הקמת חנות באינטרנט לעומת חנות פיזית

הקמת חנות באינטרנט לעומת חנות פיזיתאנו חיים בעידן בו מרביתנו משקיעים שעות רבות בגלישה באינטרנט, בין אם מדובר בגלישה מהנייד או מהמחשב הביתי. אנו חיים בימים בהם פעולות רבות שפעם בוצעו באופן פיזי, יכולות להתבצע כיום וירטואלית, באמצעות המחשב וחיבור לאינטרנט. בעלי עסקים המחוברים לקרקע ולמציאות בה אנו חיים כיום, מבינים את החשיבות שבהחזקת חנות וירטואלית, לצד זו הפיזית. בין אם ישנה חנות פיזית ובין אם לא, הרי שחנות וירטואלית נחשבת בימינו כעניין של חובה ולא כאופציה – זאת כיוון שכולם בימינו מחפשים גם ברשת, מבצעים השוואת מחירים וברוב המוחלט של המקרים מזמינים דרך הרשת.

 

אם יש ברשותכם מוצרים ואתם עומדים לפני פתיחת חנות, רצוי שתחדלו להתלבט כבר מרגע זה, שכן העניין הוא ברור. ובכל זאת, המשיכו לקרוא כדי להבין יותר איזו החלטה עליכם לקבל, כדי להשתכנע שחנות וירטואלית היא בעלת יתרונות משמעותיים על פני זו הפיזית.

 

חנות וירטואלית או חנות פיזית

הקמת חנות. הקמת החנות הפיסית זהו פרויקט מורכב ויקר יותר. יש למצוא מקום עם נגישות טובה ללקוחות פוטנציאליים, לפעמים יש לשפץ חנות קיימם, צריך לדאוג לעיצוב פנים, סיור מדפים, שינוע סחורה לחנות והקצאת חלל לאחסון ועוד. לעומת זאת, פשוט הרבה יותר להקים חנות וירטואלית, כאשר כל שאתם זקוקים לו הוא מומחה לבניית אתרים בעל ניסיון, שידע להקים את החנות ולעצב אותה על פי צו לבכם.

 

עלות תפעול. גם מהבחינה הזו, לחנות וירטואלית יש יתרונות ניכרים על פני חנות פיזית. תפעול של חנות פיזית כרוך בעלויות עבור שכירות, מים, חשמל, ארנונה, ריהוט, עובדים ועוד. עבור חנות וירטואלית יש עלויות תפעול מזעריות, הכוללות הזמנת דומיין ושטח אחסון ואז בניית האתר עצמו.

 

שעות פתיחה. כאשר מדובר בחנות פיסית, הרי שהיא כפופה לשעות פתיחה המקובלות במדינת ישראל. לעומתה, חנות וירטואלית תהיה פתוחה כל הזמן וכל העת, כאשר רכישות יכולות להתבצע בכל רגע ביממה.

 

משאבים ומרחב

על אף שהנושא הוזכר כבר, הרי שלעתים יש צורך להדגיש אותו יותר מהרגיל. בעוד שניהול חנות פיסית מחייב העסקה של עובדים, ניהול מלאי, תשלום שכר דירה לחלל המושכר, תשלום משכורות ותשלום ארנונה לרשויות, הרי שתפעול חנות באינטרנט דורש הפעלה פעילה של אתר האינטרנט, העלאות תכנים באופן קבוע, תיאום איסוף ומשלוח הסחורה ליעדה וניהול מלאי. עבור חנות פיזית, תזדקקו לנכס של ממש בו תמוקם החנות, כמו גם לשטח מספיק למלאי המוצרים. עבור חנות מקוונת (אונליין), לעתים לא תזדקקו למקום אחסון פיסי, שכן לעתים תוכלו פשוט ליצור קשר עם היצרן ולבקש ממנו לשלוח את המוצר ישירות אל הלקוח; לעומת זאת, אם אתם מחזיקים מלאי מוצרים אצלכם (או במקרה שאתם גם היצרנים של המוצר),יהיה עליכם לתפעל מחסנים בהתאם.

 

להיות בתודעה הצרכנית

בעוד שלחנות פיסית יש נראות של ממש, שכן היא נמצאת בעולם הממשי, הרי שעבור חנות באינטרנט העניין מעט מורכב יותר, שכן היא חייבת להראות את עצמה באופן מובלט ביחס למאות החנויות האחרות המתחרות עמה ברשת. חנות מקוונת צריך לחפש ולמצוא ואילו חנות פיסית פשוט נמצאת היכן שהיא נמצאת. על כן, מי שמחזיק בחנות אינטרנטית ומעוניין להישאר בתודעת הצרכנים, צריך לדאוג לשילוב נכון של פרסום ממומן וקידום אתרים חכם.

 

זמינות ושירות

זה נכון שחנות מקוונת למעשה פתוחה כל הזמן ובכך מאפשרת ביצוע רכישות בכל רגע ורגע ביממה, הרי שחנות פיזית מאפשרת חוויית לקוח שאינה מתאפשרת בחנות מקוונת, זאת על-ידי יחס מקצועי, שירות אדיב ועיצוב הולם.