קלווין קליין

נראה כאילו המותג קלווין קליין היה כאן מאז ומעולם. ליין ההלבשה התחתונה שלו מבצבץ כמעט מכל חשבון אינסטגרם של מפורסמי העולם. מי לא דיגמן עבורו? קייט מוס בפרסומת השנויה במחלוקת מ-1993, ג'סטין ביבר ואפילו כוכבת הפופ המדוברת ביותר בעולם בשנים האחרונות, בילי אייליש.
מה סוד הקסם של המותג, שסוחף אחריו כל כך הרבה אנשים, נשים וגברים?

זה כבר 50 שנה שהמותג קלווין קליין הוא בין מותגי האופנה החזקים והידועים בעולם, עם ליין הלבשה תחתונה מצליח, ג'ינסים, בגדי ספורט, בגדי ערב, ואפילו בישום. הוא החל את דרכו בשנת 1968, כאשר קלווין קליין, בן למהגרים יהודים מרובע הברונקס בניו יורק, חבר לחבר ילדותו בארי שוורץ. קליין היה מופקד על הפן העיצובי, ואילו שוורץ על הפן העסקי. החברה מכרה תחילה מעילי נשים, ובהמשך התרחבה לבגדי ספורט, והחלה לצבור תאוצה בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
שמו של קליין עלה לכותרות בעקבות שיטת הפרסום והשיווק הפרובוקטיבית והחדשנית יחסית לאותה התקופה, כאשר רבות מפרסומות המותג היו נועזות ובעלות אופי מיני. הבאזז והעניין הרב שפרסומות אלו עוררו, תרמו לכך שהשם קלווין קליין מוכר כמעט בכל בית, ומכירות המותג נסקו ונותרו יציבות עד ימינו אנו.

זה לא פשוט לשמור על רלוונטיות, בייחוד לא במציאות המשתנה במהירות בה אנו חיים, ולמרות זאת בקלווין קליין בכל זאת מצליחים לעשות זאת במשך 50 שנה.
הסוד הוא הקו והאמירה עליה שומר קליין לאורך כל הדרך, והוא טשטוש הגבולות בין בגדי נשים וגברים. קליין היה מבין מעצבי האופנה הראשונים לעצב בגדים שהם יוניסקס, כאשר כולם משדרים נינוחות, אלגנטיות, ובעיקר קוליות. נכון לאותה התקופה, זה היה פורץ דרך וחדשני. רוב מעצבי האופנה דאז נהגו לשמור על הבדלים ברורים בין העיצובים של בגדי נשים לבגדי הגברים.
את טשטוש הגבולות הזה לקח קליין גם למחוזות הבישום, כאשר בשנת 1993 השיק את הבושם "CK ONE", בושם בניחוח יוניסקס, לנשים ולגברים כאחד. זה הוא לא עניין של מה בכך, אלא הצהרה ואג'נדה של ממש -
לנתק אותנו מכל ההקשרים החברתיים והמגדריים שאנחנו מכירים מילדות; ריח פירותי ומתוק לנשים, וריח חזק ומריר לגברים. זה אמנם נשמע מצחיק, אבל השינויים הללו מתחילים מהדברים הכי קטנים וטריוויאליים כמו פרטי לבוש או ניחוחות, וקלווין קליין היה הראשון לזהות זאת, ועוד בשנות התשעים, ובכך להצעיד אותנו אל העולם המנותק ממוסכמות חברתיות ישנות ושמרניות, המוכר לנו כל כך כבר מאז שנולדנו (חדר כחול לבנים, וחדר ורוד לבנות, מישהו?(.

לא בכדי המותג הרחיב את עצמו לכלל הגלובוס ומחזיק סניפים באירופה ובאסיה, וסלבריטאים רבים לובשים מעיצוביו. קלווין קליין מצליח לשמור על אג'נדה חברתית, חדשנות פורצת דרך ועדכניות, תוך שימת דגש על עיצובים נקיים ואלגנטיים.




 

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ