גן לאומי עין כרם

שכונת עין כרם נמצאת בפרוזדור המערבי של ירושלים, ומשלבת בתים בסגנון ערבי ונוצרי, יחד עם בניית וילות חדשה. המקום כולל סמטאות קצרות, חנויות מזכרות, בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי, כמו גם מנזרים, כנסיות ואטרקציות אחרות.

 

השכונה היא אבן שואבת לצליינים, בשל חשיבתה לנוצרים כמקום הולדת יוחנן המטביל ומעיין מרים, שלפי האמונה לגמה ממנו מרים בדרכה ללדת את ישוע בבית לחם. כנסיות ומנזרים נבנו בשכונה עוד בימי הביזנטיים. רוב המבנים הקיימים בימינו הם מהיותו של המקום כפר ערבי, עד לנטישתו במלחמת העצמאות. מעל מעיין מרים ישנו מגדל המסגד ששימוש כבית ספר לילדי הכפר, וסביבו נבנו בתי הכפר.

 

אל המקום מגיעים בנסיעה על מעלה הר הרצל ופונים ימינה לכביש המוביל לעין כרם.

תצפית בית אבינו

לתצפית בית אבינו, רחוב צוקי הישועה, העליה שאחרי הכניסה האחורית למנזר מוסקוביה. איך מגיעים? נוסעים בכביש הראשי דרך עין כרם ומגיעים למרכז הכפר. פנייה שמאלה לכיוון רחוב המעיין ומינרט המסגד ומעין מרים, עולים בעלייה שמאלה על כביש מעלה האכסניה. מימין חולפים על פני המנזר סנט וינסנט - מוסד לילדים פגועי ראש; משמאל ממשיכה לה הדרך בעלייה. המשיכו וחלפו על פני מגרש החנייה על שביל צוקי הישועה. המשיכו בעלייה עד תחילת היער. מהתצפית תוכלו לראות את כנסיית המוסקוביה, שכונת עין כרם, מבשרת, בית זית, יער החורשה הרומאית, ערוץ הוואדי לכיוון מושב אורה וכנסיות הכפר.

המדרגות הרומאיות

הגעה: בירידה למרכז הכפר פנו בסוף הירידה לעבר רחוב המעיין; הגיעו עד מעין מרים ומימין למסגד עלו בעליית רחוב מעלה האכסניה לחניון עפר שמעל כנסיית סנט וינסנט. אפשר לחנות בסמוך המעיין ולעלות ברגל או עם הרכב.

ליד החניה תמצאו מערכת מדרגות מימי הרומאים בתוך שביל שבין שתי טראסות. ומימין לו שביל נוסף בין שתי טראסות אבנים.

 

מנזר סן וינסנט

מעון לילדים בעלי מוגבלויות הקשורות בפגיעות ראש בעיקר – בתמיכת משרד הרווחה. הכניסה מותנית באישור.

הגעה: בסופה של הירידה של עין כרם – פנו ימינה לרחוב המעיין. שם מתחיל כביש עולה צר, "מעלה האכסניה"; לקראת סוף העלייה מימין.

 

המוסד הוקם בשנת 1964. זהו מבנה יפהפה ומוקף שטחים חקלאיים נרחבים וכמה מבני מגורים ושירות. צוות עובדי המקום כולל רופאים, שחלקם מבית החולים שערי צדק, פיזיותרפיסטים אחיות, צוות לוגיסטי ומתנדבים נוצריים מיבשת אירופה.

משמאל למגרש החנייה מאחורי המנזר ישנן מדרגות רומאיות ואכסניה.

 

כנסיית ייליזבטה פיודרובנה – מוסקוביה

המנזר הוא למעשה קומפלקס של מספר מנזרים – אחד גדול וכמה קטנים יותר הפזורים על צלע ההר; המנזר הגדול נראה מרחוק עקב גובהו וצריחיו מצופי הזהב הנוצצים למרחוק.

 

כדי להגיע למנזר הגדול, עליכם לטפס במדרגות – משימה שאינה פשוטה כפי שאולי נראית בתחילה.

 

מדובר במבנה מרשים שניתן לסבוב סביבו תוך התרשמות מגודלו והנאה מהנוף המהמם של הסביבה. למרגלותיו של המנזר, בעמוק ועל ההר ממול זוהי עין כרם, על מנזריה, שהבולטים שבהם הם מנזר ציון ומנזר יוחנן המטביל.

 

במתחם הרוסי תמצאו מנזרים קטנים ששווה לבקר (בשעות 12:00-10:30 ו-16:00-14:00, ולא בימי ראשון). בכנסייה תמיד תמצאו אנשים מתפללים או קוראים. היכנסו בשקט על מנת שלא להפריע ותוכלו להסתובב בכנסייה. רבים טוענים כי הכנסיות הקטנות יפות ומקושטות הרבה יותר מהכנסיה הגדולה על ההר.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

פתיחת פרסום חינם לעסקים

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ