רוצים לעבור לגור בארהב - זה מה שאתם צריכים לדעת

רוצים לעבור לגור בארהבארצות הברית – ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות? יש שיאמרו "כן"; יש שיאמרו אחרת, אולם כך או אחרת, הדרך לקבל הויזה האמריקאית לצורך הגירה היא ארוכה מכפי שאתם חושבים.

 

ארצות הברית של אמריקה נחשב מזה שנים רבות כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ובאמת, אין ספק שארצות הברית מעניקה שפע של הזדמנויות עבור אלו המסוגלים לנצלן ולמקסמן בצורה הטובה ביותר. אמריקה היא מקום בו מותג הוא ערך עילאי וזה משהו שצריך להתרגל אליו כמה שיותר מהר כאשר מגיעים לאמריקה.

 

ישראלים רבים חולמים לנסות את מזלות במקום המופלא הזה ולעבור להתגורר שם; אם גם אתם מבין אלו, כדאי לכם לדעת שהתהליך אמנם מורכב, אך אינו בלתי אפשרי. ההגירה למקום זה הוא הליך הדורש הכנה מוקדמת לצרכי הוצאת הויזה. המשיכו לקרוא את המאמר המרתק שלפניכם על-מנת ללמוד יותר על תהליכי הגשת הויזה.

 

ויזת הגירה לארצות הברית של אמריקה – מי יכול לקבל?

כפי שהוזכר לפני כן, הוצאת אשרה לארצות הברית היא תהליך מורכב למדי והדבר הראשון שעליכם לדעת הוא שמי שמעוניין להתחיל בהליך הוצאת אשרה למקום הכל-כך מבוקש הזה, עליו לדעת כי אזרח אמריקאי יגיש את הבקשה עבורו, ולא הוא עצמו. האם כל אחד יכול לקבל את הויזה המיוחלת? בוודאי שלא; ישנם מספר תנאים מקדימים בהם חייבים לעמוד כדי להתחיל בהליך. מי שיכול לקבל ויזה הוא אחד/ת מהבאים: בת או בן זוג בעלי קרוב משפחה דרגה ראשונה בארצות הברית – או קרוב משפחה שיש לו גרין קארד; ארוס של אזרח/ית אמריקאי; מועסקות/ים בחברה אמריקאית בארצות הברית.

אזרחות אמריקאית ו/או גרין קארד – כמה ישראלים מקבלים?

אין מספר מדויק של ישראלים המתגוררים בארצות הברית, אולם מחקרים בלתי מבוססים מעריכים שמדובר במספר מאות מיליונים, אולי אפילו כחצי מיליון ישראלים המתגוררים דרך קבע בארה"ב. מדי שנה מקבלים אלפי ישראלים אשרה לתושבות קבע בארצות הברית, כאשר אלפים אחרים מקבלים אזרחות אמריקאית.

סוגי ויזות שאפשר לקבל לארצות הברית

אשרות עבודה

ויזה לשכירים: אם אתם שכירים המעוניינים להגר לארצות הברית, כדאי לכם לדעת שמדי שנה מוענקות ויזות על בסיס מקום העבודה. הויזה ניתנת לאנשים בעלי יכולות ייחודיות בתחומים שונים המקבלים עדיפות, כדוגמת מדע, עסקים או אמנות.

ויזה למשקיעים: אשרת עבודה לארצות הברית המוענקות לאלו המתכוונים להשקיע סכומי כסף משמעותיים בשוק האמריקאי.

 

ויזות משפחה

הגירה משפחתית: אם יש לכם קרוב משפחה באמריקה, עליו מוטלת משימת הגשת הבקשה, כמו גם ההוכחה שביכולתו לממן את משך שהותכם בארצות הברית. קבלת ויזה כזו מחייבת חתימתו של אותו קרוב משפחה על ערבות עבורכם.

 

בת או בן הזוג: אם נישאתם לבת או בן זוגי אמריקאים, באפשרותכם להגר לאמריקה עם ויזה, כי אתם נחשבים לבני משפחה

 

אירוסין: אזרח אמריקאי רשאי להתלוות לבת או בן זוג במטרה לעשות את האירוסין רשמיים.

 

בת או בן זוג של תושב קבע אמריקאי: הוצאת הויזה האמריקאית ניתנת לבת או בן הזוג של התושב.

 

הגשת הבקשה – שלבים

אם אתם באמת ובתמים מעוניינים להגר למדינה הענקית הזו, הקרויה "ארצות הברית של אמריקה", תתעניינו בוודאי לדעת כי רק הקונסוליה האמריקאית היושבת בירושלים מטפלת בפרטים; שגרירות ארצות הברית בתל-אביב לא תוכל לסייע לכם בהליך זה, אלא רק הקונסוליה האמריקאית היושבת בבירת ישראלית הנצחית.

 

על-פי התקנות, וכאמור לעיל במאמר זה, רק אזרחי אמריקאי רשאי להגיש בקשה לאשרה עבור קרוב משפחה. בקונסוליה אתם תמלאו טפסים ותקבלו רשימת מסמכים שיש להביא לשגרירות למטרות ריאיון.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים