עיצוב לוגו - השקיעו בו זמן ומחשבה

עיצוב של לוגו איכותיעיצוב של לוגו איכותי זהו השלב הראשוני וההכרחי בבניית מערכת שיווקית ומיתוגית בעבור כל עסק ועסק. הלוגו צריך להיות ייחודי, פשוט וזכיר – וכמובן להיחרט בזיכרונה של הלקוחה והלקוח – על מנת שיזכרו אותו כסימן היכר מובהק ובלתי נשכח של החברה או העסק. לוגו טוב מאפשר לקהל היעד זיהוי פשוט וקל של שירות או מוצר שהחברה מציעה ומספקת; יש לו חלק בתפקיד ליצור נאמנות לטווח הארוך.

עיצובו לוגו – שלב ראשון?

לוגו משמש כסימן היכר; על מנת לעצב לוגו  טוב באמת, יש להשקיע זמן בהבנה מעמיקה של הזהות העסקית, שלאחריה נתחיל במציאת ראיון יצירתי המביא לידי ביטוי את מהות העסק – וגם ישווק אותו נכונה הגדרת הזהות העסקית היא מטרה ראשונה במעלה – ויש לבצעה על הצד הטוב ביותר עוד לפני שמתחילים לבחור אלמנטים ללוגו – כמו צבעים, צורות וכו'. אין מה לעסוק באסתטיקה לפני שאנו מבינים את הזהות העסקית. שאלות שאנו צריכים לשאול, לדוגמא: מהו אופי העסק, מה מייחד את העסק ביחס למתחרים? מיהו קהל היעד העיקרי? קהל היעד המשני? מהם ערכים מרכזיים המובילים את העסק? לאחר מענה על שאלות אלו, יהיה קל ובזרימה טבעית יותר לעצב את לוגו החברה.

איך יוצרים לוגו טוב באמת – שנשאר לנצח במוחותיהם של הלקוחות?

בני אדם הם יצורי אנוש עם יכולת מעולה לפיענוח של מסרים. סמלים מהויים גורם סטימולטיבי המאפשר למוחם לשחק עם הדימיון וליצור אסוציאציות דרך מערכות ורשתות זיכרון. המטרה של סמליל היא להעביר רעיון, רגש, מחשב, זיכרונות ותחושות המיצגות עסק. אפשר ליצור לוגו קליט במיוחד, אולם הדבר דורש סיפור המתאר את מהות העסק בתמציתיות מקסימאלית. הלוגו מספר סיפור על-ידי צורות גראפיות.

אילו צבעים עשויים להתאים ללוגו החברה?

לוגו הכולל אלמנטים ורקע צבעוניים משפיע על האווירה שהעסק מעוניין לשדר – ועל כן ישנו הכרח להתאימו למסר. בעת עיצוב לוגו, יש לקחת בחשבון, במשך תהליך העיצוב כולו, את המסר שמעוניינים להעביר לקהל היעד. ישנו קהל שמתאים יותר לעצב עבורו לוגו עם צבעים מאופקים המשדרים יוקרה וסולידיות. עבור קהלים אחרים, אנו עשויים להזדקק לאלמנטים נועזים יותר, צבעים בהירים, ניגודיות וכו' – הכל כתלות בקהל היעד ובמסר אותו אנו מעוניינים להעביר אליו.

לוגו איכותי עבור מיתוג עסקי מקיף

אנו חיים בעולם הרווי מסרים שיווקים ותחרות רבה במטרה לזכות בתשומת ליבם של הלקוחות; על כן, בעת עיצוב לוגו לחברה ולעסק, יש לדאוג שישקף את החברה באופן ייחודי, בצורה שתבדל אותה ממתחרותיה, כמו גם את המטרות השיווקיות שלה ובאופן שידבר בצורה הטובה ביותר על קהל היעד אליו אנו פונים. לוגו ייחודי ומפתיע, עם מסר תמציתי וברור ימשוך אליו קהל יעד ייעודי בעל פוטנציאל רב להיות מושפע מהמסרים, כמו גם מרמת הגימור. עלינו לנצל את ההזדמנות ליצור רושם ראשוני מול הלקוח – וניתן לעשות זאת באמצעות לוגו מעולה.

 

אז איך ממשיכים מכאן?

כל אחד יכול לעצב לוגו, אולם לא כל אחד ידע לעצב לוגו טוב. אם אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם לוגו מנצח – רצוי שתפנו לחברה שבכך היא עוסקת: ביצירת לוגו מנצח שללא ספק ידע לעשות את דרכו אל ליבם וזכרונם של הלקוחות.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

מתכונים מומלצים