפתגם ידוע אומר שהדשא של השכר הרבה יותר ירוק כשמסתכלים עליו מהגינה שלכם. באמת? לא ממש בטוח אבל כאשר אתם מתכננים לפתוח עסק חדש, אולי לא יזיק ללמוד מבעלי הנסיון באזור, במיוחד אם הם המתחרים שלכם. אז הנה כמה עצות וטיפים שיסייעו לכם לזהות ולהכיר את המתחרים שלהם, ומה בדיוק תוכלו להפיק מההיכרות הזו.

דע את מתחריך

הידיעה מיהם המתחרים שלכם ומה הם מציעים יכולה לעזור לכם להפוך את המוצרים, השירותים והשיווק שלך לבולטים יותר. היכרות כזו תאפשר לכם לקבוע את המחירים שלכם באופן תחרותי, ולעזור לכם להגיב לקמפיינים שיווקיים מתחרים ביוזמות משלכם באופן גורף ומהיר.

אתם יכולים להשתמש בידע זה כדי ליצור אסטרטגיות שיווק המנצלות את חולשות המתחרים שלכם מחד, ואשר משפרות את הביצועים העסקיים שלכם מאידך. היכרות עם המתחרים שלכם תאפשר לכם גם להעריך את כל האיומים הנשקפים על ידי המצטרפים החדשים לשוק שלכם, או להבין מה מתכננים  מתחרים נוכחיים מוכרים יותר. כמובן שידע מעין  זה יעזור לכם להיות מציאותיים באשר למידת הצלחתכם האפשרית.

לזהות ולחזות את התחרות בעידן האינטרנט

בעידן הנוכחי כל העסקים מתמודדים עם תחרות. גם אם פתחתם את המסעדה היחידה בעיר, הרי שתהיו חייבים אתה חייב להתחרות בבתי קולנוע, ברים ועסקים אחרים שבהם הלקוחות שלכם יוציאו את כספם במקום אצלכם. בנוסף, עם השימוש המוגבר באינטרנט לשם קניית סחורות ושירותים ולמציאת מקומות בילוי, קחו בחשבון שאתם כבר לא מתחרים רק עם שכניכם הקרובים. ובהחלט ייתכן שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם עסקים ממדינות אחרות.

 

המתחרה שלך יכול בהחלט להיות עסק חדש שמציע תחליף או מוצר דומה כזה שיעשה את המוצר או השירות שלך למיותר. לכן הצורך לזהות תחרות היא לא רק להתמקד בסתם עוד עסק שעשוי לקחת מכם כסף. אלא לזהות מוצר או שירות אחר שנמצא בפיתוח ואשר כדי להתמודד איתו עלייכם למכור את העסק שלכם או פשוט לחפש רישיון או הרשאה למוצר כזה לפני שמישהו אחר יקבל אותו. ואל תתמקדו בלחקור רק את מה שכבר נמצא שם. אתם בעצם צריכים להיות כל הזמן על המשמר אחר תחרות חדשה אפשרית.

היכן ניתן לאתר מתחרים

אתה יכול לקבל רמזים לקיומם של מתחרים דרך מספר מקורות כמו לשכת מסחר מקומית, או פרסומים בעיתונים, באינטרנט או בחוצות הרחוב. גם תערוכות וירידים יכולים להיות מקור לא אכזב לאיתורם של מתחרים. כמובן שהאינטרנט יכול להפוך למקור מצויין לתור אחר מתחרים.

 

ברגע שאיתרתם את המתחרים שלכם נסו לבדל את המוצר או השירות שלכם ממה שהם מציעים. הדרך לעשות זאת היא על ידי חקירת המוצרים והשירותים שלהם. הבנת התמחור שבו הם נוקטים,אופן ההפצה והאספקה. מהי שיטת נאמנות הלקוחות שלהם ומהו שירות הלקוחות שהם מציעים. גם שיקולים כמו עיצוב, רמת צוות העובדים וכמובן סוג החברה שהם – האם מדובר בחברה פרטית או ציבורית וכדומה. כמובן שמאוד רצוי לעקוב אחר הפעילות הפירסומית שלהם באמצעי המדיה השונים וברשתות החברתיות.

 

בצעו הערכה של המידע שאתם מוצאים על המתחרים שלכם. הערכה זו תאמר לכם אם יש פערים בשוק שאתם יכולים לנצל לטובתכם, כמו גם לציין אם קיימת רוויה של ספקים או לקוחות באזורים מסויימים שהיו עד היום השוק שלכם, ואולי כדאי לכם להתמקד באזורים פחות תחרותיים כדי להצליח. נצלו את הפערים שזיהיתם בתחומים השונים והפכו אותם ליתרון עבורכם ועבור העסק שלכם.

 

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ