יועץ עסקי בתחום המזון? הכירו את כרמית ותומר – מלווים עסקיים מהשדרה הניהולית הבכירה של ענף המזון.

 יועצים עסקיים בתחום המזון

 

יועץ עסקי בתחום המזון הוא גורם שברוב המקרים מעניק טיפול הוליסטי לעסקים כמו מסעדות ומפעלים לייצור מזון. יועצים עסקיים אמנם מייעצים לעסקים בתחומים רבים ומגוונים, אך בכתבה זו נדון בצרכים הספציפיים של מסעדנים ועסקים בתחום המזון ובשני מישורים: נדבר על יועצים עסקיים שמייצרים תוכניות הבראה למסעדות ש'תקועות', הן מבחינת צמיחת הרווחיות שלהן והן מהיבטי תפעול או מבנה ארגוני שלא עודכן או שלא מתאים למציאות בה העסק פועל ונדרשות ההתאמות הספציפיות לכך, ומאידך נדבר על יועצים עסקיים אשר מגיעים אל היזמים לפני הקמת העסק הלכה למעשה, ומכינים עבורם 'תוכנית הקמה לעסק' או בשמה היותר נפוץ - 'תוכנית עסקית'.

 

ואחרי שאמרנו זאת, ניתן אף להוסיף ולהגיד שעצם ההבנה שעסק זה או אחר זקוק ליועץ עסקי בתחום המזון – מהווה רק את החלק הראשון בתהליך שעוברים בעלי עסקים שמעוניינים בשיפור שורת הרווח. ומה לגבי מתן כלים לבחירת יועץ עסקי? בימים של הצפה דיגיטלית – כיצד באמת ניתן לדעת שהיועץ העסקי שבחרתם, הוא הגורם הנכון עבורכם, זה שיביא לשיפור הביצועים והגדלת שורת הרווח או לפתיחה נכונה וחלקה יותר של העסק שלכם?

בשבועות האחרונים חרשנו את הרשת מתוך ניסיון להבין קצת יותר טוב 'מי נגד מי'? בעולם הזה של ייעוץ עסקי למסעדות ניסינו להבין לעומק כיצד מגיבים מלווים עסקיים כאשר השאלות שלנו התרכזו בתוכניות להבראת עסקים קיימים בתחום המזון למשל. אולי אחד הדברים הראשונים שצריך לציין, הוא שבאופן מפתיע, נתקלנו במספר גבוה של גורמים לליווי וייעוץ עסקי.

אחוז גבוה מהם ומהן דיברו באופן מאוד מרשים והותירו רושם חיובי, אך מה שהיה חסר לנו – לפחות ברוב המקרים צריך להגיד ביושר, היה עניין הניסיון; ניסיון שטח אמיתי, קרי, ניהול בידיים של עסקים גדולים (hands-on) וכאלה שהצליחו בתחום המזון, דבר שהיה חסר לפחות ברוב המקרים שהתחקירניות שלנו הביאו אל השולחן.

 

לאחר מספר ימים אל תוך הליך מחקר השוק שלנו, יצא לנו לשוחח עם כרמית ותומר. כרמית ותומר מאוד בלטו לעומת יועצים עסקיים ומלווים עסקיים אחרים, וישר הצלחנו לראות ולהבין את זה. בשלב מאוד מוקדם של השיחה הצלחנו להבין שמדובר כאן בצמד יועצים עסקיים בתחום המזון שיש מאחוריהם ולפניהם כמה וכמה ציוני דרך מאוד משמעותיים ובולטים.

"קפה נואר" (מקבוצת "נואר"), רשת "אגאדיר", "משקר" מקבוצת "קוקה קולה", רשת "ג'ירף", "נונו" ו"מימי" (מקבוצת "נונו") – זוהי רק רשימה חלקית של עסקים בהם תפסו כרמית קרביץ ותומר עמבר את התפקידים הכי בכירים שניתן לפגוש בענף.

כשמדברים על יועץ עסקי בתחום המזון , על לא פחות מיועץ עסקי מומלץ בתחומו, חשוב מאוד להזכיר את כרמית ותומר. לאחר 20 שנים במהלכן ביצעו בידיים (hands on) תפקידי ניהול בשדרה הניהולית הבכירה של ענף המסעדנות והמזון הישראלי, החליטו תומר עמבר וכרמית קרביץ לשלב כוחות לכדי הקמת גוף לליווי עסקי – כזה אשר ביכולתו המקצועית ללוות את כל סוגי העסקים, יחד עם זאת שם דגש על עסקים בתחום המסעדות והמזון.

 

ניסיון שטח זה לא הכל אצל כרמית ותומר, גם השכלה אקדמית רלוונטית לתחום יש באמתחתם; תומר עמבר הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים, ותואר שני במנהל עסקים בתוכנית Executive MBA מטעם אוניברסיטת ת"א. כרמית קרביץ מחזיקה בתואר ראשון בכלכלה וניהול, ובתואר שני במנהל עסקים בתוכנית Executive MBA של אונ' ת"א.

עם ניסיון שטח כזה של 20 שנים, כיצד אתם נכנסים ומסייעים באמצעות ייעוץ עסקי למסעדנים?

"אם מסתכלים על העבודה שלנו לרגע מלמעלה, ויוצרים מעין תרשים זרימה שמסביר מה אנחנו עושים, אז לתרשים הזרימה הזה יש שתי רגליים", פותחת כרמית. "רגל אחת היא רגל ההקמה – המצב הזה מתאר ליווי עסקי בעת הקמת עסק חדש כמו מסעדה; אנחנו מייצרים תוכנית עסקית מקיפה לבעלי ובעלות עסקים, שם קיימת התייחסות להיערכויות שונות ברמת ביקושים כמותיים, היקפי הכנסות וקצב התפתחות, קיים שיח ער לגבי היקף ההכנסות בשלבים שונים של חיי-העסק, היקף ההשקעה הנדרשת -  וכל זאת על מנת שהכל יהיה על השולחן ושאפשר יהיה בעצם להסתכל על הדברים כפי שהם, תוך מתן הכוונה מקצועית והטמעת כלים טכניים שמטרתם לתת אופק חיובי ויכולת הישרדות וצמיחה. זו הרגל הראשונה", מסבירה כרמית.

 

"הרגל השניה שכרמית מדברת עליה", נכנס לשיחה תומר ומוסיף, "היא כל נושא הכנת תוכניות ההבראה לעסקים. כאן אנחנו כבר מדברים על לגשת לעסק קיים – יהיה זה מפעל לייצור מזון או מסעדה לשם העניין – לחקור אותו מהפנים אל החוץ ברמת הניהול, ממש למפות את העסק, ולייצר תוכנית שבקצה שלה יש מטרה אחת, והיא הבאת העסק למצב שרמת הרווחיות שלו עולה. פשוט מאוד להוציא אותו מהבוץ הכלכלי אליו הוא נכנס", מסכם תומר.

 

מהדברים של כרמית ותומר הצלחנו להבין כי אותו ניסיון שטח בניהול בכיר ופעיל של עסקים בתחום המזון, מאפשר להם לגעת בכל-כך הרבה בסיסים שגוף לליווי עסקי ללא ניסיון מקביל לא יכיר לעומק; הגדרת יעדים ומדדים עבור בית-העסק, מיפוי הכנסות העסק, ניתוח עלויות חומרי-גלם, ניתוח הוצאות כוח אדם, עלויות שילוח, התנהלויות מול ספקים, יצירת תוכניות לתמרוץ ותגמול מנהלים, הליכי בקרה ותחזוקה בעסק, שיח ומוכנות למשאים ומתנים מול גופי מימון וספקים, הטמעת כלים טכנולוגיים לבקרת הליכי צמיחה וניהול – כל אלו ועוד הם תתי-הליכים שכרמית קרביץ ותומר עמבר מכירים באופן הכי יסודי שרק ניתן לדמיין.

וכפי שצוין בפתח הדברים, רצינו לאתר גוף לליווי עסקי שמסוגל לחבוש את שני הכובעים – גם הכנת תוכניות עסקיות להקמת עסק, וגם ליווי עסקי לעסק קיים ואנו מאמינים כי הצלחנו במשימתנו.


ועם נתוני-פתיחה כאלה - לצד כל אותם כלים לניהול העסק ולהגדלת רווחיותו שעלו כאן, נגיד שאם אתם בעליו של עסק שעתיד לקום, או של כזה שכבר רץ וצריך ניהול נכון יותר שיביא לצמיחת רווחיותו, שווה לכם לשבת לקפה עם תומר עמבר וכרמית קרביץ, וזה אפילו מאוד קל. גללו מעט מעלה בכתבה זו, הבחינו בקישור בטקסט, לחצו עליו והכנסו לאתר האינטרנט Carmit & Tomer. שניה אחרי שתכנסו, תבחינו בכפתור הוואטסאפ, תנו קליק ודברו עם תומר, שיתאם מולכם מתי מתכנסים לשיח רציני על העסק שלכם ועל שאיפותיכם הכלכליות בהקשרו.

קרדיט תמונה: יחצ

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ