ניהול מוניטין לעסקים לפני ואחרי הקורונה

ניהול מוניטין לעסקים היא קריטית בהצלחה בהתמודדות עם משבר הקרונה בהיבטים הפיננסיים, התפעוליים, השיווקיים והשירותיים אותם צריך לשקם או להתאים לעידן שלאחר משבר הקורונה.


כדי להמציא את עצמם מחדש ברשת או לטפל במוניטין שלילי בעקבות הקורונה, בעלי עסקים רבים החלו להשתמש בשירותים המתקדמים של ניהול מוניטין המותאם גם למצב החדש.
האתגר הוא עצום ואף עסק לא רוצה לפשוט רגל, כיצד ניהול מוניטין נכון יעזור לכם להתמודד עם המציאות שאחרי הקורונה?

ניהול מוניטין לעסקים לפני ואחרי הקורונה
ניהול מוניטין חיובי כל השנה ובמיוחד בתקופת הקורונה


תקופת הקורונה הביאה איתה שממה או אסון של ממש לעסקים, אם אתם לא עסק העוסק בעבודה חיונית למשק, סביר להניח שניזוקתם מבחינה כספית ובמיוחד מבחינת תדמית ומוניטין.
תפקיד העולם המוניטין הוא לסייע לתדמית שלכם ברשת (גוגל ורשתות חברתיות) להפוך לתדמית חיובית ולקדם את העסקים שלכם כפי שאתם הייתם רוצים.


הקורונה הפכה את המוניטין החיובי לעסקים מ"מומלץ" ל"חובה", אם אתם לא מתמודדים עם מוניטין שלילי באינטרנט על שם החברה או העסק שלכם, סביר להניח שתצטרכו להתמודד עם מצב בו המוניטין שלכם לא בולט מול המתחרות שכבר מיהרו להשקיע בשיווק ובדגש על ניהול מוניטין.

מנכ"ל ומיסד חברת "ניהול מוניטין", לירון קטלן, מספר על הדרך שעבר עד שהפך למומחה ניהול מוניטין מבוקש: "הדרך לפרויקטים עם עולמות כמו הבידור, הנדל"ן הקמעונאות ותחומים רבים נוספים, לא הייתה קלה, להפך מדובר בדרך שלא מומלצת לחסרי סבלנות ולב חלש. אחרי שנים של למידה וניסיון מקצועי בעולם השיווק והדיגיטל התחלתי להניע לאט לאט את הגלגלים לכיוון עולם ניהול המוניטין וגם זה לקח מספר שנים נוספות עד שיכולתי להעיד על עצמי כמומחה ניהול מוניטין.

 

תחשבו על זה כך: מסעדה בתקופת הקורונה שלא היה לה שירות משלוחים בדיגיטל בזמן הקורונה פשוט הפסידה לקוחות וכסף שהיה מונח על השולחן, יותר נכון על המחשב..ואם לקוח חיפש את המסעדה בגוגל או באינטרנט וראה דברים שליליים סביר להניח שהוא היה פשוט ממשיך הלאה ומחפש מסעדה אחרת..לכן זה קריטי להיות תמיד עם יד על הדופק ולהקפיד שיהיו דברים חיוביים על העסק בכל מקום אפשרי ברשת".


לירון קטלן מספר על כמות הפניות: "נשים רגע בצד מצבים של ניהול מוניטין שלילי, חלק לא קטן מהפניות מגיעות כדי להפוך את המוניטין האפור בגוגל וברשתות החברתיות, למוניטין חיובי ונוצץ. המטרה שלי היא אחת: לסייע לחברות ועסקים לקבוע איך יראו הביטויים שלהם בגוגל, איך השם של החברה, המותג או הבעלים יראו בתוצאות החיפוש וברשתות החברתיות. רושם ראשוני ונראות הם שם המשחק פה".

רעיונות להתמודדות עם הקורונה אותם תצטרכו לשווק מחדש
משבר הקורונה הביא עימו בעיות רבות לעסקים רבים בישראל בכל המגזרים העסקיים: חנויות סגורות, רדיפה אחר רכישה מרחוק, ביטול פגישות פרונטאליות ועלייה משמעותית בחיפוש השם של החברות והעסקים באינטרנט.


כדי להתמודד עם משבר הקורונה, תוכלו לבצע מספר צעדים עסקיים שיסייעו לכם להחזיר את הלקוחות ואפילו להגיע לקהל לקוחות חדש.


כלל ברזל בשיווק, צעד עסקי חדש או שינוי חשיבה יחייבו שקיפות ועיצוב המוניטין מחדש, בעזרת מומחה ניהול מוניטין תוכלו לשווק את הצעדים העסקיים שלכם ולהפוך אותם למוניטין החיובי החדש שלכם.

אילו צעדים עסקיים ניתן לבצע כדי להתמודד עם הקורונה? המלצה ראשונה, פתחו את העסק שלכם לרכישה דרך האינטרנט, תוכלו לבצע זאת באמצעות דף נחיתה ייעודי משלכם ולמכור כל פריט שתרצו באופן מקוון (ניתן לבצע זאת גם דרך אמזון, פייסבוק ואתרים נוספים בהם ניתן לפתוח חנות אינטרנטית).
המלצה נוספת היא מכירה דרך שיחה בטלפון או התכתבות בדוא"ל בתיאור כל הפריטים שלקוחות קבועים היו רוכשים מכם.


המלצה מאתגרת היא להפוך את העסק שלכם למכרתי יותר ולהציג תמונות איכות של כל הפרטים בזוויות שונות או לצלם סרטון עבור כל פריט, דבר כזה יסייע ללקוחות לרכוש את המוצרים מכם מרחוק או באמצעי מקוון ייעודי לרכישה.


טיפול במוניטין שלילי לעסק כתוצאה מקורונה


כל איש שיווק מתחיל שקרא קצת על עולם ניהול המוניטין, יידע להגיד לכם שניהול מוניטין שלילי הוא מאתגר ומתבצע עבור חברות ועסקים כל השנה ללא קשר לקורונה או כל משבר כזה או אחר.
בהתאם להערכות מומחי ניהול מוניטין ודיגיטל, בתקופת משבר בריאותי וכלכלי כמו נגיף הקורונה חלה עלייה של עשרות אחוזים בביקורות השליליות נגד עסקים, כתבות שליליות נגד חברות בתקופת הקורונה, פסקי דין ליישוב סכסוכים עסקיים כתוצאה מהקורונה ואזכורים שליליים רבים היוצרים תוצאות חיפוש שליליות בגוגל וברשתות החברתיות על חברות ועסקים רבים במשק.

הטיפול במוניטין שלילי מאתגר במיוחד ומתבצע בעיקר באמצעות הדחקת התכנים ויצירת תכנים איכותיים וממוקדים עבור החברות והעסקים.


אם טרם פניתם לטיפול במוניטין שלילי בגוגל וברשתות החברתיות, ללירון קטלן יש עצה חמה עבורכם: "אני מקבל לא מעט פניות מחברות שכבר שילמו כסף על טיפול במוניטין שלילי וכמעט ולא ראו את התוצאות שהיו אמורים לראות, אחרי כמה שאלות קצרות אני מבין שהטיפול נעשה על-ידי גורמים לא מומחים וכאלו שלא מחזיקים בניסיון רב בתחום. אני ממליץ לא לבזבז זמן, כל זמן שעובר עם מוניטין שלילי בגוגל וברשתות החברתיות הופך את האתגר לקשה במיוחד ובמיוחד עקב העבודה הקשה להפיכת המוניטין השלילי של הקורונה חזרה למוניטין חיובי מרשים".