פסטיבל המסכות בוונציה

פסטיבל המסכות בונציהפסטיבל המסכות בוונציה, המתקיים בעיר מדי שנה, נחשב לאחד האירועים המפורסמים ביבשת האירופאית. העיר היפה גם כך מתמלאת דמויות חבושות מסיכות ועטויות בגדים תקופתיים, כמו גם רבבות תיירים המגיעים מפינות שונות של העולם במיוחד על-מנת לחוות את המאורע. במאמר זה נשטוף אתכם בפיסות מידע חשובות על פסטיבל המסכות בוונציה.

בשנת 2019 ייערך הקרנבל בין התאריכים 16 בפברואר ועד ה-5 במרץ. (תאריך לא סופי, יש להתעדכן סמוך לתאריך)

 

כאמור לעיל, מדובר באחד הפסטיבלים המפורסמים באירופה. הפסטיבל החל דרכו במאה ה-13 כקרנבל שנועד לציין את תום החורף ותחילת האביב. המסכות אפשרו לאנשים לטשטש את פערי המעמדות בעיר, מה שאפשר גם לענייני העיר ליהנות מאווירת הפסטיבל, לצד העשירים ורמי המעלה של העיר. בנוסף, אפשרו המסעות לתושבים לעסוק בפעילויות שבחיי היומיום היו אסורות, כדוגמת הימורים. במהלך ימי הפסטיבל התקיימו חגיגות למשך הלילה והיום בחצרות הארמונות וברחובות העיר וסמטאותיה.

 

במאה ה-18, נאסר מסיבות שונות על יום הפסטיבל, ורק ב-1980 שבו החגיגות השנתיות להתקיים ברחובות העיר. המסכות עשויות עיסת נייר וצבועות ביד; דמויותיהן לקוחות מהצגות קומדיה דל ארטה למיניהן. יוצרי המסיכות נחשבו אמנים של ממש. עד ליום זה ניתן למצוא ברחובות העיר חנויות אמנות המוכרות מסכות מסוג זה, כאשר בימי הפסטיבל מתווספים לרחובות העיר דוכנים עמוסי מסיכות. על-מנת להיכנס לאווירת קרנבל המסיכות, רצוי לרכוש מסיכה מתוך מבחר המסיכות הגדול ולהתמזג עם החגיגות.

 

ניתן לחוש את אווירת הקרנבל בכל פינת רחוב בעיר; עם זאת, כיכר סן מרקו הידועה מרכזת את מירב ההתרחשות. כבר משעות הבוקר המוקדמות מתנהלות בכיכר הופעות ססגוניות ודמויות לבושות מסכות ובגדים תקופתיים ממלאות אותה. כיכר קמפו סן פולו מהווה גם היא מוקד משיכה לרוח הקרניבל העליזה.

 

אירוע הפתיחה הרשמי והחגיגי של פסטיבל המסיכות מתנהל ביום א' הראשון בכיכר סן מרקו. כחלק מאירוע הפתיחה מתקיימת תהלוכת תחפושות אליה מוזמנים כולם, כאשר בסופו מתקיים מופע מרהיב של זיקוקין דינור. המגיעים לפסטיבל המסכות עם ילדים ישמח בוודאי לדעת שבשבת הראשונה לפסטיבל מתקיים על כיכר סן מרקו נשף מסיכות ייחודי לילדים שמסגרתו יופיעו, בין היתר, אמני איפור שיעטרו את פני הילדים בצבעים ודוגמאות יפות. מבין האירועים המרכזיים בפסטיבל המסכות ניתן למנות את תחרות המסיכה היפה ביותר, המתקיימת בסוף השבוע האחרון בפסטיבל.

 

קרנבל המסיכות מציע, מלבד אירועי הרחוב, גם נשפי פאר המתקיימים במהלכו – נשפים המזכירים את אלו שהתקיימו לפני מאות שנים. הם מתקיימים באולמות מהודרים ברחבי העיר וכוללים ריקודים וארוחות נדיבות. ההשתתפות באירועים אלו כרוכה בתשלום נכבד בדרך-כלל ודורשת הקפדה על קוד לבוש. במשך הפסטיבל, נוטלים גם בתי העסק השונים חלק בחגיגות, כמו גם המלונות, החנויות ובתי הקפה הפזורים בעיר, המקשטים עצמם בססגוניות ותורמים חלקם לאווירה העליזה האופפת את העיר.

 

קרנבל המסכות בוונציה מתקיים מדי חורף באמצע פברואר ומשכו – כשבועיים.

במשך המאה ה-13, נועדו חגיגות הקרנבל לציין את התחלפותו של החורף באביב. בנוסף, שימש הפסטיבל הזדמנות נדירה לבני מעמדות שונים להתערבב אלו באלו תוך הסתרת זהותם האמיתית למשל ימים, שבועות ולעיתים אף חודשים. תקופת הקרנבל נודעו במעשי ההוללות ופריקת העול שהתרחשו במהלכן, ואפשרו לכולם, ללא הבדלי מעמד – לשמוח ולצהול. במאה ה-18, נאסרה לפתע פעולת ההתחפשות, כאשר השלטון מטיל הגבלות על המנהג. בימי הדיקטטורה של מוסליני בוטל הקרנבל. בשנת 1980 חידש העם האיטלקי את אירועי הקרנבל של ונציה.

 

בימינו, מתקיים אירוע הפתיחה החגיגי של הקרנבל בכיכר סאן מרקו, במסגרתו מתקיימת תהלוכת תחפושות ואילו בסופו ישנו מופע זיקוקים מרגש. מלבד אירועי רחוב, ידוע הקרנבל בנשפי הפאר המתקיימים במהלכו – כמו במאות שעברו; אלו מתנהל באולמות מפוארים בעיר וכוללים ארוחות שחיתות וריקודים.

 

להמלצות מטיילים על הפסטיבל לחצו כאן >>



המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול