הרצאות לעובדים – ימי גיבוש והעשרה

הרצאות לימי עובדים יכולות במידה רבה לקבוע את הווי ואופי החברה, ולפיכך גם את תפוקת העובדים בה.
מחלקות HR (משאבי אנוש) אשר מעוניינות לטפח את מארג העובדים עליהן הן אמונות, עושות זאת לעתים קרובות באמצעות הרצאות לעובדים וימי גיבוש. ימים אלו יכולים לטפח את ההווי החברתי או לשנות את הכיוון אליו החברה הולכת, באמצעים מהנים ומעשירים.

 

אמנם הרצאות יכולות להיתפס כ'משעממות' או 'כבדות', אבל באמצעותן ניתן להעלות נושאים אשר לא באים לידי ביטוי בחיי משרד יומיומיים. הרצאות לימי עובדים יכולות להכיל נושאים מגוונים: קלילים – על מנת לאפשר ביטוי אינדיווידואלי של העובד, או להפיג מתחים אשר קיימים בכל מסגרת בעלת היררכיה ותחרותיות, או כבדים – על מנת לתת במה לנושאים חשובים כגון הטרדות מיניות וימי אבל, ובכך לאפשר דיון מעמיק.

למה לקיים הרצאות העשרה לעובדים?

כל סביבת עבודה, מקצועית ככל שתהיה, מורכבת מאריג של אינדווידואלים אשר פועלים יחד למען מטרה משותפת. כבכל קהילה, ישנה אווירה כללית השוררת בה, ומשפיעה על אופי הקיום והעבודה ולבסוף על התוצר הסופי. עבור מנהלים ומחלקות משאבי אנוש ההווי הקהילתי של החברה הוא ראשון במעלה בחשיבותו, כשם שהוא מבטא את אופי החברה. מנהל או מנהלת אשר ברצונם לשנות את כיוון החברה, או לחזק את הכיוון הקיים יכולים להשתמש בהרצאות או ימי כיף לעובדים ככלי עזר יעיל.

 

ההיסטוריה מוכיחה שעבודת צוות הינה הדרך להצלחה. צוות שעובד באופן יעיל, עם כבוד הדדי ותחושת שלמות יוכל להגיע לתפוקה והצלחה גבוהות באופן משמעותי. לכן, על הנהלת החברה וצוות משאבי האנוש לדאוג שכל עובדיה החברה, על כל גווניהם, מרגישים נראים ומיוצגים. לפיכך, ימי גיבוש והרצאות יכולות לשמש פורום נהדר כדי לגרום לתחושת שייכות וערבות הדדית בין חלקי החברה.

נוסף על כך, חברות אשר מציעות ימי העשרה ותומכות ברצונותיהם האישיים ותחומי העניין של העובדים שלהן יכולות למשוך אליהן כוח אדם איכותי יותר, ולמנוע נדידת מוחות אל מחוצה להן. כיום, כאשר ישנן חברות אשר מציעות תנאי עובדים גבוהים, חשוב לעמוד בסטנדרט המתפתח. ימי הרצאות העשרה וגיבוש מקובלים בכל החברות הגדולות.

איך בוחרים הרצאה?

הרצאות לימי עובדים הינן מגוונות וגמישות מאוד, זאת על מנת להתאים לצרכי הלקוח. אדם אשר מעוניין לתאם הרצאה עבור העובדים שלו, מוטב שיתייחס לנקודות הבאות:

  • דיון או העשרה? - כלומר, האם מטרת ההרצאה היא להביא לדיון בו כל אחד מהעובדים יביע דעתו בנושא מסוים, ובכך להציף סוגיות אשר יכולות לבוא במסגרת דיון? או שמא להשתמש בהרצאה על מנת להעביר חומר משמעותי להעשרת הידע מבלי לפתח דיון.

  • כיף או רציני? – ימי ההעשרה יכולים לתפקד כפרס או גמול על עבודה מאומצת. במצב כזה ייתכן שעדיף שיום ההעשרה יהיה יותר קליל וישרה על הצוות אווירה נעימה. במידה וחברה יוזמת את יום ההעשרה על מנת להעלות נושא רציני וחשוב לפעילות החברה, על אווירת ההרצאה להיות גם היא רצינית.

  • קשור לתחום העיסוק או לא? – חברה יכולה לארגן יום העשרה על מנת לדאוג ללימוד מרוכז של נושא מסוים אשר קשור לתחום העיסוק של החברה, לדוגמה: מצגת היכרות עם שפת תכנות חדשה, טכנולוגיה או תוכנה חדשה איתן מתחילה החברה לעבוד, יישור קו בנושא ארגון וסדר אישי ועוד.

טיפים מהמקצוענים

בבחירה של הרצאה חשוב להקשיב לקולות העולים מכיוון העובדים. חשוב לדעת באיזה תחום הם מעוניינים להיות מועשרים ואילו תחומים הם מרגישים שלוקים בחסר בחברה. לחברה יהיה קל יותר באופן משמעותי לטפח תרבות קיימת מאשר לבטל אותה וליצור אחת חדשה.

 

אפשרות יעילה היא לקיים סקר ובו להציע כמה אפשרויות לנושאים או פעילויות אשר יכללו ביום הגיבוש שתאריכו נקבע מראש. כך את האפשרויות ההנהלה תוכל לקבוע, ובזאת גם לקדם את הנושאים אותם היא רואה לנכון לקדם, וגם העובדים ירגישו שזכות הבחירה נמצאת בידיהם ושההנהלה קשובה לצרכיהם ורצונותיהם.

 

בנוסף, רצוי שההרצאה לא תהיה מורכבת רק מדיבור פרונטלי, אלא שימוש גם במצגות ונתונים אשר יעזרו לתפיסת תשומת הלב. כמעט כל אדם מאבד ריכוז לאחר זמן מסוים של פעילות אחת שחוזרת על עצמה. לעובדים יהיה קשה לקבל את החומר ולהשתתף ביום הגיבוש אם הוא ייעשה רק באופן 'יבש' ופורמלי. על ההרצאה לשלב מגוון פעילויות ודרכי העברת מידע כדי שכולם יצאו נשכרים מהפעילות.

 

 

המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול