מי הוא המעצב תעשייתי ומה תפקידו בתהליך הפיתוח?

מעצב תעשייתי הוא זה שעובד על פיתוח ועיצוב המוצרים, החל מהשלב הראשוני, עד למוצר המוגמר, שביכולתו גם לצאת לשוק. המיקוד בתחום העיצבו התעשייתי, זה הליווי משלב השרטוט, או שלב הפקת הרעיונות, עד לגמר התהליך, בו המוצר באמת פוגש את הקרקע, ואת השוק.

קרדיט: FREEPIK

 

כחלק מתהליך ייצוב ועיצוב המוצר, אפשר שיהיה עניין להתחשב בעלויות הייצור, בפרקטיות של עיצוב המוצר, ובאיכות או מהות חומרי הגלם שמרכיבים אותו. הסיבה שיש עניין להתחשב בגורמים אלו, היא שבסופו של דבר, אנחנו יכולים להחזיק מוצר מוגמר ביד, המיוצר בקו תקן תעשייתי. כלומר, יהיה עניין לייצר אותו בצורה תעשייתית, כך שכל עלות ייצור של חומריו ותהליכי ייצורו, תכפיל את עצמה פי כמה וכמה, אם וכאשר אותו מוצר יושק לעולם.

התחשבות בעלויות ייצור

חלק מהנושא, או מהמלאכה של עיצוב מוצר, זו גם היכולת להכניס רווחים, כדי לתמוך את בעל המלאכה לרווחה כלכלית, ולגמול לו על מלאכתו. באם עלויות ייצור המוצר, גבוהות שלא לצורך, הן יינגסו ברווחים מן המוצר, שלא לצורך. ואם הן גבוהות כתוצאה מהיכולת העדכנית להפיק את המוצר, כאשר בעתיד אפשר שתהא טכנולוגיה מתקדמת דיו כדי לאפשר ייצור בעלויות נמוכות יותר, אפשר לשקול את תועלת המוצר אל מול העלויות הגבוהות שלו כדי לבדוק אם יש עניין להשיקו לשוק. בעולם העסקים, קוראים לזה "בדיקת היתכנות", זו מעין בדיקה של אורות הרמזור, באם יש אור ירוק או לאו.

אם וכאשר רוצים להביא מוצר לעולם, אך מבדיקת ההיתכנות הכלכלית עולה שהוא לא יכניס רווחים, אולי מתוקף עלות הייצור שלו, אולי מתוקף ביקוש בשוק, וכיוצא בזה – ייתכן שאין זה יהיה חכם להביא את המוצר לייצור תעשייתי. אם כי מדובר בבדיקות שהן תאורטיות, אינן חזות הכל וגם מוצר שאין לו היתכנות כלכלית, יכול להפתיע מעבר למה שהמחשבה צפתה, הן ברמת היכולת שלו למשוך רווחים כלכליים, והן ברמת הערך שהוא מביא לעולם.

תמיכה בסביבה ובחיים שבה

נוסף על כך, מעצב תעשייתי בודק את החומרים מהם המוצר מורכב, שכן ישנם חומרים שיש להם שמישות רבה יותר, והם אקולוגיים יותר לסביבה, ובטוחים יותר לבני אדם, וכיוצא בזה. ואם יש לו עניין מסוים, לתמוך את הסביבה ואת הישויות המתקיימות בה, הרי שבחירת החומרים של המוצר תשקף את זה.

ולבסוף, או לפחות מבחינת הרשימה שהבאנו, הפרקטיות של המוצר הוא מדד רלוונטי, שכן אם הוא לא יהיה פרקטי, לא יהיה בו שימוש. ואם למוצר אין שימוש, אז אין לו ערך (עבור מי שיכול היה לעשות בו שימוש), וסביר שהוא גם לא יביא רווחים. כי כסף הוא פונקציה של ערך, וערך הוא פונקציה של שימוש (שמאפשר משמעות בחיים). על כן, באם מרכיבים, לדוגמה, מוצר לילדים, הרי שצורה מעניינת, ריח נעים וחוויה מהנה הם חלק מהאיכויות שניתן לשלב לתוך המוצר, כדי לאפשר שמישות ופרקטיות עבורם. בניגוד אולי, למנגנון מורכב להבנה, או למוצר שלא בדיוק מביא את הערך שהיה בכוונת המשורר עבורו.

על כן, זה הכל לכתבה זו – תודה על קריאתך.

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ