נקודות חשובות בהתנהלות עם קורקינט חשמלי

חישוב זמן טעינת הסוללה

הרצון לנסוע ללא תקלות מיותרות או עיכובים כלשהם מדגיש שיש לדעת להתנהל נכון עם קורקינט חשמלי הן בנסיעה בודדת והן על בסיס יומיומי ולטווח ארוך. הדבר אומר שצריך להיות ערניים לדברים שונים כדי שהקורקינט ישרת כל אחד בכל רגע שירצה בכך. לדוגמא, חישוב זמן הטעינה של הסוללה יביא לכך שאף אחד לא יתעכב ברגע שהוא רוצה לעלות שוב על אופניו עם סוללה מלאה.

 

קרדיט: No Risk

קרדיט: No Risk

בכל הקשור לטעינה, הרי שיש לדעת שככל שהקיבולת שלה גבוהה, זה אומר שזמן הטעינה יהיה ממושך יותר. יש גם יחס חשוב בין גודל הסוללה לגודל המטען, ולכן יש גם לבדוק שמדובר במטען שה-אמפר/שעה שלו גבוה, אחרת הטעינה תהיה ארוכה מאוד. בנוסף, מומלץ להשתמש במטען המקורי של יצרן הסוללה, וזאת גם כדי למנוע סיכון של הסוללה.

 

המלכוד שמציג משקל הקורקינט

 

קורקינטים במשקלים שונים נמכרים היום בארץ ובעולם, כשרובם נע במשקל של בין 10-20 ק"ג, וחלקם גם במשקל המרבי שמותר בארץ, העומד על 30 ק"ג. אלמנטים שונים מרכיבים את המשקל הסופי של קורקינט חשמלי, ואם דברנו קודם לכן על קיבולת גבוהה של סוללה, הרי שהקיבולת הגבוהה מציגה גם משקל גבוה של הסוללה. הדבר אומר שנוצרת תוספת משקל לשלדת הכלי.

בנוסף, בולמי זעזועים שמותקנים בכלים מסוימים או מזלג כפול למשל, מביאים גם הם לעליית משקל הקורקינט. נכונה העובדה שקורקינט כבד יותר יכול להיות גם יציב יותר, אך יש גם עניין נוסף של המשקל שמציג קושי לא מועט בנשיאת הכלי כשיש צורך בכך. לכן חשוב לעשות את השיקול המתאים לכל רוכב כדי למצוא קורקינט שמשקלו מציג הן בטיחות ברכיבה והן נוחות בנשיאה.

 

מה צריך לבדוק לגבי הכידון והמזלג

חלקים מסוימים בקורקינט חייבים להיבחן אישית ע"י כל רוכב, אם נגדיר זאת כך. אם אנו מדברים על שני אלמנטים חשובים כמו הכידון והמזלג, הרי שבדיקתם תביא להבנה האם הקורקינט יהיה נוח ובטוח יותר לנהיגה. כך, דגם שיגיע עם כידון ומזלג שבנויים כיחידה אחת, יכול לא להתאים לרוכב גבוה, מאחר ולא ניתן לשנות את גובה הכידון, כשלעתים הדבר פוגע בשליטה יעילה בעת הרכיבה.

מעבר לבדיקת כל דגם בכל הקשור לבדיקת הגובה המרבי והנמוך ביותר של הכידון, חשוב לשים לב גם לבלימה ולתאוצה במהלך הרכיבה. במצבים אילו הרוכב נע קדימה או אחורה ומפעיל לחץ רב על הנקודה שמחברת את המזלג לקורקינט. לכן משווקים היום דגמים עם מזלג כפול שיש לו יכולת טובה להתמודד במיוחד עם רוכבים כבדים יותר. נציין רק שמדובר על מזלג כבד יותר ממזלג רגיל.

 

צורת הנהיגה של הרוכב

עם כל הכבוד לנתוני הקורקינט שעוזרים לכל אחד להבין כיצד יש להתנהל עם כלי חשוב זה בכל רגע, הרי שחשוב לדבר מעט גם על הגורם האנושי, כלומר על חלקו של הרוכב בשימוש בכלי. לדוגמא, מי שירכב בנעליים סגורות עם סוליה מחוספסת, כגון נעלי ספורט למשל, יגביר את רמת היציבות שלו על משטח העמידה, ומי שירכב עם כפפות מתאימות ייהנה מיציבות אחיזה טובה יותר בכידון.

אין להקל ראש גם לגבי עמידה בחוקים ובתקנות שנקבעו לגבי קורקינטים חשמליים, כך שיש לחבוש קסדה בכל נסיעה, אסור להרכיב עוד נוסע על הקורקינט, יש לרדת מהכלי בכל פעם שמגיעים למעבר חצייה ולהוליך אותו ידנית ועוד. שילוב בין הגברת נוחות הנסיעה ורכיבה בהתאם לחוק בכל רגע של היממה, יביאו לכך שתיווצר התנהלות נכונה ובטוחה עם הקורקינט והנאה מוחלטת ממנו.

המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ