10 טיפים לשיווק בפייסבוק

10 טיפים לקישום בפייסבוקפרסום בפייסבוק הפך לדבר שעסק לא יכול להתקיים בלעדיו, וברור לכולם כי הדרך לכיבוש קהל היעד חייב לעבור שם. כיצד ניתן לגרום לשיווק בפייסבוק להיות כמה שיותר אפקטיבי?

עשר עצות לניהול יצירתי, נכון ויעיל של השיווק באמצעות פייסבוק

  1. יצירת דף פייסבוק אטרקטיבי שיגרום לאנשים לחזור אליו שוב ושוב על מנת להתעדכן בנעשה בעסק שלכם. השקיעו בכל הפרטים הקטנים כולל בגרפיקה, בתמונות ובעיצוב הטקסט, והקפידו על תוכן שמעניק ערך לגולש. הסיכוי שקונים פוטנציאליים שעשו "לייק" לדף העסקי יגלשו גם באתר האינטרנט עצמו, גדול יותר מאשר הסיכוי שהם יגיעו אליכם על ידי חיפוש בגוגל באמצעות מילת מפתח כזו או אחרת.

  2. צרו שיח פורה בין הגולשים בעמוד, בנושא מסוים הקשור לעסק: אם זו חנות בגדים למשל, פרסמו פוסט בנושא "מה כדאי ללבוש בחורף" והזמינו את הגולשים להשתתף בשיחה. אנשים אוהבים להשמיע את קולם, ובדרך הזו תגרמו להם להישאר עוד קצת זמן אצלכם בדף.

  3. מודעות ממומנות - יש לבחור בפינצטה את הדרך שהכי תתאים לפרסום ממומן עבור העסק שלכם. חישבו היטב האם, לדוגמה, תעדיפו לפרסם מודעת צד או כזו שתופיע בfeed, והאם תרצו לקשר את המודעה ישירות אל האתר שלכם, או אולי דווקא אל פוסט בתוך עמוד הפייסבוק של העסק.

  4. מינון זה שם המשחק – עדכונים שוטפים זה חשוב אך יש לעשות זאת בחוכמה, ולא להעמיס על הגולשים. הדבר הכי גרוע שעסק יכול לעשות לעצמו, זה לגרום למי שכבר לחץ על ה"לייק", ללחוץ על ה "unfollow". אם תפרסמו פוסטים חדשים כמה פעמים ביום, תייצרו נטישה של גולשים שיראו בכם סוג של ספאם.

  5. הקפידו על חשיפת תוכן מסוים רק לחברי העמוד – צרו טיזרים מעניינים שיעוררו את סקרנותם של מי שעדיין לא לחץ על ה"לייק", והבטיחו מידע בלעדי, כמו מבצעים והנחות, המיועדים אך ורק לאוהדי הדף.

  6. Facebook live – בזמנים של מכירה מיוחדת בחנות או יום הולדת לעסק, שדרו ישירות ממקום האירוע. תנו לגולשים שלכם את התחושה שהם מקבלים את המידע העדכני ביותר הנוגע לעסק. וחוץ מזה, בין כל הטקסטים והתמונות בfeed, אנשים באופן טבעי יימשכו לאטרקציה כמו סרטון בשידור חי.

  7. ארחו מומחים בתחומכם למענה לגולשים, ביום ובשעה מסוימים. עסק למכירת מוצרי תינוקות, יכול למשל לארח יועצת הנקה, עסק של מזון יכול לארח שף וכדומה. פרסמו את האירוע מראש ובכך תייצרו ציפייה, וכמובן "פיק" של גולשים לעמוד כשהאירוע יתרחש. חשוב שתהיו זמינים בעצמכם לגולשים שלכם באותן השעות, למקרים של תקלות.

  8. פרסמו את העמוד שלכם בקבוצות מתאימות - ישנן אלפי קבוצות בפייסבוק המיועדות לקהילות מגוונות, וחוק המספרים הגדולים עשוי לעבוד כאן היטב עבורכם: ככל שהעמוד ייחשף יותר בקבוצות רלוונטיות, ככה הסיכוי להגדלת החברים בו יגדל.

  9. היו נגישים ללקוחות והציעו להם חווית גלישה נוחה ופשוטה – זכרו להכניס אל דף הפייסבוק את כל פרטי ההתקשרות עמכם, כולל מספרי טלפון וכתובת של בית העסק עצמו. גם במקרים של שבח ועוד יותר במקרים של תלונות, חשוב שהגולשים יידעו שיש להם אל מי לפנות. זה רק יגביר את הרושם הטוב שתעשו, אפילו כאשר הלקוחות לא יהיו שבעי רצון.

  10. זיכרו שפייסבוק הוא פלטפורמה, וככזאת הוא מהווה במה ואתם השחקנים הראשיים שעליה. אך במידה ותייצרו הזדמנות גם עבור הגולשים שלכם לעמוד על הבמה הזו לפעמים, לדבר את שעל ליבם ולהכיר אתכם, תהפכו אותו למקום וירטואלי מזמין וכיפי, ואת הגולשים בו - לקהילה מגובשת, שבאופן טבעי תלך ותגדל.