פרסום עסקים בגוגל – בדיקת מילות מפתח לקידום

בדיקת מילות מפתח לקידוםכל בעל עסק היום מבין את החשיבות של פרסום העסק בגוגל. מנוע החיפוש הגדול בעולם מקבל אליו מיליוני ישראלים מדי יום המחפשים ביטויי מפתח שונים. החיפושים השונים יכולים להיות עבור מידע בנושא מסוים, עבור מוצר שהם רוצים לקרוא עליו או להזמין אונליין, עבור שעות פתיחה או כתובת של עסק הסמוך למקום מגוריהם ועוד. ישנן כמה דרכים לפרסום העסק בגוגל, כאשר המומלצת ביותר היא אופציית הקידום האורגני.

 

עמוד התוצאות של גוגל והיכן נכנס הקידום האורגני?

לאורך השנים שודרג עמוד התוצאות של גוגל אינספור פעמים. מלבד השדרוגים השונים הנעשים לעתים תכופות במנוע החיפוש עצמו, הרי שגם תצוגת התוצאות בעת חיפוש מידע כלשהו בגוגל – הופך להיות אטרקטיבי יותר. אתם תראו לעתים הצגה של סרטונים מיוטיוב בחלק מהתוצאות, אזור צדדי בעת חיפוש עסקים מסוימים (נקרא גם גוגל מיי ביזנס), תוצאות ממומנות שתחתיהן כתוב "מודעה" ו-10 תוצאות אורגניות המציגות את האתרים המובילים לאותו ביטוי שחיפשתם. הקידום האורגני יאפשר לכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות לביטויי מפתח מסוימים שתקדמו (וגם ביטויי משנה שונים שהאתר יקודם בהם לבד תוך כדי תהליך הקידום) וכך למעשה תרוויחו גם מוניטין וגם לקוחות חדשים. שימו לב – כדי שהליך הקידום יהיה אפקטיבי ויביא לכם תנועה ושהתנועה הזו באמת תתאים לסוג העסק שלכם ולמה שאתם משווקים – אתם תצטרכו לעשות בחירה נכונה של ביטויי מפתח לקידום.

 

מה הכוונה בדיקת מילות מפתח לקידום?

קידום אורגני הוא מכלול של מאות פרמטרים המשפיעים לטובה או לרעה על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. הבסיס המשותף לכל אותם פרמטרים הוא בעצם בחירת ביטויי מפתח נכונים לקידום האתר. הביטויים שתבחרו יכולים להתחלק לביטויים ראשיים ומשניים וכל האתר שלכם ואסטרטגיית התוכן באתר, לצד אסטרטגיית הקידום שלו, תתבצע על פי בחירת מילות המפתח והיררכיה שלהן. כך למשל אם יש לנו חנות למכירת ציוד ספורט, ייתכן ותרצו לקדם את האתר שלכם תחת ביטויי המפתח "חנות ספורט", "ציוד ספורט" וייתכן ותרצו לקדם ביטויים ספציפיים יותר כמו "חנות ספורט בצפון" או אפילו ממוקדים יותר "חנות ספורט בחיפה". ככל שהביטוי יהיה ממוקד יותר יהיו לו ככל הנראה פחות חיפושים בחודש אבל גם התחרות בו תהיה פחות גבוהה וכזו שתאפשר לכם, עם עבודה נכונה כמובן, להתברג גבוה יותר בזמן קצר יותר ביחס לביטויים תחרותיים יותר. במילים פשוטות – בחירת ביטויי המפתח הנה קריטית לעתיד העסק שלכם ולכן אסור להקל בה ראש. כי בזכות מילות המפתח הנכונות, הגולשים יוכלו למצוא אתכם בקלות בגוגל ולפנות אליכם במידת הצורך.

 

כיצד בודקים את כדאיות הביטויים שאנו מקדמים

בשלב ראשון יהיה עליכם להכיר את "כלי מילות המפתח" של גוגל. אם יש לכם חשבון בGMAIL תוכל להתחבר בחינם לחשבון הADWORDS  שלכם (מערכת הפרסום הממומנת של גוגל) ושם הכלי הזה מתחבא. לאחר שתתחברו למשתמש שלכם אתם תגיעו לעמוד הזה:

כיצד בודקים את כדאיות הביטויים שאנו מקדמים

 

לחצו על "מציאת מילות מפתח חדשות" ותגיעו לשלב הזה:

מציאת מילות מפתח חדשות

 

 

כאן תבחרו את ביטוי המפתח ההגיוניים ביותר עבורכם שאלה הביטויים שאתם חושבים שהלקוחות שלכם עשויים לחפש בגוגל ותרצו להתברג בהם גבוה. הפרידו את הביטויים עם פסיק על מנת שיירשמו כביטוי בפני עצמו ולחצו על כפתור החיפוש.

כאן תבחרו את ביטוי המפתח ההגיוניים

 

כעת אתם יכולים לראות בתוצאות שעולות מולכם את נפח החיפושים של כל ביטוי + רעיונות של ביטויי מפתח נוספים שאתם עשויים לרצות לקדם אותם גם כן. לאחר שתכינו את רשימת הביטויים שאתם רוצים לקדם, גשו למנוע החיפוש של גוגל ובצעו חיפוש לכל ביטוי. בדקו את כמות התוצאות של העמודים המאונדקסים בגוגל לאותו ביטוי. ככל שכמות התוצאות גבוהה יותר כך התחרות גבוהה יותר.

 

ביטויים עם מיליוני תוצאות נחשבים לתחרותיים ביותר

בדרך כלל ביטויים עם מיליוני תוצאות נחשבים לתחרותיים ביותר וייקח זמן רב יותר לקדם אותו לתוצאות הראשונות, כאשר יש לזכור שככל שהביטוי תחרותי יותר כך יש סיכוי גבוה יותר שגם המתחרה שלכם מקדם את עצמו במלוא המרץ. מכאן אתם מבינים את החשיבות שבבחירת ביטויי המפתח לקידום ואת האפשרויות השונות שלכם. לעתים תעדיפו לקדם מגוון רחב יותר של ביטויים פחות תחרותיים עם נפח חיפוש פחות גבוה – אולם לקבל תוצאות בטוחות או מהירות יותר ומשם להתקדם לביטויים תחרותיים יותר.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים חינם

 

פרסום עסקים

 

המלצות טיולים בארץ

 

חזרה לעמוד הראשי >>>