כיצד עובד קמפיין לידים בפייסבוק

כיצד עובד קמפיין לידים בפייסבוקלפני שנים אחדות הודיעה חברת פייסבוק על רצונה לבחון פורמט חדש למודעות מובייל המתמקדות ביצירת לידים – בהן יוכלו המפרסמים לרכוש מודעות פרסום כדי לקבל ליד (בקשה לחזרה בטלפון, הרשמה לניוזלטר ועוד), כאשר המשתמשים יכולים לבצע מילוי מהיר של טופס ההרשמה. באוקטובר פייסבוק הודיעה על הרחבת מודעות לידים לכל המפרסמים בפלטפורמה שלה.

 

מודעות ליד – במה מדובר?

אנשי עסקים ושיווק מעוניינים מאוד לקבל את כתובות הדוא"ל של המשתמשים, אך עבור רוב גולשי המובייל, מדובר בטרחה לשמה להקיש בכל פעם מחדש את כתובת המייל. מודעות ליד מאפשרות ללקוחות למלא טפסים או להירשם לניוזלטר בשתי לחיצות בלבד על מסך המגע – ובלי לצאת  מהפייסבוק. עבור כך על המשתמשים לאפשר לפייסבוק לשלוף מהפרופיל האישי שלהם מידע כדוגמת שם, כתובת, מייל וטלפון. במידה שהמפרסמים רוצים לקבל פרטים נוספים מהמשתמשים (כגון מקום עבודה, מצב משפחתי, כתובת ועוד) ביכולתם להתאים את הטופס תוך יציאת שדות מותאמים אישית.

 

מודעות הלידים מיועדות לחסוך טרחה הכרוכה במילוי של טפסים מהפלאפון, בדומה להכרח לעבור בין אפליקציות והצורך למלא טופס כל פעם מחדש. יש להבין כי תהליך הרשמה קצר יותר מגדיל את הסיכויים שהמשתמש ישלים את תהליך הההמרה.

 

קמפיין לידים בפייסבוק הוא קמפיין פייסבוק ליצירת לידים שהושק לפני שנים אחדות וחולל מהפכה אמיתית כאשר אפשר לראשונה ניהול קמפיין פייסבוק בלא שימוש כלל בדף נחיתה חיצוני. בנוסף, קמפין לידים בפייסבוק הקל על הגולש באופן משמעותי מבחינת השארת פרטים ופנייה לבית העסק, זאת כיוון שהפרטים הבסיסיים מוזנים אוטומטית לטופס.

 

ישנן דעות לכאן ולכאן בקרב מפרסמים לגבי יעילות הקמפיין, כיוון שמחד, במרבית המקרים, קמפיין לידים כזה מייצר לידים די זולים לעומת דפי נחיתה ומאידך, במקרים אחרים הלידים קשים לסגירה והמרה ללקוחות קונים.

 

חיסרון משמעותי נוסף של קמפיין יצירת לידים בפייסבוק נמצא דווקא בעניין הכי טריוויאלי: קבלת לידים ישירות ובזמן אמת, או לחילופין – חילוצם בקלות ובמהירות מהמערכת. זה נכון שקיימים פתרונות שונים של צד ג', שמאפשרים פתירת הנושא ושליחת הלידים היישר לתיבת המייל או למערכת דיוור ומערכת CRM. מי שאינו יודע כיצד להשתמש במערכות אלו צריך להוציא את  הלידים שנוצרו בקמפיין באופן ידני.

 

לא כולם יודעים כיצד להכין ולערוך קמפיין לידים בפייסבוק ולשם כך יש לבצע מחקר אינטרנט פשוט שילמד אתכם כיצד לעשות זאת. שימו לב שקיימים ברחבי הרשת מדריכים שונים העוסקים בלימוד עריכת קמפיין כזה, אולם כדאי לבחור במדריך שתוכלו להבין – מדריך בעל אמינות מספקת, על מנת שתעשו את הדבר הזה בצורה הטובה ביותר.

 

זה נכון שקמפיין לידים בפייסבוק הפך בשנתיים האחרונות לאחד הכלים המרכזים והיעילים ביותר עבור אלו המעוניינים לגייס לעסק שלהם לידים חמים בעזרת פרסום פייסבוק ממומן.

 

אז מה זה בכלל ליד? ליד הוא בסך הכל לקוח שפונה אלינו על מנת שנחזור אליו וניתן לו פרטים נוספים אודות השירות או המוצר שאנו מספקים. אם אותו לקוח טרח לפנות אלינו, זה אומר שהמוצר שלנו מעניין אותו מספיק על מנת שישקיע מזמנו היקר וימלא את טופס הפנייה, שכן, אחרת, הוא לא היה עושה זאת.

 

כל עסק כמעט זקוק לאספקה שוטפת ויציבה של לידים במטרה לייצר מספר גדול יותר של עסקאות תוך הגדלות מחזור המכירות.

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

המלצות טיולים בארץ

 

פרסום עסקים חינם

 

טיפים לעסקים

 

פרסום עסקים