פרסום עסקים בגוגל אורגני - הקפידו על עדכונים שוטפים באתר שלכם

 

על החשיבות שלה קידום האורגני לעסק שלכם אנחנו כנראה לא צריכים להרחיב, אולם אם אתם קוראים מאמר זה סביר להניח שאתם רוצים ללמוד מדוע העדכונים השוטפים באתר שלכם כל כך חשובים בקידום האורגני. במציאות שבה יש תחרות גדולה כמעט בכל תחום ואתרים רבים מתחרים על ראש תוצאות החיפוש בתחום שלהם, הרי שיש צורך בכל יתרון אפשרי שאפשר להשיג. אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא באמצעות עדכון שוטף של האתר עם תכנים חדשים וטובים.

חווית משתמש וההשפעה של התוכן:

תארו לכם שהייתם נכנסים למאפייה שהיו בה רק מאפים ולחמניות מאתמול או שלשום... לא נעים נכון? ובכן זוהי דוגמה מעט קיצונית לנושא התוכן באינטרנט, אולם בהשוואה אגרסיבית יותר – נניח ואתם מחפשים מידע בנושא מסוים וקוראים מידע ממאמר מצוין אבל שהמידע בו מעודכן לתאריך של לפני כמה שנים והעמוד, מקודם ככל שיהיה בגוגל, כבר לא רלוונטי עבורכם ואף יכול להטעות אתכם. משום כך גוגל שמים דגש גדול היום על חוויית השימוש באתר ועל פרמטרים שונים המשפיעים על חוויית המשתמש – כמו למשל תדירות העדכון של האתר ובכלל העובדה שמדובר באתר פעיל (תכנים חדשים העולים לאתר, תכנים ישנים שבעל האתר מעדכן, תגובות של גולשים מדי יום באתר, שיתופים ועוד). התוכן הוא מדד שאפשר לשלוט בו וברמת הפעילות שלו ולכן הוא בעל חשיבות גבוהה מאוד מבחינתכם.

מדוע חשוב לשמור על האתר שלכם מעודכן לעתים קרובות?

כאשר גולש מבצע חיפוש של מידע או משהו מסוים בגוגל אנו יודעים שגוגל רוצה להציג לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר עבור אותו גולש. סביר להניח שאתר שפעיל בתדירות גבוהה יותר יזכה לנקודות זכות בגוגל בשל היותו פעיל יותר. משום כך, אתרים המתעדכנים בתדירות גבוהה זוכים לרוב לקפיצה משמעותית בקידום האורגני בגוגל.

האם כדאי גם לעדכן מאמרים ישנים יותר?

מאותה סיבה שרשמנו בפסקה הקודמת טוב גם לעדכן את התכנים הישנים באתר שלכם. מה הכוונה בלעדכן את התכנים הישנים? אנו כמובן לא מדברים על מחיקת המאמרים הישנים ועדכון מאמרים חדשים אוי ואבוי אתם לא רוצים לאבד את הכוח שהעמוד צבר, אלא פשוט לערוך את הפוסט הישן ולהוסיף לו כמה שורות חדשות... להרחיב מעט את המאמר ולעדכן אותו... אם יש במאמר עובדות או נתונים ישנים שאתם יודעים שכבר לא רלוונטיים אז לעדכן אותם בנתונים חדשים. עצם העדכון של המאמר מראה לגוגל שאתם שומרים על מידע עדכני ורלוונטי באתר שלכם, גם כאשר זה נוגע לתכנים ישנים שהועלו ואתם דואגים לעדכן אותם למידת הרלוונטיות הנוכחית. זה תורם לכך שגוגל יאהבו אתכם אפילו יותר.

 

כמה תוכן צריך וכל כמה זמן?

אחת השאלות הנפוצות שבעלי אתרים שואלים את עצמם היא כמה תוכן צריך לעדכן באתר וכל כמה זמן. הרי אתר חדשות סביר שיעודכן בכמה כתבות חדשות ביום ואילו אתר של מנעולן, אינסטלטור או בעל מקצוע חופשי – סביר להניח שיעודכן לעתים רחוקות יותר כי כמה מאמרים כבר אפשר לרשום בתחום ולמה לשרוף את כל הנושאים למאמרים בזמן קצר ואז רק למרוח את התוכן שוב ושוב? אז כמובן שרמת התדירות והתכנים שיועלו לאתר שלכם יהיו תלויים במידה רבה בסוג האתר, בתחום שבו אתם נמצאים ובכמות התוכן שיש לכם לחדש. בסופו של דבר זה תלוי בכם אך כדאי לשמור על תמהיל נכון וטבעי של עדכון האתר. הכוונה היא שלא תעלו לאתר כמה מאמרים במכה אחרי שכמה חודשים לא נגעתם באתר, תעלמו שוב לכמה חודשים ושוב תעלו כמה מאמרים. עדיף לתזמן מאמר בשבוע/שבועיים בצורה סדירה ולשמור על קצב טבעי עבור אותו אתר.

 

 

 תגיות:

  
  
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול