יתרונות וחסרונות בהטמעת CRM

קרדיט תמונה FREEPIK

כיום זה כבר ברור מאליו כי אחד הפרמטרים אשר משפיעים ביותר על התפתחות העסק הוא קשרי לקוחות באופן איכותי ומקצועי. הכוונה היא לניהול אשר יניב תוצאות ויהיה מבוסס על איסוף נתונים שיטתי על כל לקוח ועל כן, גם ניתוח מעמיק של מסע הקנייה וקבלת השירות אשר ניתנה ללקוח. בית עסק אשר משקיע באופן נכון ויעיל בניהול נכון של לקוחותיו צפוי לראות גדילה וצמיחה משמעותית של רמת השירות, יכולת איתור לידים פוטנציאליים, התאמה של שירות בהתאם לקהל היעד וכן הלאה וכן הלאה.

במהלך העשור האחרון אחת הדרכים היותר נפוצות לניהול מערך הלקוחות בבית העסק היא בעזרת מערכת CRM, אשר תפקידה לנהל את דרכי הקשר עם הלקוחות. מה היתרונות שלה, באילו סוגי שימוש היא תתאים בעבורנו יותר ובאילו פחות והאם היא מתאימה ספציפית לעסק שלכם? במאמר הבא נציין מספר יתרונות וחסרונות בהטמעת מערכת CRM על מנת לעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבור בית העסק שלכם.
יתרונות
• מערכת הפועלת על ענן - שירותי הענן מאפשרות לבתי עסק וארגונים שונים לפנות משאבים לפעילות עיקרית, מבלי הצורך בתחזוקה ובניהול של רשת המחשבים, הגיבויים או שדרוגי תוכנה, ותוך כדי מעניקים אפשרות חיבור מיידית לשירותי המחשוב וכן חוסכים בזמן ובהוצאות כספיות כמו רכישת ביטוחים, תחזוקה וכדומה.
• התאמה אישית בהתאם לצורכי העסק - יחד עם הטמעת מערכת ה-CRM בבית העסק שלכם תתחילו בתהליך האפיון, תהליך הבודק באופן מעמיק את צרכי העסק ומהם התהליכים היום יומיים של העסק אל מול לקוחותיו. מערכת CRM בנויה כמו כפפה ליד הלקוח ולכן גם שימושית בעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. ישנה תכנית מותאמת במיוחד עבור כל עסק, איתה הוא יכול לצמוח או לחלופין להצטמצם, ולבחור להישאר ברמה הבסיסית.
• תיעוד של כל הפעולות בעסק - מערכת CRM מתעדת את כל הפעולות המתרחשות בבית העסק שלכם כגון כל שיחה ועסקת מכירה, כל קריאת שירות, מקשרת אותם באופן ישיר ללקוח והופכת אותם לזמינים באופן מיידי. מערכת זו אקטואלית וחיונית במיוחד עבור עסקים גדולים אשר משרתים מספר רב של לקוחות במספר קטגוריות כמו ייצור, ניהול לקוחות, גבייה וכן הלאה. חשוב לומר כי בשוק נמצאות אלטרנטיבות שונות המספקות את אותו השירות, אך חשוב לבדוק זאת בהתאם לתחום העיסוק של בית העסק שלכם.
חסרונות
• תלות במערכת -  יחד עם השימוש במערכת הלך העבודה הופך למרוכז במקום אחד, ועל כן אי אפשר להתעלם מהבעיה המשמעותית המגיעה יחד עם זאת, במידה והמערכת נופלת מידת החיוניות בעסק יורדת באופן משמעותי עד לפתרון הבעיה. אי לכך, במידה והחלטתם שהטמעת מערכת CRM תועיל לעסק שלכם, וודאו לצרוך שירותים ברמה גבוהה אשר ידאגו לכם לגיבוי נתונים, שירות מקצועי ואדיב, אמינות, שרתים חלופיים ותמיכה טכנית זמינה.
• עלויות - ללא הטמעת מערכת ה-CRM ניכר כי במרבית המקרים עלויות ניהול מאגרי הלקוחות בבתי העסק השונים הינו אפסי ומינימלי. שימוש במערכת CRM כרוך בהשקעה כספית, אשר תלויה במספר המנויים שרוכשים עבור המערכת. לכן, חשוב לזכור כי למערכת פוטנציאל החזרת השקעה גבוהה במיוחד, אך העלויות עדיין לא מינימליות.

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ