האם מילות מפתח בקוד עדיין רלוונטיות לקידום - META KEYWORDS

META KEYWORDSמילות מפתח אלו הן מילים שהגולשים ברשת האינטרנט (שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים שלכם) בעת שהם מחפשים את מה שהם מחפשים ברשת. איך אפשר לזהות מהן המילים הפופולאריות ביותר?

 

חיפוש בגוגל שכולל את מילות המפתח שלכם יעודד הצגת אתרים העושים שימוש בקידוד מילות המפתח. כניסה לאתרים אלו תוך התבוננות בתגיות קוד הדף תגלה לכם את ה Meta Keywords היקרות מפז – שם ניתן לאתר מילות מפתח שעשויות לשרת אתכם נאמנה בקידום האתר.

כלי מילות המפתח מציע מילים פופולאריות אפשריות על בסיס סטטיסטיקות ונתונים רלוונטיים.

יש חילוקי דעות בכל הנוגע בתחום תגיות המטה בתחום מקדמי האתרים, כאשר חלק מהם טוענים שהדבר אכן תורם וכי יש לכלול את התגיות הללו בכל עמוד באתר, כאשר חלק שני טוען שתגיות אלו אינן תורמות לקידום כלל. יש לזכור שבעבר תגיות Meta היו בעלות משקל משמעותי בנוגע לדירוג אתרים במנוע חיפוש כדוגמת גוגל. עם זאת, מספר גדול של בעלי אתרים החלו לטנף את הרשת בשימוש בתגיות META שאינם רלוונטיות. מובן שבגוגל לא יכלו להעלים עין מהתופעה ועד מהרה הורידו מחשיבותן של תגיות אלו, כך שבעוד שעדיין מיוחסת חשיבות לתגיות מטה, החשיבות פחותה ביחס למה שהיה פעם.

 

מצד שני, קשה לאמוד עד כמה גוגל מחשיבה את ה META TAG. ייתכן שמדובר בחשיבות נמוכה וייתכן שמדובר בחשיבות גבוהה מאוד. עם זאת, ישנם מומחים הטוענים כי גוגל אינה משתמשת כלל בתגיות אלו וכי זנחה אותן לחלוטין ולכן חבל להשקיע אנרגיות רבות מדי בבחירת מילות מפתח ייעודיות עבור תגית מטה. אם כך, נראה שחבל להתחיל את קידום האתר שלכם בהכללת תגיות מוצפנות בעמודי האתר.

 

במה גוגל כן עושה שימוש?

במקרים רבים (גם אם לא בכולם), משתמש גוגל בתגית מסוג Meta Description להצגת מידע מתומצת ורלוונטי עבור הדף המוצג בתוצאות החיפוש. מובן שמנועי חיפוש אחרים עשויים להשתמש בהם ולהעניק להם משקל שונה, אבל כל עוד בגוגל עסקינן, הרי שתגית זו אינה מעניקה משמעות מיוחדת (אם בכלל ) לדירוג האתר, וגם אינה מסייעת לנו בקידומו. עם זאת, עולות מספר שאלות חשובות, כאשר החשובה מביניהן היא כמובן "האם עדיין כדאי לכלול את התגית הזו באתר?"

מדובר בשאלה חשובה מאוד עם תשובה לא פשוטה בכלל: ההחלטה היא שלכם – ושלכם בלבד. זכרו כי גוגל היא אינה מנוע החיפוש היחידי הקיים ברשת האינטרנט; זכרו כי ישנם מנועי חיפוש כמו יאהו!, בינג ואחרים, המשתמשים באלגוריתם שונה מזה של גוגל.

 

תגיות וכותרות: חשיבותן

לא כדאי לוותר על תגיות ועל תגים. כדאי להשתמש בתגיות טקסט לתיאור עמודים, שכן מדובר בפרקטיקה הנוחה הן לגולשים והן למנועי החיפוש, שלא לדבר על כך שהדבר מועיל עד מאוד לקידום האתר. השימוש במטה-תגיות משפיע על הדרך בו האתר מופיע בתוצאות החיפוש וגם מסייע למנוע החיפוש להבין יותר טוב במה עוסק העמוד ולאילו מילות חיפוש הוא רלוונטי בכלל. התגיות בהן כדאי מאוד להשתמש הן תגיות Title, Description ו-Keywords – כאשר בשלושתם חשוב להשתמש במילות מפתח זהות.

 

ללא ספק, יש עוד המון מה ללמוד בתחום מילות המפתח וה-Meta כחלק מתהליך קידום אתרי אינטרנט. תוכלו ללמוד עוד הרבה בתחום אם תמשיכו לחקור ולקרוא במקומות הנכונים ברשת האינטרנט.