אתרי הקניות הגדולים בעולם

איביי – eBay

ללא ספק האתר הגדול בעולם, עם 182 מיליון משתמשים ברחבי העולם, וכ-1.3 מיליארד מוצרים המוצעים למכירה מדי יום. איביי היא הפלטפורמה הראשונה ברשת האינטרנט אשר הציעה את צורת המכירות השיתופית, שבה כל אחד יכול להציע מוצר (חדש או משומש) למכירה, וכל אחד יכול למצוא את המוצר שהוא מחפש, במחירים זולים ברמה משמעותית ממחירי השוק. המגוון, השירות, הנוחות והמחירים מושכים מיליוני אנשים לבצע את רוב הקניות שלהם ברשת דרך איביי.

אמזון – Amazon

הלוגו של אמזון הוא המילה Amazon עם חץ בין האותיות A ו-Z, אשר נועד לרמוז שהאתר מציע הכל (From A to Z, שהיא המקבילה האנגלית לביטוי מא' ועד ת'). למעשה, אין אמת גדולה מכך, אמזון התחילה בתור פלטפורמה למכירת ספרים, ומהר מאד התקדמה להיות הפלטפורמה הגדולה בארה"ב מבין אתרי הקניות בחול ולאחת הפלטפורמות הגדולות בעולם לשם כך.

בנוסף למה שאיביי מציעה, אמזון מציעה גם מוצרים משלה למכירה, ולא רק משמשת כפלטפורמה למוכרים. המוצרים שאמזון מציעה מגיעים עם אחריות מלאה, של אמזון, לאיכות המוצר והגעתו שלם לבית הלקוח.

עלי אקספרס – Ali Express

אתר המכירות הסיני עלי אקספרס, אשר הוקם ב-2010, כשלוחה של קבוצת עלי-באבא לסוחרים פרטיים, נוטל נתח הולך וגדל משוק הקניות הרשת העולמי. המוצרים הזולים, השירות הנהדר, והמבחר הבלתי נגמר של מוצרים מושכים מיליוני קונים מדי יום לאתר.

עלי-אקספרס הפךל את בעליו לאחד האנשים המפורסמים בעולם, כאדם שבנה את עצמו מכלום והגיע לעושר רב. האתר השיק לאחרונה, כמו שני מתחריו שכבר ציינו, אפליקציה סלולרית, מה שהופך את כל חווית הקניות להרבה יותר קלה וזמינה. האפליקציה, אגב, זמינה גם בעברית!

וויש – Wish

גילוי נאות, וויש הוא לא אתר, ל-Wish יש רק אפליקציה סלולרית. אבל אי אפשר להתעלם מהשחקן הרביעי בשוק הקניות ברשת, שתופס נפח קניות הולך וגובר, ומהווה תחרות משמעותית בעיקר לעלי-אקספרס, שכן זוהי גם כן פלטפורמה מהמזרח הרחוק, אשר מציעה מוצרים במחירים נמוכים משמעותית. העניין המושך במיוחד באפליקצית Wish היא העובדה שהם לעיתים מציעים מוצרים במחיר משלוח בלבד – צריך רק למצוא את הדילים הנכונים.