5 הפירות הכי בריאים לעונת החורף

פירות, כולם יודעים, הם מקור נהדר להמון יתרונות בריאותיים – ויטמינים, מינרליים, נוגדי חימצון ושאר ערכים תזונתיים שהגוף זקוק להם. הכנו לכם רשימה של הפירות הטובים ביותר למאכל בתקופת החורף, אשר יספקו לכם את מנת הויטמינים היומית, כמו גם את מנת הפינוק המתוק היומית, שהגוף זקוק לה.
שימו לב כי הפירות אינם מסודרים על פי סדר כלשהו, וכל אחד מהם יכול להוות מקור לשלל ויטמינים וערכים תזונתיים.

תותים

תותים הם הפירות בעלי כמות הסוכר הקטנה ביותר, ב-100 גרם תותים יש רק כפית סוכר אחת, ומלבד שהם מתוקים ומספקים את הצורך במתוק ללא עלות גליקמית גבוהה הם גם מלאים בויטמינים ומינרלים חיוניים לשלל פעילויות בתאי הגוף. הם מכילים כמויות גבוהות של ויטמין C, אשלגן ומנגן, כמו גם ויטמין B9, הנקרא גם חומצה פולית. גם הערך הקלורי של תותים הוא נמוך, וב-100 גרם תותים יש רק כ-32 קלוריות.

תפוזים

התפוזים מורכבים בעיקר מפחמימות ומים, הם מכילים סוכרים פשוטים (סוכרוז, פרוקטוז וגלוקוז) אשר נחשבים לסוכרים בריאים יותר מאשר סוכר לבן מעובד, כמעט נטולי שומן, ובעלי ערך קלורי נמוך. תפזים הם מקור נהדר לסיבים תזונתיים, לרשימה ארוכה של ויטמינים ומינרלים, והינם בעלי אינדקס גליקמי נמוך, שמשמעותו היא שפירוק הסוכרים בהם ארוך יחסית, והסוכר שבהם משתחרר באיטיות. תפוזים ידועים בסיוע למגוון תהליכים בגוף, להתחדשות התאים ולמוות טבעי של תאים, ובכך גם למניעת התפתחות סרטן.

ענבים

ענבים מכילים נוגדי חימצון רבים, אשר מסייעים בשמירה על התאים והעור, ומסייעים במניעת מחלת הסרטן. הם גם מסייעים בהאטת תהליכי הזדקנות, תורמים לניקוי רעלים, מסייעים למערכת העיכול ותורמים למראה עור בריא. ענבים עשירים בגלוקוז, הצורה הטבעית של סוכר, סוכר חד תאי, אשר מספק אנרגיה לגוף ואינו מזיק כמו הסוכר המעובד.

קיווי

מקור מצוין לויטמין C, ובנוסף, יחד עם שפע נוגדי החימצון, הקיווי הוא בעל ערך גליקמי נמוך, זאת גם מכיוון שקיווי מכיל כמות נמוכה של סוכר, ווגם בגל הרכב הסוכרים, אשר מתפרק באופן איטי בגלל הסיבים המסיסים המעכבים את ספיגת הסוכר בדם.

אפרסמון

אחד הפירות העשירים ביותר בפחמימות, מהווה מקור מצוין לאנרגיה במהלך היום. כמו כן, אפרסמון עשיר בויטמין A, החיוני לעיניים, לתפקוד המערכת החיסונית ולהתחדשות תאי העור. האפרסמון עשיר בסיבים תזונתיים, המסייעים למערכת העיכול, ובנוגדי חימצון, ויטמינים A, E ו-B6, אשר חיוניים למערכות רבות בגוף.