המלצות טיולים: קוסטה בראווה

קוסטה בראוהברצלונה יפה ככל שתהיה היא בירתו של אחת המחוזות היפים ביותר בספרד, מחוז קטלוניה. לכן לכל מי שמגיע אליה מומלץ לשקול לטייל גם מחוץ לעיר, לכיוון קוסטה בראווה, זהו איזור החוף של קטלוניה המשתרע על חופיה הצפון מזרחיים של ספרד. מדובר ברצועת חוף משתרעת לאורך 60 קילומטרים ממזרחה של ברצלונה ועד העיר בלן, הנמצאת על הגבול הצרפתי. העובדה כי היא התברכה במזג אויר טוב מאוד ברוב ימות השנה ובמיוחד בעונת הקיץ לצד טבע פראי ויפה, וחופים מרהיבים. הפכו את קוסטה בראווה למקום נופש וחופשה מבוקשים אך לעומת זאת לא יקרים.

 

בין האטרקציות והמקומות היפים לאורכה של רצועת החוף אפשר להמליץ על מספר אתרים כדוגמת אמפוריה בראווה, הנמצאת מזרחית לעיר פיגוארס על שפת הים. לרוב תשמעו אנשים מתיייחסים אליה כאל ונציה של ספרד. הסיבה לכך היא כי באופן מלאכותי נחפרו בה תעלות מלכותיות שהוצפו במי ים, והיא משמשת כיום כמקום לבתי קייט מפוארים עבור העשירים, אשר בחנייתם חונה סירה. אך אל דאגה לכל בית יש תעלה מצד אחד וכביש מהצד השני. המבקרים במקום יכולים לשוט בסירות בתעלות הנפרשות לאורך 35 קילומטרים, כאשר התעלה הראשית היא באורך 8 קילומטרים, והשיט בה כמו בכל התעלות הציבוריות חופשי לקהל. לעיירה, הפעילה בעיקר בימי הקיץ, יש חוף משלה, בו ניתן למצוא לא מעט ענפי ספורט אתגריים כגון צלילה חופשית, שייט מפרשיות ומצנחי רחיפה. במידה ואתם נוסעים עם ילדים בני 13 ומעלה, תוכלו לשכור במקום סירה המאפשרת לילדים לנווט בעצמם בין התעלות, מה שהופך את הביקור לחוויה פעילה עבור כל המשפחה. בנוסף, ניתן לבקר בפארק הפרפרים הסמוך.

 

אמרתם קטלוניה אמרתם דאלי ולכן בעיר פיגוארס תוכלו לבקר ב"תיאטרו מוזיאו", או בעברית מוזיאון התיאטרון, שקשה שלא להבחין בו בשל צבעו הורוד ושלל פסלי הביצים המעטרים את גגו. זהו מוזיאון המוקדש ליצירתו של האמן הקטאלני סאלבדור דאלי. המקום שנוסד בשנת 1974, עוד בימי חייו ועל ידי דאלי בעצמו, כולל אוסף נרחב מיצירותיו של האמן. החל מעבודותיו המוקדמות ביותר ועד אלה שיצר בערוב ימיו. דאלי כאמור, הקים בעצמו את המוזיאון וקבע אותו בעיר הולדתו. ואכן כמה מיצירותיו המרשימות ביותר מוצגות במוזיאון, וכן כמה יצירות שנוצרו במיוחד עבור המוזיאון. שמו של המקום לקוח מהעובדה כי בעבר ניצב במקום תיאטרון פיגוארס, מבנה משנת 1850 שעלה באז בעת מלחמת האזרחים הספרדית, ושופץ לאחר מכן. בסמוך למוזיאון ניתן למצוא גם את מוזיאון הצעצועים.

 

מקום נוסף ומומלץ לתיור היא העיר חירונה. זוהי אחת הערים העתיקות שבקוסטה בראווה ובספרד בכלל. היא קיימת עוד מימי הרומאים שטרחו להקים בה את המצודה הקרויה גרונדה. במהלך ההיסטוריה שלה החליפה העיר הרבה מאוד ידיים, ולכן זכתה לכינוי "עיר אלף הכיבושים" בחירונה מצטלבים ארבע נהרות, והיא שופעת ירק ומים. חירונה גם היתה מוקד יהודי וקבלי חשוב בתקופת תור הזהב של ספרד. לכן בין האתרים המומלצים לביקור בעיר נמצא את הרובע היהודי, המוזיאון היהודי ושרידי בית הכנסת של הרמב"ן, אחד מהרבנים הגדולים בעולם היהדות. הידוע בשמו המקומי "בונסטרוק ספורטה", השוכן ברובע העתיק של חירונה ברחוב "אל קאל". כמו כן ניתן לבקר בכנסיית העיר שהיא מבנה אדריכלי מרשים. בתוך הכנסייה ניתן למצוא מספר אוצרות אומנות חשובים כגון שטיחים וויטראז'ים מדהימים וציור מרשים של בריאת העולם. העיר העתיקה של חירונה מרהיבה ביופי סמטאותיה ובמדרחוב שלה ניתן למצוא חנויות רבות, מסעדות וברים טובים.

 



רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול