אז מה זה בעצם טבעוני? – מה מותר? מה אסור? ומה באמצע?

 

אז מה זה בעצם טבעוניכיום הזרם הצמחוני בישראל הוא כבר לא מיעוט שנבדל מהחברה. ניתן לראות כמויות גדולות מאוד של צמחוניים וטבעוניים בכל חלקי הארץ, כאשר המטרה היא ברורה – לא לפגוע בבעלי החיים ולא לאכול מוצרים מן החי. חנויות עם מזונות מיוחדים לצמחוניים הוקמו בכל רחבי הארץ, מסעדות המתמחות באוכל צמחוני הוקמו וכיום גם מכבדים יותר את אידיאל הצמחונות מאשר בעבר. אין זה אומר שכל אחד חייב להיות צמחוני או רוצה להיות צמחוני, אולם אם אתם בוחרים להיות כאלה דעו כי יש לכך יתרונות רבים נוספים, זאת מלבד השמירה על האידיאלים של הצמחונות כמובן. טבעונות הוא זרם קיצוני יותר בתוך זרם הצמחונות והוא הדוק הרבה יותר בכל הנוגע למה מותר לאכול ומה אסור לאכול. כמו כן הטבעונות גם אינה מתחילה ומסתיימת באוכל.

מה מותר ומה אסור לאכול?

אם אתם חושבים שהפיכה לטבעוני היא תהליך קשה כיוון שאין מה לאכול אז תחשבו שוב. תזונה טבעונית היא תזונה בריאה מאוד המבוססת ברובה על מוצרים מן האדמה: פירות, ירקות, קטניות, פחמימות ועוד. ישנם אפילו חלבונית מן הצומח. תזונה טבעונית מבוססת על הרבה ירקות ופירות ולכן מכילה גם ויטמינים ומינרלים רבים החיוניים לגוף שלנו. כמו כן חומוס, שעועית, עדשים, סויה ומיני קטניות יכולים להכיל גם ברזל ובשילוב של פחמימות וקטניות ניתן יהיה להפיק אפילו כמות נהדרת של חלבונים. כך למשל ניגוב חומוס עם פיתה או לאכול מג'דרה יכול בהחלט לספק לכם את כמות החלבונים הנדרשת. כצמחוניים האידיאל הוא לא לאכול דברים מן החי. כטבעוניים התזונה היא מעט קיצונית יותר כיוון שאסור לאכול גם דברים שבעלי החיים יוצרים עבורנו, לדוגמה: ביצים, מוצרי חלב ואפילו דבש (זאת בנוסף לאיסור על אכילת הבשר והדגים כמובן). ישנם אפילו מוצרים אשר כוללים דברים מן החי כמו סוכרית ג'ומי שכוללות ג'לטין למשל ולכן טבעוניים אינם אוכלים אותם.

היכן נוכל לקנות מזון ו/או לאכול בחוץ?

אחד החששות הגדולים ביותר של טבעוניים היא שלא יהיה להם איפה לקנות אוכל או לאכול בחוץ כאשר הם רוצם לצאת לבלות מעט. אז הנה כמה חדשות: ראשית בכל סופר ניתן למצוא פירות, ירקות, קטניות, לחם ומגוון עצום של מוצרים שתוכלו לרכוש ולאכול בנחת. כל מה שכתוב עליו "כשר פרווה" הוא למעשה מזון שאתם יכולים להיות בטוחים שתוכלו לאכול כוון שאין בו מוצרים מן החי וגם לא חלב. לאלה שמחמירים אז לבדוק שהמוצר אינו מכיל דגים, דבש, ביצים וכו'. כמו כן ברשתות הסופרים הגדולות יש אזורים מיוחדים בכל סופר המיועדים למוצרים טבעוניים. בנוסף, ישנן חנויות מיוחדות לצמחוניים ולטבעוניים כמעט בכל עיר בארץ וזה רק ילך ויתפתח. גם בתחום המסעדנות והיציאות לא השאירו אתכם מאחור – תוכלו למצוא מסעדות המגישות אך ורק אוכל צמחוני/טבעוני והמתכונים אפילו מפתיעים בטעמים המדהימים שלהם.

 

האם להיות טבעוני זה יקר יותר?

השאלה הזו תלויה בעיקר באיזה סוג מזון תצטרכו. אם אתם מחפשים חלפים מיוחדים לבשר וגבינות זה עשוי לייקר לכם את סל הקניות כמובן אולם חשוב לזכור כי הטבעונות מבוססת בעיקר על ירקות, לחם, פחמימות וקטניות – שאלה תוכלו למצוא בכל סופר במחירים זולים במיוחד. למעשה אתם תצטרכו יותר ירקות ופירות, פחות מוצרים מן החי ואפילו יכולים לחסוך בעלויות צריכת המזון שלכם. כמובן שרמת איכות החיים שלכם והתפריט שלכם תלויים לגמרי בבחירה שלכם.

להיות טבעוני זה הרבה מעבר לתזונה שלא מן החי וכי טבעוניים אף שוקדים שלא להשתמש במוצרים מהחי כלל, גם בתחומים אחרים, כמו למשל בבגדים, מוצרי קוסמטיקה ועוד.

 

 

 

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר