מוכרים אותי: 5 טיפים למכירת רכב נכונה, מהירה וקלה

זאב נחמנזון

 

5 טיפים למכירת רכב נכונהשוק הרכב המשומש בישראל גדול פי 3 משוק המכוניות החדשות. רוצים להכנס אליו? הנה כמה טיפים

 

מיליון מכוניות משומשות אינן טועות. כמעט מיליון, אם לדייק אז 991,402 מכוניות. זה מספר העברות הבעלות על רכב בשנת 2021, עליה של 13% מ-2020. את הנתונים של שנת 2022 עדיין אין לנו, אבל המגמה הזו צפויה להמשך. בשוק הרכב הרווי, מול עליות מחירים, מיסוי חדש, בעיות בזמני האספקה ושאר רבות וצפונות – רכב משומש הוא מצרך מבוקש. ועדיין, גם בו יש תחרות קשה וכדי למכור רכב במהירות ובמחיר טוב צריך להתמודד מול הרבה אחרים. גם אם מדובר ברכב בודד של אדם פרטי – סוד ההצלחה הוא שיווק. אנו מצרפים חמישה טיפים קלילים ויעילים, שאם תיעזרו בהם תוכלו להעביר מהר מאד את הביטוח המקיף לרכב החדש שקניתם, מהרכב שזה עתה מכרתם.

 

הקפידו על נראות ותיקונים

לפני שאתם מוכרים את רכבכם כדאי מאד שתכינו אותו לכך. אנו לא מתכוונים לשיחות נפש עמו אלא לתיקונים קוסמטיים של פחחות, וטיפול בליקויים קטנים ברכב. אם הנזקים האלו יתגלו או ייראו בזמן שמישהו מעריך את שווי הרכב – השווי שלו וגם הסיכוי למכור אותו ירדו משמעותית. שפשופים, קרעים בריפוד, שריטות, עיקומים ומכות קלות ניתן לתקן היום בקלות יחסית ובמחיר זניח לעומת ההורדה שתצטרכו להציע אם לא תיקנתם. במידה והרכב לפני טסט – דאגו להעביר אותו. זה ייתן לכם שקט, ייצר אמינות ויקדם את סיכויי המכירה שלו. אל תכשחו לשטוף אותו ולנקות אותו לפני שבאים הקונים הפוטנציאליים. טוב מראה עיניים ממשמע אזניים.

 

דבר המפרסם

אם רק היינו יכולים למכור את הרכב שלנו על בסיס קרובים ומכרים הכל היה מהיר ופשוט יותר. אבל כדי להגיע לקהל רחב וחשוב מכך – רלוונטי, עלינו לפרסם מודעה. את המודעות ניתן לפרסם במגוון פלטפורמות: קבוצה מכירה ייעודיות במדיות חברתיות כמו פייסבוק הן יעד מצוין עם תנועה ערה, אם אתם מכוונים לקהל צעיר גם האינסטגרם והטיק טוק יכולים לשמש אתכם. לוחות מכירה באינטרנט הם גם בסיס טוב, ואם יש ברשותכם רכב יקר כדאי לשקול לשלם על מודעה מקודמת, שתבליט את עסקת המכירה שלכם מול מאות מתחרים אחרים. אם מדובר ברכב מנהלים יוקרתי ייתכן ומשתלם לפרסם הודעה בתשלום באחד מאתרי העסקים המובילים, ואם מדובר ברכב שמכוון לקהל מבוגר ושמרן יותר, גם פרסום מודעה בלוח של עיתון מודפס יכול להביא לקוחות.

 

אל תגידו לא ידעתי

שקיפות במכירה היא קודם כל מחויבת על פי חוק. אם תמכרו רכב שיש בו פגם רציני ולא דיווחתם עליו לקונה – אתם בבעיה. הסבירות שניקלע למצב כזה נמוכה מאד, ועדיין חשוב מאד להיות שקופים, אמיתיים והוגנים מול הלקוח הפוטנציאלי. אם לרכב היו תקלות רציניות או תאונות – אל תסתירו את המידע הזה. אם טיפלתם ברכב בזמן ובמוסכים מקצועיים (אין חובה על מוסכים מורשים) ויש לכם תיעוד והיסטוריית טיפולים – הציגו אותם. יש להם ערך גם מבחינת השמירה על הרכב, וגם מבחינת המחיר שלו. כשאתם מפרסמים את המודעה – ציינו את כל הפרטים הרלוונטיים: קילומטראז', תאריך מעבר טסט, מספר בעלויות קודמות, מצב מכאני, אבזורים שמעלים את שווי הרכב וכהנה. לא פחות חשוב – תמונות. אם אחת שווה אלף מילים, הוסיפו ארבע חמש תמונות של הרכב, מלפנים, מזוויות שונות, מקרוב ומרחוק.

 

משחק הגמישות

בישראל כמו בישראל – מתמקחים על כל מה שאפשר. זה אומר שגם אתכם יתמקחו על המחיר, וזה נורמלי לחלוטין. אם אתם יודעים מה המחיר הריאלי בו אתם מעוניינים למכור – אל תחשפו אותו מיד, והתחילו ממחיר גבוה מעט, בכ-10%. אחת השאלות האהובות על קונים בארץ היא "גמיש?", ואם נערכתם מראש לגמישות הזו תהיה לכם תשובה טובה ובשאיפה גם עסקה טובה.

 

סבלנות

ככה פשוט. מספר הימים הממוצע למכירת רכב בישראל עומד על כ-18 יום, וזה נתון משתנה לפי המצב במשק וכמובן לפי סוג הרכב, ההיצע והביקוש. זה שפרסמתם היום רכב למכירה לא אומר בהכרח כי כבר היום תקבלו פניות ממתעניינים, וגם אם כן – חלקם לא בהכרח יהיו רציניים או ריאליים. הסבלנות הנחוצה מכם היא גם כלפיהם. לא כולם נחמדים, לא כולם רוצים בטובתכם ולא כולם באמת רוצים לקנות.

אבל חלקם כן, והם גם יגיעו. דרושה רק סבלנות.

תמונה מאתר Shutterstock

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה