בניית אתרי תדמית

בעולם העסקים של היום, בתחילת העשור השלישי של המאה העשרים ואחת, התחרות הנה אינטנסיבית ביותר. כמעט בכל תחום שהוא, ישנם חברות ובתי עסק רבים שמתחרים על אותו נתח קהל יעד, ומבקשים להציע להם את המוצרים והשירותים הטובים ביותר בשוק. ישנן דרכים רבות ומגוונות שמאפשרות לעסק להבליט את יתרונותיו אל מול המתחרים, החל בפרסום מסיבי בשלטי חוצות ופרסומות בעיתונים, דרך פרסומות קליטות בטלוויזיה וכלה באתרי אינטרנט המציגים את מרכולתו של העסק. מבין הדרכים הנזכרות לעיל, דווקא אתר אינטרנט מהווה בתור הכלי האפקטיבי ביותר.

לפני שנבחן מדוע כל עסק וחברה חייבים ליצור אתר שמציג את מוצריהם ואת טיבם, נבקש להבין מה זה אתר תדמית ומה הוא כולל. כיום, ישנם אתרים ממינים וסוגים שונים, בין אם אתרי חדשות ורשתות חברתיות שרבים מאיתנו גולשים בהם חדשות לבקרים, ובין אם אתרים ספציפיים יותר שנועדו לקשר בין בית העסק לבין קהל הגולשים. אלו האחרונים מציגים תמונת פרופיל של העסק, וכוללים אלמנטים חשובים שהלקוח הפוטנציאלי צריך לדעת, כגון תולדות העסק, צוות ההנהלה והעובדים, החזון המקצועי, וכמובן, היצע המוצרים ו/או השירותים המוצעים לקהל הלקוחות.

לאור כך, ניתן לראות שאתר זה מהווה בתור כרטיס ביקור ווירטואלי המוצג בפני הגולשים ולמעשה מתווך בינם לבין העסק. בהתאם לכך, אתר תדמית נוטה להתמקד ביתרונות העסק - בטיב המוצרים או השירותים לעומת המתחרים, בשירות הלקוחות המהיר, היעיל והאדיב, בניסיון עתיר השנים של העובדים וההנהלה, בתרומה לקהילה ובערכים החברתיים והמקצועיים שהעסק מבקש להגשים.

אתר התדמית מאפשר לעסק להתבלט בתחום בו הוא פועל, להפגין את יתרונותיו לעומת המתחרים וליצור קשר שוטף עם קהל הלקוחות. סיבה חשובה נוספת בגינה אתר מעין זה הנו חשוב ביותר לכל בעל עסק היא שבעידן הדיגיטלי של היום, אם אתה לא במרחב הווירטואלי, אתה פשוט לא קיים. כאשר לקוח פוטנציאלי מבקש למצוא מוצר מסוים, הוא בראש ובראשונה מחפש אותו באינטרנט, בין אם בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות, ובין אם בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל. עסק שאין לו נוכחות ווירטואלית יישאר מחוץ לרדאר הגולשים ובכך לא יוכל להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאליים והפעילים שלו.

יתרון משמעותי נוסף שמוצע על ידי אתרי התדמית הוא שבניגוד לפרסום בעיתונות או בטלוויזיה המוגבלים לזמן חשיפה קצר, אתרי אינטרנט מתקיימים במרחב הווירטואלי לאורך זמן רב, יש שיאמרו לנצח. כך שאתר שהוקם בחודש מסוים, עדיין יאפשר למשוך גולשים גם בסוף השנה, ושנים רבות לאחר מכן.

בכדי ליצור אתר שכזה ניתן לפעול בשתי דרכים עיקריות. ראשית, כמו בכל דבר, כמעט, ניתן ליצור אתר באופן עצמאי, באמצעות פלטפורמות חינמיות לבניית אתרים. הדרך השנייה, והמומלצת יותר, היא לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בכך, אשר יוכלו לבנות אתר אפקטיבי, אסתטי ורספונסיבי, ההולם את צרכי ומאפייני העסק.

 

קרדיט לתמונה: freepik

המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה