דיופיקס בע"מ

שדרות ההסתדרות 242, חיפה    טלפון: 04-8723275   

הוספה למועדפים המלץ על עסק זה


לא יודעים איך לבחור מדפסת ?! אנחנו נעזור לכם !

מדריך לבחירת מדפסתהשימוש המיועד למדפסת

ראשית יש לתת את הדעת לשימוש העיקרי שתעשו במדפסת ולא לקנות לפי העיניים, המחיר או סוכן המכירות בחנות או בטלפון. המדפסת אמורה לשרת אותנו ולא אנו אותה. על כן, יש להחליט תחילה מה הם השימושים שיהיו לנו במדפסת: הדפסת מסמכים בלבד, הדפסת עבודות לבית הספר/אוניברסיטה, סריקה, פקס וכו'.

  • הדפסת מסמכים – במידה והמדפסת מיועדת להדפסת מסמכים בלבד, אין טעם לקנות מדפסת איכותית מבחינת איכות הצבע בה היא מדפיסה ואף מומלץ על מדפסת לייזר שאיננה צבעונית, שחור לבן. כיוון שבדרך כלל המחיר עבור דף הינו הזול ביותר במדפסות אלו. עלות הדף הממוצע במדפסות לייזר הינו 3-4 אג' לדף לעומת במדפסות הזרקת דיו בהם עלות הדפסת דף יכולה להגיע אף ל- 30 אג' לדף.

  • הדפסת עבודות לבית הספר – הדפסת עבודות לבית הספר בד"כ כרוך בהדפסות צבעוניות. על כן, למרות העלות הגבוהה של ראשי הדיו יש לבחור מדפסת הזרקת דיו. מדפסות מסוג זה מדפיסות אומנם לאט מאוד ביחס למדפסות לייזר, אך עלותן היא כשליש ואף כרבע מזו של מדפסת לייזר שתמלא את אותם שימושים.

  • סריקה, צילום פקס וכו' – כאן נדרשת כמובן מדפסת משולבת. מדפסות אלו בד"כ יקרות בכ-100 עד 200 שקלים ממדפסות שאינן כאלה על כן, עשו את החישוב כמה פעמים באמת תשתמשו בפונקציות אלו ואם לא כדאי להשתמש במקרים הבודדים בהם אתם נזקקים לפונקציות אלו:  בעבודה, במקום הלימודים או בכל מקום אחר אשר יחסוך לכם עלות של עוד כמה מאות שקלים עבור פעולה שנעשית לעיתים רחוקות. אם אתם משתמשים בפונקציות האלו באופן קבוע, למשל במשרד, השקעה זו משתלמת ואיכותית יותר לעומת האלטרנטיבות האינטרנטיות לשליחת פקס, סריקה דרך פלאפון וכו'.

ראשי דיו והטונרים למדפסת

רבים אינם מבינים בעצם שמחיר המדפסת הינו המחיר הקטן לעומת העלות הגבוהה של ראשי הדיו אותם ירכשו באופן קבוע ולא שמים לב שקונים מדפסת זולה אך ראשי הדיו יכסו את עלות הקניית המדפסת בתוך פעם אחת בלבד! אנו מכירים את התיאוריה: "בכל פעם שנגמר הראש נקנה מדפסת חדשה" זוהי תיאוריה שגויה לחלוטין כיוון שראשי הדיו המסופקים עם מדפסות הזרקת דיו הזולות הינם ראשי דיו אשר אינם מלאים עד הסוף ובמקרים רבים אף פחות מחצי. לכן, כשרוכשים מדפסת חדשה ועלות ראשי הדיו יקרה יותר מהמדפסת עצמה אין זה יהיה חסכון אם תקנו מדפסת חדשה במקומה כיוון ולא באמת קיבלתם את התכולה המלאה של ראש דיו חדש.

 

מכאן, יש לבדוק מספר דברים הקשורים לראשי הדיו או הטונרים בטרם תקנו את המדפסת:

האם המדפסת מקבלת ראשי דיו תואמים ?

  • ראשי הדיו או טונרים תואמים הינם ראשי דיו חדשים אך אינם מיוצרים על-ידי יצרן המדפסת
  • ראשי דיו או הטונרים אלו מיוצרים במזרח בשל עלויות הייצור הזולות שם
  • ראשי הדיו זולים עד כדי עשירית ממחיר ראשי הדיו המקוריים

לכן, ישנה משמעות רבה האם המדפסת אותה אתם מעוניינים לרכוש מקבלת ראשי דיו או טונרים תואמים. טרם הרכישה יש לוודא הן אל מול נציג המכירות והן באינטרנט בפורומים המתעסקים בכך ובהם לקוחות ממליצים על מדפסות אותם רכשו האם המדפסת אכן מקבלת את ראשי הדיו או הטונרים התואמים.

 

הערה

 ישנן מדפסות, בעיקר ביתיות (הזרקת דיו) שעבורן קיימים ראשי דיו תואמים ייעודיים אך הם לא מתקבלים ע"י המדפסת. הסיבה לכך היא קישור המדפסת בצורה אלחוטית לאינטרנט והרשאה למדפסת לבצע עדכוני תוכנה אוטומטיים.

איכות ראשי הדיו והטונרים התואמים

ברוב החנויות למכירת ראשי דיו וטונרים יטענו שאיכות התואמים זהה לחלוטין לזו של המקוריים. הדבר איננו נכון! במדפסות לייזר צבעוניות ובמדפסות הזרקת דיו, איכות התואמים ירודה ביחס לאיכות של המקוריים. הסיבה לכך היא היחס השונה בין הדיו ליתר הנוזלים. אמנם, ההבדל איננו גדול, אבל אם איכות ההדפסה חשובה לכם, יש לקחת בחשבון בשקלול הסופי את עלות הדף עפ"י מחירם של הטונרים או ראשי הדיו המקוריים. לעומת זאת, במדפסות לייזר שחור-לבן, שבהן מצלמים ומדפיסים לרוב מסמכים, איכות ההדפסה אינה נושא קריטי, ולכן כדאי להשתמש בתואמים.

 

 

עומס עבודה

ישנה חשיבות רבה לכמות ההדפסות החודשיות בממוצע. לכל מדפסת ישנו עומס עבודה מקסימלי חודשי. לדוגמא: למדפסת HP LaserJet Pro MFP M127fw כמות ההדפסה המקסימלית החודשית הינה 8,000 דפים לכל היותר לחודש לעומת מדפסת HP DeskJet Ink Advantage 1510 All-in-One בה כמות ההדפסה המקסימלית החודשית הינה 1,000 דפים לכל היותר לחודש.

אין הדבר אומר כי המדפסת אחרי העמוד ה- 8,000 לא תדפיס אלא שמעבר למחזור ההדפסה המקסימלי הניתן ע"י היצרן בלאי המדפסת מתגבר ואיכות ההדפסה וחסכוניות ההדפסה נפגמת. על כן, יש לשים לב לעומס ההדפסה המקסימלי לפני הקנייה כדי להימנע משחיקה מתמדת של המדפסת ועקב כך קנייה תדירה של ראשי דיו או טונרים ולבסוף שחיקה מלאה של המדפסת והשבתתה.

 

אחריות המדפסת

לרוב המדפסות היום ניתנת שנה אחריות ע"י היצרן לפחות. יחד עם זאת, יש חברות כדוגמת HP, אשר נותנת על דגמים מסוימים שלוש שנות אחריות תוך התניה ברישום לאתר, דבר הלוקח מספר דקות לכל היותר אך שווה כסף רב בהמשך הדרך.

 

אחריות מורחבת

בדרך כלל, כל מוצר אותו אנו רוכשים איננו מתקלקל בשנתו הראשונה. הבעיות מתחילות החל מהשנה השניה על כן, ישנה חשיבות רבה בעיקר למשרדים ולמקומות בהם המדפסת היא לב ליבו של העסק למשך האחריות ולסוג האחריות עליו נדבר מיד.

לפעמים עדיף להוסיף 100-200 ₪ למדפסות היקרות והגדולות ולקבל שירות מוארך של אחריות ל- 3-5 שנים. רבים מן המוכרים אינם אומרים לכם אך ישנה כמעט לכל דגם אפשרות להרחבת האחריות. שאלו את נציג המכירות האם קיימת אפשרות כזו ותופתעו לגלות שבמקרים רבים היא קיימת ובתשלום מזערי.

 

 

סוג האחריות

בעת קניית מדפסת יש לשים לב לסוג האחריות הניתן למדפסת., סוג האחריות מהותי ביותר, בעיקר אם המדפסת מהווה עבורכם פונקציה חיונית. במקרה זה, לא תוכלו לקבל מצב שבו המדפסת תתקלקל ותושבת לתקופה ארוכה. דווקא כשתצטרכו אותה. ישנם סוגי אחריות רבים למדפסות אך שלוש העיקריות הן:

  • מעבדה – אחריות זו הינה האחריות של מעבדה שהוסמכה לכך ע"י היצרן או מעבדה של היצרן עצמו. החיסרון הגדול של אחריות מסוג זה הוא שיש לנתק את המדפסת ולהוביל אותה באופן עצמאי למעבדה הקרובה לביתכם. במקרים רבים עלולה להיות מרוחקת קילומטרים רבים ממקום המגורים של הלקוח. חסרון נוסף הוא שהמעבדות מתחייבות בדרך כלל לתיקון המוצר תוך 14 ימי עסקים שהם תישארו ללא מדפסת.
  • אחריות עד הבית – אחריות זו נפוצה בעיקר במדפסות החדשות. אחריות זו כשמה כן היא, שליח מגיע לאסוף את המדפסת ומחזיר אותה לביתכם בתום התיקון. החיסרון היחיד או הבולט במיוחד הינו זמן ההחזרה. החברות בדרך כלל מתחייבות ל- 14 ימי עסקים (שהם 3 שבועות ולפעמים יותר באם מדובר בחודש עם חגים) בהם תישארו ללא מדפסת כלל.
  • אחריות באתר הלקוח – זוהי האחריות המושלמת, אך היא בדרך כלל ניתנת למדפסות המשרדיות הגדולות והיקרות. במסגרת אחריות זו מגיע טכנאי ומתקן את התקלה במשרד או בבית הלקוח ובדרך כלל היצרניות ונותני השירות מתחייבים ל-48 שעות מרגע הקריאה ועד לרגע הגעת הטכנאי.

מי נותן האחריות

בעת הרכישה של מדפסת יש לשים לב טוב - טוב מי הוא נותן השירות למדפסת. יש לשים לב אם מוכרים לכם הרחבת אחריות של היצרן או הרחבת אחריות של החנות. בדרך כלל הרחבת השירות ע"י החנות היא בעייתית בלשון המעטה. לחנויות אין הרשאה של היצרן לתיקון המדפסת, על כן, רובן משתמשות ברכיבים שאינם מקוריים ומקורם איננו ידוע. מעבדות רבות לוקחות חלקים ישנים ממדפסות מושבתות ומכניסות אותם למדפסת שלכם. הכנסת רכיבים ישנים או שאינן יוצרו בדיוק לדגם המדפסת שברשותכם עלול לגרום נזק רב למדפסת.

 

לסיכום

בעת קניית מדפסת חדשה יש עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • למה תשמש אותי המדפסת ? הדפסת מסמכים, הדפסת תמונות איכותיות, הדפסת חומר ללימודים או לבית הספר וכו'
  • כמה אני משתמש במדפסת ?
  • כמה עמודים אדפיס במהלך החודש ?
  • מה עלות ראשי הדיו והטונרים והאם ישנה אפשרות לשימוש בראשי דיו/טונרים תואמים ?
  • מהם משך וסוג האחריות של המדפסת ומי נותן אותה?
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ