שיווק באינטרנט: המדריך לעסקים הקטנים

עסקים קטנים רבים לא זוכים להצלחה לה הם מצפים בכל הקשור לפרסום העסק  שלהם. זאת בגלל חוסר הידע המתאים ובמשאבים הנדרשים. ההשקעה לא מניבה את התוצאות הרצויות. בין אם המודעות מוצגות בעיתון מקומי ובין אם הן מפורסמות ברשתות החברתיות, הכסף שהושקע אמור להשיג את התוצאה הרצויה. ישנן טעויות נפוצות שעושים בעלי  עסקים קטנים ונותני שירותים מקצועיים בשל חוסר ניסיון והבנת עולם הפרסום מה שמוביל לתכנון ומיתוג  לקוי של אופן הצגת  העסק שאינו עונה על הצרכים של העסק , מה שמוביל בסופו של דבר לכספים רבים היורדים לטמיון ולאי הצלחת הקמפיין הפרסומי.

שיווק באינטרנט: המדריך לעסקים הקטנים

אנשים רבים נוטים לחשוב שהכלל להצלחה הוא שככל שהפרסום יהיה גדול יותר כך הוא בהכרח יהיה טוב יותר. זה בדיוק מה שחלק מהחברות הקטנות חושבות כשהן רוצות לפרסם את המוצר שלהן. הם בוחרים אמצעי מדיה  ומשקיעים סכומי כסף גדולים, אך  בפועל מפספסים את השוק הממוקד אליו הם כיוונו. קחו לדוגמא  חברה המתמחה בתכנון תכנית דיאטה מותאמת אישית ומעוניינת לעזור לאנשים שניסיונות ההרזיה  שלהם בעבר לא צלחו. החברה בוחרת לפרסם את המוצר שלה על פני עמוד מלא בעיתון המקומי במקום להציג פרסומת מותאמת וייעודית במגזין בריאות. קרוב לוודאי שרבים "מקהל היעד" לא יבחינו ויפספסו את הפרסומת והיא  לא תזכה לתשומת הלב אליה כיוונה החברה.

ואפשר גם אחרת.

מטרתו של כל מנהל שיווק באינטרנט הוא לייצר את הקמפיין הטוב ביותר עבור המוצר שלו, להגדיל את ההסתברות שמודעת הפרסום תוצג במקום הנכון והלקוחות המתאימים ייחשפו למוצר, יביעו עניין בו וירכשו אותו או לכל הפחות יבקשו פרטים נוספים לגביו. לשם כך, ראשית נדרש מאנשי השיווק להגדיר את קהל היעד המדויק אליו הם מעוניינים לפנות. בשלב הבא עליהם  לבצע מחקרי עומק ומחקרי שוק שבעזרתם ניתן יהיה להתמקד  ככל הניתן בקהל היעד. כמו כן, לברר מהם אמצעי המדיה המתאימים בהם הם יפרסמו את המוצר שלהם.  לאחר שיש בידם את רשימת העיתונים, המגזינים ואתרי האינטרנט  המתאימים ביותר לפרסם בהם את המוצר ,  עליהם לברר את מידת החשיפה של הקהל למדיום ומה עלות פרסום מודעה שם. מעת לעת ישנם מבצעים מיוחדים במחלוקת הפרסום, מומלץ להתעניין ולברר אודותיהם .

 

ההערכה היא כי אנשים נחשפים בממוצע לשלושת אלפים פרסומות ביום. מדובר בנתון עצום ואם מישהו רוצה שיבחינו בו ובפרסומת שלו, עליו להיות בהחלט שונה. חשוב להדגיש: לא רק השירותים והמוצר הנמכרים צריכים להיות ייחודיים בשוק, אלא גם הפרסומת. לדוגמא, אם עסק למכירת מזרנים אומר: "אנו מוכרים מזרנים", הוא בעצם לא מחדש כלום של ממש והפרסום שלו יוצג ככל פרסומת  של חברת מזרנים אחרת. אבל אם המודעה תתחיל בשאלה:  "האם אתם סובלים מכאבי גב? כנראה שאתם חייבים לנסות את המזרנים שלנו "  ויוסיפו גם "המזרנים שלנו הם האיכותיים ביותר", זה יגרום לפרסומת להתבלט יותר, ועוד יותר אצל אנשים הסובלים מכאבי גב תקופה ארוכה.

 

כלל בסיסי בשיווק באינטרנט אומר שהלקוח אינו קונה מוצר, הוא קונה הטבות בצורת מוצר. ומי שמבין את ההבדל הזה יודע היטב את הדרך לליבו, למוחו ובעיקר לכיסו של הלקוח.  קריטי ביותר להציג את המוצר באופן כזה שידגיש  את הפתרון שהוא יכול לספק עבור הלקוח. אם הפתרון  אותו אמור לספק המוצר לא יודגש מספיק, הלקוחות לעולם לא יידעו על כך.

 

הדבר האחרון שחסר ברוב הפרסומת היא זריקת מוטיבציה ללקוחות. אם לאחר הפקת הפרסום והחשיפה של הלקוח אליו הוא יבחר להתעלם מהפרסומת, כל המאמצים והכסף שהושקע ירדו לטמיון. חשוב לזכור  שאסור למפרסם להניח שהלקוח יודע מה לעשות; במקום זאת הפרסומת צריכה להשפיע על מוחו של הלקוח ולהגיד לו מה הוא צריך לעשות. הכוונה וקריאת פעולה היא התפקיד הסופי והעיקרי של הפרסומת. חוקר תקשורת ידוע אמר בעבר שהמדיום הוא המסר, במקרה שלנו התוצאה היא המסר, והוא צריך להישמע בטוח וברור.

 

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול