תוספי תזונה לילדים בחורף

תוספי תזונה לילדים בחורףשנות ילדותנו הן השנים בהם מתפתחות מערכות הגוף, יחד עם היכולות הקוגניטיביות והשכליות שלנו. אלו השנים בהם זקוקים הילדים לכמויות גדולות של מינראלים וויטמינים כגון סידן, במטרה לגדול ולהעניק למוח את חומרי ההזנה להם הוא זקוק לטובת התפתחותו התקינה. הרגלי תזונה שהילד מפתח ילוו אותו בהמשך חייו. תזונה מאוזנת היא מהנכסים החשובים שההורים יכולים להקנות לילדם. מחסור במינראלים וויטמינים פוגע בתהליך הגדילה ועשוי להביא לתופעות בלתי רצויות, כגון חוסר ריכוז, עייפות והשמנת יתר.

 

מחקרים מראים כי תוספות מולטי-ויטמינים משפרות את המצב התזונתי ולפיכך יש לשקול לחיוב השלמה תזונתית מותאמת לילד.

ישנן חברות שפיתחו מולטי ויטמינים מיוחדים לבני נוער, שלהם צרכים ייחודיים השונים מצורכי ילדיהם. מדובר על מוצר טבעי המתאים לתחזוקה יומית לילד וחשוב בתהליך הצמיחה והגדילה של הילד, כמו גם לפיתוח ריכוז והשלמה תזונתית. מוצר כזה מכיל סידן לטובת גדילה תקינה ובניית שיניים ועצמות.

 

במיוחד בעונת החורף יש לדאוג שהילדים מקבלים תזונה מיטבית. ילדים רבים "תופסים" מחלות בתקופה זו ונוהגים להדביק ילדים אחרים. במידה שילדכם מקבל תזונה מיטבית, הוא מפתח מערכת חיסונית משופרת, המסייעת בהתמודדות טובה יותר עם מחלות חורף ועם מחלות בכלל. מולטי ויטמין לילדים ובני נוער פותח במיוחד לטובת תזונה לגילאים אלו - לטובת תחזוקה של הגוף לצורכי גדילה ולשיפור הערנות והריכוז. מוצר כזה יכול להתאים לנערות ונערים הצורכים תזונה דלה בערכים תזונתיים. כאשר מגיע החורף, ואותו מלווים דלקות גרון, שיעול, נזלת, דלקת אוזניים ותופעות מתסכלות אחרות, הוא בדרך כלל תוקף בעוצמה רבה יותר את הילדים, שהמערכת החיסונית שלהם חלשה יותר מזו של המבוגרים, באופן כללי, וגם בגלל שהם נמצאים רוב היום בסביבה מרובת ילדים, המאפשרת הדבקה קלה והעברה של המחלות מהאחד לשני.

 

גם אם הילד אוכל צלחת עמוסת ברוקולי, תרד, קיווי ומזונות בריאים אחרים עם ערכים תזונתיים טובים, זקוקים לעתים לתוספת ויטמינים ומינראלים. במידה שההורים מבקשים להימנע בכל מחיר ממחלות החורף המעצבנות, הטורדניות והמדביקות בקלות רבה כל-כך, שגורמות להם לא להגיע לבית הספר וכך גם לנו לא להגיע לעבודה ולאבד שעות שינה יקרות. החדשות הטובות כאן הן שניתן בהחלט לחזק את הגוף ואת המערכת החיסונית שלו.

ויטמין סי, למשל, הוא מהוויטמינים החשובים ביותר לגוף – ובכל גיל. יש להקפיד על צריכה יומיומית של ויטמין סי לטובת חיזוק המערכת החיסונית לקראת החורף. ישנם אנשים הדואגים לבריאותם והמקפידים על צריכה של ויטמין סי וויטמינים ומינראלים אחרים לאורך השנה כולה – ולא רק בעונת החורף.

 

מזון עם ריכוזים גבוהים של ויטמין סי

בין אם אתם נוטלים תוספות ויטמינים ומינראלים ובין אם לא, כדאי תמיד לשקול לחיוב להוסיף לתפריט מזונות עשירים בכיבים טובים, כגון ויטמין סי, חומצות שומן, ברזל ורכיבים אחרים. ויטמין סי, לדוגמא, תוכלו למצוא בפלפל אדום, פירות הדר, עגבניות, תות שדה, אננס, קיווי, מלון, כרוב ותפוחי אדמה. יודגש כי ויטמין סי הוא בעל רגישות רבה ואינו עמיד בבישול; על-מנת ליהנות מוויטמין זה, יש לצרוך את הפירות לאחר החיתוך וללא בישול.

על אף שוויטמין סי, החשוב כל-כך לגופנו, זמין בפירות אהובים על-ידי ילדים, אספקת כמות הוויטמינים הדרושה להם באמצעות התזונה לבדה אינה עניין של מה בכך. הורה המעוניין בחיזוק המערכת החיסונית של ילדו לקראת ימי החורף הקרירים והמצוננים, יוכל לבצע זאת טוב יותר עם תוספי תזונה מתאימים לילדים. נדגיש כאן באופן ברור כי גם תוסף איכותי של ויטמינים ומינראלים לילדים אינו מחליף בשום אופן כזה או אחר תזונה נכונה לילדים.