לינקשייק מסבירים איך מבצעים קידום אתרים על פי הספר

קידום אתרים הוא מרכיב הכרחי בכל אסטרטגיית שיווק בדיגיטל, ובעצם בכל אסטרטגיית שיווק - שהרי כבר ברור לגמרי שבלי נוכחות מרשימה בדיגיטל אין כמעט עסק שימצה את הפוטנציאל שלו. קידום אתרים על-פי הספר מחייב תשומת לב ל-4 נושאים עיקריים: כתיבת תוכן איכותי על סמך מחקר מילים, בניית היררכיה נכונה לאתר, אופטימיזציה באתר ובניית קישורים חיצוניים. בכתבה זו תמצאו הסברים מפורטים של המומחים של חברת לינקשייק לגבי 4 הנושאים הנ"ל והמלצות למימוש הפוטנציאל של תהליך קידום אורגני איכותי.

כתיבת תוכן על בסיס מחקר מילים יסודי

כולם יודעים להגיד ש'תוכן הוא המלך' באינטרנט, אבל בניגוד למלך שפשוט נולד למשפחה הנכונה, תוכן איכותי הוא משהו שנדרשת עבורו עבודה קשה. למעשה, עוד לפני שכותבים אפילו שורה אחת, יש צורך בהשקעה של זמן, מחשבה וגם מאמץ כדי לבצע מחקר מילים יסודי ומדויק.

 

מחקר המילים מבוסס על מספר כלים מקצועיים שמספקים מידע חיוני: אילו ביטויים מחפש קהל היעד של האתר והעסק בגוגל (כלומר, מה הוא בעצם רוצה לדעת ומהן השאלות שמעסיקות אותו), מהן מילות המפתח שעבורן הסיכוי לאינטראקציה משמעותית עם העסק גבוה במיוחד, מהם הביטויים שעבורם התחרות על מיקום גבוה בגוגל קשה מאוד ואיפה יהיה קל יותר להתברג בצמרת, ועוד. התוצר של מחקר המילים הוא רשימת מילים וביטויים שעבורם יתבצע הקידום, עם סדר עדיפויות - הביטויים הם כותרות אפשריות לתכנים באתר, או ליתר דיוק חלק מהכותרת, וכותב תוכן מנוסה ידע לשלב אותם ביעילות גם בטקסטים עצמם.

היררכיה נכונה לאתר

היררכיה חכמה מספקת שתי תועלות משמעותיות: קודם כל, לגולשים קל יותר להתמצא באתר ולהגיע אל התכנים שהם באמת רוצים לקרוא (או אל המוצרים שהם רוצים לקנות). שנית, היררכיה נכונה עוזרת לגוגל להבין את מבנה האתר ואת הערך שהוא מספק לציבור הרחב, ובעצם לזהות את האיכות שלו - ולהעניק לדפים השונים ציון גבוה יותר.

 

כלל אצבע פשוט אומר שחובה לאפשר לגולשים להגיע לכל עמוד ב-2-3 הקלקות לכל היותר. לתכנים מרכזיים כדאי כמובן לייצר גישה בקליק אחד בלבד. האמצעים לבניית היררכיה אופטימלית הם סרגל הניווט, קישורים פנימיים וגם שימוש בתגיות עשוי לתרום.

אופטימיזציה באתר

המומחים של חברת לינקשייק, שכבר קידמה מגוון רחב מאוד של אתרים במשך שנות פעילותה, ממליצים גם על מספר פעולות טכניות חשובות באתר. למשל, לוודא שלכל תמונה יש תגית מתאימה. לבדוק את מבנה הכותרות הפנימיות בכל עמוד. לוודא שאין קישורים שבורים (וגם ליצור בכל מקרה דף הודעת שגיאה חינני). לקצר ככל האפשר את זמן הטעינה של כל עמוד, ועוד - כל זאת בהתאם לנהלים העדכניים של גוגל.

בניית קישורים חיצוניים

כשגוגל רק נכנס לחיינו - לכאורה אי שם בהיסטוריה הרחוקה, בפועל לפני כ-20 שנים בסך הכל - לקישורים בין אתרים היה משקל נכבד מאוד. למעשה, זהו העיקרון שעל פיו הוקם גוגל - קישור מאתר אחד לשני מצביע על אמון ולכן האתר שאליו מפנים יקבל עוד נקודות מהאלגוריתם. היום המציאות שונה, אבל עדיין יש משקל לא מבוטל לקישורים. חשוב מאוד להקפיד שכל קישור יצא מאתר סמכותי, איכותי ולא פחות חשוב, רלוונטי לאתר שאותו מקדמים. גם לביטוי שעל גביו שותלים את הלינק יש השפעה על התוספת לציון מבחינת גוגל. עוד דגש הוא התמדה - עדיף להוסיף בכל חודש 3-4 קישורים טובים מאשר להוסיף בבת אחת 30 קישורים ולהסתפק בכך.

 

רק קידום אתרים שנשען על 4 הרגליים הנ"ל יוביל את האתר למקום גבוה באמת. בנוסף, על-מנת שהעסק ימצה את הפוטנציאל שלו, חשוב לוודא שכל אחד מ-4 המרכיבים מיושם באופן מקצועי. בהתאם, ממליצים המומחים של חברת לינקשייק לבחור היטב בידי מי מפקידים את מלאכת הקידום.

 

 

המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ