לקראת שבועות: 5 רעיונות לקינוחים טבעוניים באווירת החג

רוצים ליהנות מהאווירה החגיגית מבלי לשבור את התזונה הטבעונית? אספנו עבורכם חמישה רעיונות לקינוחים טעימים במיוחד שאין בהם מרכיבים שמקורם מבעלי חיים.

עוגת גבינה טבעונית

הקינוח הראשון המומלץ בחום הוא עוגת גבינה טבעונית העשויה מהגבינות המשובחות ביותר שנוצרו מחלב קוקוס, חלב קשיו, חלב טופו או משקאות חלב-ללא-חלב נוספים המבוססים על אגוזים למיניהם. תוכלו לקנות עוגת גבינה טבעונית מוכנה או להכין גרסה משלכם. כיצד עושים זאת?

נבחר במתכון הפשוט ביותר, אותו ניתן לבצע בבחישה ללא אפייה. הכינו מלית מפחית של חלב קוקוס, חבילת גבינת סויה, חבילת פודינג וניל ושתי כפות סוכר, לאחר מכן הכינו את תחתית העוגה מביסקוויטים מרוסקים (ללא חלב) ושלוש או ארבע כפות של החלב הטבעוני האהוב עליכם. בשלב הבא נערבב את הביסקוויטים עם החלב ונשטח את הבצק שנוצר על תבנית. עליו נכין עיסה מהפודינג, גבינה הסויה, חלב הקוקוס והסוכר וניצוק אותו מעל הבסיס. נכניס למקרר למספר שעות ונהנה מהתענוג המתקתק.

מלבי פיסטוק ופירות יער טבעוני

אחד מהקינוחים הקלים ביותר להכנה הוא המלבי. תוכלו למצוא אבקות מלבי בכל מקום, ובמקום להשתמש בחלב רגיל השתמשו בחלב קוקוס. לאחר שהמלבי מוכן הוסיפו לו רבע כוס של פירות יער טריים ויצרתם את הקינוח המהיר בהיסטוריה. אם אתם רוצים להדר – הוסיפו פירורי פיסטוקים מעל ותמצית ורדים שיחזקו את המנה בצבעים וטעמים נוספים.

בורקס ממולא גבינה טבעונית

הידעתם שאפשר לגבן חלב סויה? הטכניקה לעשות זאת דומה מאד לגיבון של חלב פרה סטנדרטי. לאחר שחיממנו ליטר חלב אנו מוסיפים לו שש כפות לימון וממתינים שיתגבש. לאחר שהופיעו גבישים אפשר לסנן אותם באמצעות מטפחת מיוחדת המיועדת להכנת גבינות. ככל שנסחט את תכולת המטפחת יותר כך נקבל גבינת ריקוטה צמחית טעימה עם מינימום נוזלים.

את הגבינה הזו ניתן לנצל להכנת מגוון רחב של מעדנים – למשל בורקס הממולא בגבינת ריקוטה טעימה וטבעונית. כל שעלינו לעשות הוא להכין ריבועי בצק עלים, למלא אותם במלית הגבינה ולסגור את העלה הממולא לאחר קיפול במרכזו. להכניס לתנור עד שחלקו העליון משחים ולאכול בתאבון. ניתן לפזר שומשום מעל על מנת שיראה בדיוק כמו הבורקס שקניתם במאפיה המקומית.

עוגיות אלפחורס טבעוניות

בישראל גילינו כבר לפני מספר עשורים את הטעמים הנפלאים של עוגיות האלפחורס הארגנטינאיות. אותן עוגיות הממולאות בריבת חלב טעימה. למרבה המזל גם לעוגיות אלה ניתן ליצור גרסה טבעונית וטעימה במיוחד. כיצד? את העוגיות המרכיבות את הסנדוויץ' המתקתק נכין משמן קוקוס בריא וטעים, קמח כוסמין, רסק תפוחים, תמצית וניל, סודה לשתיה ואבקת סוכר. נחמם את התנור מראש לעוצמה של מאתיים מעלות ובזמן הזה  נרדד את הבצק. באמצעות כוס עגולה קטנה ניצור עיגולים קטנים ונכניס לתנור לאפייה קצרה של רבע שעה.

לאחר מכן, נוציא את העוגיות מהתנור ונמתין שיתקררו. אז, נכין מראש צנצנת ריבת חלב טבעונית ונמרח על עוגיה אחת – נצמיד אליה עוגייה נוספת ונגלגל את המעדן המושלם בתוך שבבי קוקוס. כך נכין עוגיה אחר עוגיה. לאחר מכן מומלץ לאחסן את העוגיות הנפלאות במקום יבש עד ההגשה.

מוס שוקולד ובננה ללא חלב

היתרון הגדול במזון הטבעוני הוא שהוא מתאים גם למי שאינם מסוגלים לאכול לקטוז (רגישים לחלב). במיוחד עבורם נוכל להכין מוס מוקצף ממרכיבים טבעיים בלבד. איך עושים זאת? באמצעות שלושה מרכיבים בלבד – שתי כפיות אבקת סוכר, חבילת שוקולד מריר מומס וחצי כוס מים. נערבב את כל החגיגה הזו ונקציף ביסודיות במשך שלוש דקות. נכניס את הקינוח הנפלא הזה לקערות קטנות או כוסות - אפשר להוסיף בננה חתוכה לפרוסות בתחתית הכוס, ועוד פרוסה אחת הטבולה בחלקו העליון של המוס למראה מושלם.

בתאבון!