המלצות טיול לפירנצה

המלצות טיול לפירנצהבבירה היפה של טוסקנה תמצאו בתים שמורים ועתיקים, נהר פסטוראלי וסמטאות די ציוריות. את הביקור בפירנצה כדי שתרחיבו גם אל הערים והעיירות המקיפות אותה, שהינן יפות לא פחות ומעולות לטיולי יום בעלי ערך והנאה רבים.

פירנצה היא העיר השוכנת על שפתו של  נהר ארנו ומוקפת בנופים מרגשים של חבל טוסקנה היפהפה.

מדובר באחת הערים הכי יפות באיטליה, שלא לומר ביבשת אירופה כולה, כאשר במשך ההיסטוריה חיו בה מגדולה השמות באמנות העולמית, כדוגמת דאנטה, מיכאלאנג'לו ומקיאוולי. בפירנצה נולד הרנסאנס – עם התרבות שבלתי ניתנת לערעור – והיא מחביבתם של שוחרי האמנות והתרבות. גלריה אופיצי, למשל, היא מוזיאון מפורסם ביותר, בו מוצגות יצירות חשובות בימי הרנסאנס, כולל "לידתה של ונוס", יצירתו הידועה של בוטיצ'לי. גם הפסל המפורסם של מיכלאנג'לו, "דוד" ניצב לו בגלריית האקדמיה של פירנצה – כל זאת לבד מוזיאונים נוספים שבהם יצירות אמנות נהדרות ומרגשות ובעלות ערך רב.

 

בפירנצה, ולא רק מהסיבה שהיא אחת מעריה היפות ביותר של איטליה, כדאי לבלות מספר ימים לפחות. בעיר תגלו, כאמור, מבחר גדול של מוזיאונים מרתקים, אך גם חנויות מעולות, מסעדות מצוינות, שווקים ונקודות עניין שכדאי לעצור בהן. אולם אם זמנכם בעיר מוגבל ויש לכם רק יום בודד להקדיש לה, כדאי שתבקרו באתרים שיוזכרו בהמשך הכתבה.

 

אם הגעתם ברכבכם הפרטי, רצוי להתחיל את הסיור בחניון הענק שמשמש גם כתצפית נהדרת על פירנצה. החניון הוא חינמי ופתוח בשעות היום; ניתן להשאיר את הרכב בחניון ולהסיר דאגה מלבכם, עד אשר תחזרו אליו בשעות הערב. מדובר בחניון Piazzale Michelangiolo המרוחק כעשר דקות הליכה מהמתחם העתיק של פירנצה. התצפית הנהדרת תאפשר לכם לראות ולהבין היכן נמצאות האטרקציות השוות ביותר בעיר העתיקה (גם אם בסופו של דבר לא תבקרו בכל אחת מהן). תוכלו גם לראות את נהר הארנו שזורם לאורך העיר.

 

כיכר הסניורה וגשר פונטה וקיו

תוכלו אז להמשיך במורד המדרגות היישר אל העיר העתיקה, לכיוון גשר פונטה וקיו (איטלקית: Ponte Vecchio) – מהסמלים הידועים של העיר. זהו גשר עץ עתיק יומין שנבנה בידי הרומאים וחודש בשנת 1345 ועבר תהפוכות רבות במהלך ההיסטוריה. גשר זה הוא היחיד שנשאר עומד לאחר שהגרמנים הפציצו את העיר. לאורך הגשר תוכלו למצוא מבחר גדול של חנויות תכשיטים.

 

מהגשר תוכלו להמשיך אל כיכר הסניורה, שבאיטלקית קרויה Piazza della Signoria, הממוקמת במרחק לא גדול ממנו. מדובר בכיכר המרכזית בעיר ובין המרשימות שבה. הכיכר מוקפת בניינים בעלי חשיבות רבה, שבעצמם מהווים נקודות עניין מפורסמות ומעניינות. אפשר להתרשם מפסלים מדהימים, לרבות העתק מדויק למדי של פסל "דוד" המפורסם של מיכאלאנג'לו המוכשר, "פרסאוס" של צ'ליני וגם את הפסל "חטיפת הסבינות" של ג'יאמבולוניה – עשוי השיש, עם השראה מהמיתולוגיה הרומית הקדומה – ומספר את סיפור החטיפה של הנשים מהשבטים הסביניים.

 

מלבד האתרים שהוזכרו עד כה, ישנם אתרים נוספים שפשוט לא כדאי לכם לפספס אם כבר כיתתם רגליים על לעיר הנהדרת הזו. בקרו בדואומו – קתדראלת העיר היפה, כמו גם בבית ההטבלה שמול הקתדראלה. בקרו גם בכיכר מיכאלאנג'לו המציעה תצפית נהדרת על העיר  ובה ניצב העתק לא רע של הפסל "דוד", על ארמון קיו ועל גשר קיו – מסמליה החשובים של העיר פירנצה. מלבד אלו, תוכלו לשוטט להנאתכם וללכת לאיבוד בין כיכרותיה היפות לסמטאותיה הקסומות של העיר.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

פרסום עסקים

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול