בונים אתר חדש? מה אתם חייבים לדעת?

אלף בית של שיווק עסקי הוא הקמת אתר. אתר אינטרנט הוא הבסיס לכל הפעילות האינטרנטית. ניתן לפרסם בו תוכן, לאסוף לידים או אפילו למכור ישירות. אם אתם בעלי עסק חדש, מקימים אתר או אפילו בונים אתר שמחליף אתר קיים, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

 

הקמת אתר היא עניין מסובך אפילו אם אתם נעזרים באנשי מקצוע כגון מתכנתים, גרפיקאים, כותבי תוכן או מקדמי אתרים. אתם חייבים להבין מה חשוב בעת הקמת אתר בכדי שתוכלו לנהל טוב יותר את הצוות שבונה אותו ולפקח שאתם מקבלים תוצאה טובה ורצויה. המאמר הזה מיועד לכל רמות ההיכרות עם נושא בניית האתרים. אולי חלק מהדברים יהיו מוכרים לחלק מכם אבל מספיק שמשהו אחד לא, וכבר היה שווה לקרוא! אז, שנתחיל?

בניית אתר חדש - איך משתלטים על זה?

את הנקודות הבאות רצוי להכיר ולהטמיע בצוות שבונה את האתר עוד לפני תחילת העבודה. השתמשו במאמר הזה ככלי עבודה ודאגו שהוא מוכר לכל המשתתפים וכולם 'מיושרי קו' עם הדברים.

מחקר לפני הקמת האתר

זה לא רק חרוז יפה, זו גם דרך העבודה היחידה שתבטיח תוצאות טובות. כמו שערכתם מחקר שוק לפני שהקמתם את העסק או לפני שהחלטתם על התרחבות לתחום חדש, כך גם באתר אינטרנט צריך להבין את השטח לפני שנכנסים אליו. מחקר טוב יכיל מחקר מתחרים מקיף; מחקר מילות מפתח לקידום; מחקר מגמות בשוק ובחינה של היכולות שלכם באינטרנט. הנקודה האחרונה היא זו שרבים נופלים בה. הם נכנסים לפרויקט של אתר עם שאיפות שלא תואמות את מה שהם מסוגלים להשקיע. לצד כל אלה, חשוב למצוא חברה טובה לאחסון האתר. ואם אתם לא בטוחים באיזו חברה לבחור - ובכן, בסקירה באתר Websiteplanet, תוכלו למצוא שלל טיפים בנושא. פה נעצור לציין שבחירת חברת האחסון עשויה להשפיע על הקידום, ולכן מוטב לבצע בחירה מושכלת.

בונים אתר חדש? מה אתם חייבים לדעת?

הגדרת יעדים

הגדרת יעדים ומטרות נכונות יכולה להיעשות רק אחרי מחקר מקיף וטוב ולכן חשוב באמת להשקיע בו. באותה צורה חשוב גם להשקיע בהגדרה של המטרות של האתר. אם אתם מקימים אתר ורוצים ש'הוא יצליח' או ש'יבואו ממנו הרבה לקוחות' זה פשוט לא טוב מספיק. היעדים שלכם צריכים להיות מוגדרים בצורה הרבה יותר פרטנית ולכלול גם את הדרך שבה תגיעו אליהם. תוכלו להגדיר כיעד מספר לידים למשל, אבל תצטרכו גם לחשוב איך תגיעו לשם? בקידום אורגני? של אילו ביטויים? אולי שווה בכלל להתמקד בדפי נחיתה ומודעות אדוורדס של גוגל? זה למשל אומר חיסכון בהוצאות על קידום אורגני ועלויות בקידום ממומן. הבנתם מדוע חשוב לתכנן טוב?

הקמת צוות

לאחר שהגדרתם יעדים, חשוב להקים צוות. 'הקמת צוות' זה לא אותו הדבר כמו 'בחירת האנשים'. לא, צוות מהווה קבוצה של אנשים שעובדת ביחד להשגת מטרה מסוימת. הקמת צוות נכונה כוללת:

  • חלוקת תפקידים ותחומי אחריות.
  • היכרות של כל אנשי הצוות האחד עם השני.
  • יצירת יחסי עבודה שכוללים אמון ושיתוף פעולה.
  • העלאת מוטיבציה לכל אנשי הצוות.
  • העלאה ופתירה של בעיות צפויות ומתן מענה לבעיות בהמשך.

 

כל אלו הם דברים שצריכים להתרחש עוד לפני שנכתבה שורת הקוד הראשונה או שורטט האייקון הראשון.

 

תוכן

השלבים הקודמים היו יותר תכנוניים באופיים. מבחינת התוכן באתר מה שצריך לזכור הוא את הדבר הבא: תמיד תדחפו ליצירת תוכן טוב ככל האפשר, וזאת על ידי יצירת בלוג עסקי באתר. יש לכך שתי סיבות. הראשונה היא פשוט שתוכן טוב מייצר ערך לגולשים ואלו יתנו ערך בחזרה. הסיבה השנייה היא שגוגל נהיים יותר ויותר טובים בלזהות טיב של תוכן ולתגמל על כך.

עיצוב מתאים

אתר אינטרנט צריך להיות מעוצב טוב. מה שרבים חושבים זה שהוא צריך להיות 'יפה' וזו פשוט טעות. עיצוב טוב של אתר אינטרנט מתבטא בחוויית משתמש חלקה ויעילה. זה יבטיח לכם שגולשים יישארו באתר ויחזרו אליו גם בעתיד.

אמינות, סמכותיות, שקיפות

גם גוגל וגם הגולשים מצפים למצוא אצלכם באתר סיגנלים שיש מאחוריו עסק מכובד עם אנשי מקצוע מהימנים. את הדבר הזה תשיגו אם כבר בשלב ההקמה תדאגו לפרטים מלאים על העסק הכוללים הצגה של אנשי הצוות (חשוב: תמונות!). דאגו להצגה טובה של פרטי העסקאות השונות למשל. דבר נוסף שחשוב הוא להביא כמה שיותר עדויות עליכם כאתר ועסק הן מלקוחות והן ורשתות חברתיות.

בסופו של יום, יש כל כך הרבה אתרים מפוקפקים שם בחוץ, רק על נושא האמינות לבד תוכלו להצליח ולפרוח באינטרנט.

שיהיה בהצלחה!