טיפים כיצד להימנע מהרשימה השחורה של גוגל

טיפים כיצד להימנע מהרשימה השחורה של גוגלבשנים האחרונות גוגל עדכנה את אלגוריתם דירוג האתרים שלה פעמים רבות (אפילו מאות פעמים), כאשר לרוב מדובר בעדכונים שוליים למדי ולעתים מדובר בעדכון מסיבי ההופך את תוצאות החיפוש לחלוטין. מטרתם של עדכוני האלגוריתם הם בשיפור איכות ורלוונטיות של תוצאות החיפוש, ניפוי תוכן ירוד והקפצת תכנים איכותיים לראש רשימת תוצאות החיפוש. כאן העונשים של גוגל נכנסים לתמונה.

 

בפברואר 2011 התרחש עדכון פנדה ראשון וידוע, שהשפיע על למעלה מ-10% מתוצאות החיפוש, והתעדכן באתרים עם תוכן ירוד. המהלך הביא להידרדרות של אתרים רבים בתוצאות החיפוש ולהיעלמותם של רבים אחרים – מה שאילץ מקדמי אתרים לבצע חשיבה מחודשת על אסטרטגיית התוכן ובכך גם החלו במעקב אדוק אחר עדכונים ועונשים מבית גוגל.

 

מידע על עדכוני אלגוריתם של גוגל מסייע להבין ירידות שאינן מוסברות בתנועה האורגנית ובמיקומים ובסופו של דבר גם בשיפור התאמת האתר לדרישות גוגל.

 

המשיכו לקרוא כדי ללמוד יותר אודות עונשים אפשריים ועדכוני אלגוריתם משמעותיים – ודרכי התאוששות מהם.

יצירת תוכן רלוונטי ומקורי

רבים יסכימו כי מדובר באחד הדברים החשובים בעולם קידום האתרים – אין להשתמש בתוכן כפול או מועתק באתר, כיוון שתוכן כזה מזוהה במהירות על-ידי אלגוריתם גוגל ומכניס אותך לרשימת החשודים. לעומת זאת, ייצור תוכן המביא ערך לקורא זוהי הדרך הטובה ביותר להביא תנועה איכותית ממנוע החיפוש ובאופן קבוע, תוך הימנעות מכניסה לחיכוכים מיותרים עם גוגל. יצירת תוכן איכותי דורשת השקעה של זמן ומאמץ, אולם מדובר במשימה אפשרית בהחלט. וודאו כי כל מאמר שאתם מכניסים לאתר הוא מקיף מספיק עבור הגולש. גוגל מחבב אתרים המעדכנים בעקביות את התוכן שלהם – ובעיקר כאשר הגולשים אוהבים את התוכן שאתם מכניסים.

אי-שימוש בפוסט אירוח לטובת קישורים לאתר

פוסטים זו אמנם דרך מעולה לביסוס התדמית שלכם בתחום בו אתם עוסקים, אולם אין מדובר בדרך הטובה ביותר לבניית קישורים שיצביעו חזרה לאתר שלכם. פוסטים עשויים להיות מוגרים כספאם ולהוות מקור משמעותי לקישורים שאינם רלוונטיים לאתר.

על אף זאת, עדיין ניתן להתעסק בפוסטים אורחים, אולם רצוי לנקוט במשנה זהירות כאשר עוסקים בהם. איך עושים זאת בדרך בטוחה מבחינת היחסים עם גוגל?

וודאו שהפוסטים רלוונטיים לפחות במידה מסוימת לנישת האתר שלכם; וודאי שהקישורים מפוסט אירוח אינו עולה על 25% מפרופיל הקישורים השלם שלכם; נסו להשתמש בקישורים עם קונטקסט מתוך המאמר שכתבתם, שכן אלו חזקים.

כדאי להשתמש בפוסטים אורחים לצורך מיתוג בלבד, שכן אחרת גוגל יחשוד בכם.

 

קישורים מאתרים רלוונטיים

במשך השנים האחרונות, שינתה גוגל את האופן בה היא מעריכה ערך של קישור מסוים. רלוונטיות של דומיין מקשר וסמכותו, יחד עם אינגייג'מנט שהדומיין מקבל ברשת החברתית מקבלים חשיבות רבה. אתרים עם קישורים רבים מאתרים שאינם רלוונטיים ייענשו על ידי גוגל – במוקדם או במאוחר, ועל כן רצוי להימנע מכך.

 

עדכון הפינגוין של גוגל עשה את זה בדיוק – העניש את האתרים המעורבים בבניית קישורי ספאם, כאשר מרבית קישוריהם הגיעו מאתרים שאינם רלוונטיים.

 

מה ניתן ללמוד מכל זה? בפעם הבאה שאתם מתכננים אסטרטגיה חדשה לבניית קישורים, וודאו כי האתרים כולם רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם – או לכל הפחות בעלי קשר חזק; אחרת עונש מגוגל הוא רק עניין של זמן.

 

ללא קישורים באיכות נמוכה

האתר שלכם מקבל מספר גדול של קישורים באיכות ירודה? קיים לכן סיכוי גבוה לקבלת עונש. כדי להימנע מכך, בדקו את הקישורים האחרונים ונקו את פרופיל הקישורים שלכם.

 

________________________________________________________________________

 

צרפו לדף העסקי שלכם את תוסף "רישום המלצה" מבית אתר "המלצה" המסופק חינם לבעלי עסקים.

נצלו את התוסף להזרמת המלצות מלקוחות העסק - לחצו כאן לפרטים נוספים >>>

 

____________________________________________________________

 

פרסום עסקים באתר האינטרנט המלצה

פרסום עסקים באתר האינטרנט "המלצה" - אינדקס עסקים מומלצים בפריסה ארצית

הקמתם עמוד עסקי מרשים? מצויין!! הגיע הזמן שעוד לקוחות חדשים ייחשפו אליו

קחו 5 דקות הפסקה והירשמו לאתר

אלפי גולשים כל יום באתר המלצה מחפשים עסקים איכותיים בתחומים שונים

ניתן להירשם עם כרטיס עסק חינמי או כרטיס עסק מקודם בתשלום

למה אתם מחכים? הירשמו והתחילו לצבור המלצות מלקוחות מרוצים

לחצו כאן להרשמה

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

טיפים לעסקים

 

 

מתכונים מומלצים